Chlypa Skrevet 25. desember 2025 #741 Skrevet 25. desember 2025 smileyX skrev (På 10.12.2025 den 18.57): De to første er Camilla sine egg, det har de bekreftet selv. Tredjemann har de ikke sagt, men Julie kommenterte noe om at kanskje babyen i magen til Camilla har arvet den store pannen til Camilla, så da virker det som tredjebaby også er Camillas egg. Camilla har skrevet i instapost at det er Julie sitt egg 1
Chlypa Skrevet 25. desember 2025 #742 Skrevet 25. desember 2025 Akvarium85 skrev (På 30.11.2019 den 7.01): Du tuller? Vet du hva overvekt betyr? Det er å ha en BMI >25. Her er et par eksempler på kvinner som ligger rundt 25 i BMI. Camilla er definitivt større med god margin. Tipper rundt 10 kg overvektig. Trenger ikke å være helseskadelig det altså, men overvektig er hun. https://app.mybodygallery.com/#/?height=170&weight=73&age=30 https://app.mybodygallery.com/#/?height=170&weight=73&age=30 https://app.mybodygallery.com/#/?height=170&weight=73&age=30 https://app.mybodygallery.com/#/?height=170&weight=73&age=30 BMI sier ingenting om sunnhet. Det er ganske mange med høg bmi som har sunne markører 1
Summeer Skrevet 25. desember 2025 #743 Skrevet 25. desember 2025 Chlypa skrev (1 time siden): BMI sier ingenting om sunnhet. Det er ganske mange med høg bmi som har sunne markører Nei. Men midje-høyde-ratio gjør det. Og der er hun ikke sunn. 3
Chlypa Skrevet 25. desember 2025 #744 Skrevet 25. desember 2025 Summeer skrev (2 timer siden): Nei. Men midje-høyde-ratio gjør det. Og der er hun ikke sunn. Nei den gjør ikke det. Det er heller ikke en sunnhetsmarkør.
Summeer Skrevet 25. desember 2025 #745 Skrevet 25. desember 2025 Chlypa skrev (49 minutter siden): Nei den gjør ikke det. Det er heller ikke en sunnhetsmarkør. Jo, høyde/midjemål er en sunnhetsmarkør. Mange kilder, feks; https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/vi-bor-male-midjemalet https://www.legemiddelhandboka.no/T3.7.1/Diagnostikk 1
Armarillo Skrevet 25. desember 2025 #746 Skrevet 25. desember 2025 Slutt å diskutere kroppen hennes! Ærlig talt! 10 4
HMK Skrevet 25. desember 2025 #747 Skrevet 25. desember 2025 Dere er jo faenmeg sjuke i huet. Drit i folks midjemål og BMI. 13 9
Chlypa Skrevet 26. desember 2025 #748 Skrevet 26. desember 2025 Summeer skrev (16 timer siden): Jo, høyde/midjemål er en sunnhetsmarkør. Mange kilder, feks; https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/vi-bor-male-midjemalet https://www.legemiddelhandboka.no/T3.7.1/Diagnostikk Nei. Det er ikke en sunnhetsmarkør. Ta en bodybuilder som vil ha en ganske stor avvik fra rationen. Det er ingen av disse formlene som ensidig avgjør sunnhet. Sunnhet måles i blodprøver, blodtrykk, puls, medikamentbruk, søvn, kosthold etc.
Akvarium85 Skrevet 26. desember 2025 #749 Skrevet 26. desember 2025 Chlypa skrev (1 time siden): Nei. Det er ikke en sunnhetsmarkør. Ta en bodybuilder som vil ha en ganske stor avvik fra rationen. Det er ingen av disse formlene som ensidig avgjør sunnhet. Sunnhet måles i blodprøver, blodtrykk, puls, medikamentbruk, søvn, kosthold etc. En bodybuilder er milevis fra sunn da, så det er et merkelig argument. 🙄 1 2
Fenomen Skrevet 26. desember 2025 #750 Skrevet 26. desember 2025 Akvarium85 skrev (1 time siden): En bodybuilder er milevis fra sunn da, så det er et merkelig argument. 🙄 Hvorfor er en bodybuilder usunn?
Chlypa Skrevet 26. desember 2025 #751 Skrevet 26. desember 2025 Akvarium85 skrev (6 timer siden): En bodybuilder er milevis fra sunn da, så det er et merkelig argument. 🙄 Hvorfor er hen usunn da?
refill Skrevet 9. januar #752 Skrevet 9. januar Ser hun muligens har svangerskapsforgiftning og er litt frustrert over helsevesenet (føden?). Men er det ikke sånn at du må innom lege/legevakt for å komme til på sykehuset (med mindre man er i fødsel ofc) også når det gjelder svangerskapsplager? Egentlig et mer generelt spm, men. Jeg er tilknyttet en avd på sykehuset selv, men om det skjer noe akutt må jeg likevel innom legevakten. Kjedelig absolutt, men det er jo for at sykehuset ikke har kapasitet til å ta alle "kanskje-saker".
Heffalumpmamma Skrevet 9. januar #753 Skrevet 9. januar Alt svangerskapsrelatert etter uke 23 kan stort sett gå rett til sykehuset. Anderledes med sykdommer. 5
Fenomen Skrevet 9. januar #754 Skrevet 9. januar Heffalumpmamma skrev (1 time siden): Alt svangerskapsrelatert etter uke 23 kan stort sett gå rett til sykehuset. Anderledes med sykdommer. Nja. Man kan ikke bare ringe sykehuset fordi man tror man har svangerskapsforgiftning. Man må ta det via fastlege/legevakt. 1
refill Skrevet 9. januar #755 Skrevet 9. januar Var visst "bare" migrene med aura. Ikke "bare" det altså, men kanskje et bedre resultat enn svangerskapsforgiftning 🥰
Dupers Skrevet 9. januar #756 Skrevet 9. januar Fenomen skrev (37 minutter siden): Nja. Man kan ikke bare ringe sykehuset fordi man tror man har svangerskapsforgiftning. Man må ta det via fastlege/legevakt. Det kommer nok an på hvor man bor, og hvordan rutinene på sykehuset er. I distriktene skal man ofte ringe føden/sykehus direkte for å lette trykket på fastlege og legevakt. For ikke å snakke om at hvis det er alvorlige symptomer så kan tiden på venterommet hos fastlegen fort være viktige minutter når man skal kjøre til sylehuset.
Svartfugl Skrevet 9. januar #757 Skrevet 9. januar refill skrev (4 timer siden): Ser hun muligens har svangerskapsforgiftning og er litt frustrert over helsevesenet (føden?). Men er det ikke sånn at du må innom lege/legevakt for å komme til på sykehuset (med mindre man er i fødsel ofc) også når det gjelder svangerskapsplager? Egentlig et mer generelt spm, men. Jeg er tilknyttet en avd på sykehuset selv, men om det skjer noe akutt må jeg likevel innom legevakten. Kjedelig absolutt, men det er jo for at sykehuset ikke har kapasitet til å ta alle "kanskje-saker". Det kommer an på hvor du bor. I min by får man ringe føden og komme på såkalt øyeblikkelig hjelp fra uke 16. Men da gjelder det jo akutte ting, så tidlig gjelder det gjerne blødning, litt senere bekymring for lite liv, tidlig fødsel etc. 1
Anim92 Skrevet tirsdag kl. 11:37 #758 Skrevet tirsdag kl. 11:37 Fenomen skrev (På 9.1.2026 den 19.14): Nja. Man kan ikke bare ringe sykehuset fordi man tror man har svangerskapsforgiftning. Man må ta det via fastlege/legevakt. refill skrev (På 9.1.2026 den 16.50): Ser hun muligens har svangerskapsforgiftning og er litt frustrert over helsevesenet (føden?). Men er det ikke sånn at du må innom lege/legevakt for å komme til på sykehuset (med mindre man er i fødsel ofc) også når det gjelder svangerskapsplager? Egentlig et mer generelt spm, men. Jeg er tilknyttet en avd på sykehuset selv, men om det skjer noe akutt må jeg likevel innom legevakten. Kjedelig absolutt, men det er jo for at sykehuset ikke har kapasitet til å ta alle "kanskje-saker". Når jeg var gravid fikk jeg beskjed om å kontakte føden på Ahus først og fremst ved mistanke om svangerskapsforgiftning, lite liv osv. 1
vanskapning Skrevet tirsdag kl. 22:58 #759 Skrevet tirsdag kl. 22:58 Skjønner ikke at hun klarte eller orket å oppdatere snap mens dette migreneanfallet pågikk, hun sa vel at hun var så godt som blind og at hun var redd det kunne være slag eller lignende. Gal verden når denne infoen kommer ut til alle som vil høre om det omtrent i sanntid.
Queen19 Skrevet tirsdag kl. 23:06 #760 Skrevet tirsdag kl. 23:06 vanskapning skrev (6 minutter siden): Skjønner ikke at hun klarte eller orket å oppdatere snap mens dette migreneanfallet pågikk, hun sa vel at hun var så godt som blind og at hun var redd det kunne være slag eller lignende. Gal verden når denne infoen kommer ut til alle som vil høre om det omtrent i sanntid. Jeg orker ikke ansiktet eller stemmen på dama, så jeg har sluttet å følge henne, men hun har vel selv sagt at hun ikke oppdaterer i sanntid? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå