HalldirV2 Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Selvfølgelig kan muslimer gå i Pride, på samme måte som kristne kan det. Men det forutsetter at man ikke er bokstavtroende. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Det er noe som skurrer med det. Er jo to totalt uforenelige syn. Anonymkode: 1be67...9b4
Gjest Den tredje Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 (endret) 4 minutter siden, HalldirV2 skrev: Selvfølgelig kan muslimer gå i Pride, på samme måte som kristne kan det. Men det forutsetter at man ikke er bokstavtroende. Feil, det står ikke noen sted i bibelen at en skal hate, missbruke eller stenge ute homofile. Det eneste som står er at å være homofili er ikke optimalt eller ikke det beste å være. Altså har ikke favour. Samme står det i koranen. Å hate og stenge ute er radikal religiøs holdning ikke en som er delt av flertallet av religiøse. Endret 24. november 2019 av Den tredje
HalldirV2 Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 35 minutter siden, Den tredje skrev: Feil, det står ikke noen sted i bibelen at en skal hate, missbruke eller stenge ute homofile. Det eneste som står er at å være homofili er ikke optimalt eller ikke det beste å være. Altså har ikke favour. Samme står det i koranen. Å hate og stenge ute er radikal religiøs holdning ikke en som er delt av flertallet av religiøse. Tror du skal lese hva jeg skrev en gang til.
Gjest Den tredje Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Tror du skal lese hva jeg skrev en gang til. Det forutsetter at en ikke er bokstavtroende sier du. Selv om du er bokstavtroende så er det fortsatt ingen grunn for å være utestengelse beltene osv overfor homofile. Det er en radikal tolkning ikke at en tar det bokstavelig det som står der. Det er feil.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Slik jeg det er man ikke en ekte muslim hvis man gjør det. Men for all del, det er jo lovlig. Anonymkode: 41f68...1cf 1
Gjest Den tredje Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik jeg det er man ikke en ekte muslim hvis man gjør det. Men for all del, det er jo lovlig. Anonymkode: 41f68...1cf Er du muslim?
venus24 Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 9 timer siden, Den tredje skrev: Feil, det står ikke noen sted i bibelen at en skal hate, missbruke eller stenge ute homofile. Det eneste som står er at å være homofili er ikke optimalt eller ikke det beste å være. Altså har ikke favour. Samme står det i koranen. Å hate og stenge ute er radikal religiøs holdning ikke en som er delt av flertallet av religiøse. Kødder du eller? 13. Mosebok 20:13 «Når en mann ligger hos en annen mann, som en ligger hos en kvinne, da har de begge gjort en motbydelig gjerning. De skal dø. Deres blod være over dem!» 2
Gjest Den tredje Skrevet 25. november 2019 #10 Skrevet 25. november 2019 (endret) 2 timer siden, venus24 skrev: Kødder du eller? 13. Mosebok 20:13 «Når en mann ligger hos en annen mann, som en ligger hos en kvinne, da har de begge gjort en motbydelig gjerning. De skal dø. Deres blod være over dem!» Vel ja. Om du ikke har kondom, bakterie drepende glidemiddel, Douche, er vaksinert, legemidler osv så dør man mest sannsynlig om du får bæsj som en ikke vasker av pikken sin. Det står ikke drep de. Det står at de kommer til å dø. Ja, det er motbydelig å spre sykdom. Og det er motbydelig å gjøre en selv syk med vilje. Takk Gud for at vi kan unngå slike ting i dag. Og ja jeg er enig at det som står der er motbydelig. Betyr ikke at det ikke er sant, og det betyr heller ikke at vi ikke har oppfunnet ting som gjør at vi har klart å overvinne sykdom og helvette. Endret 25. november 2019 av Den tredje
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #11 Skrevet 25. november 2019 Muslimer som er homofile blir vel regnet som vantro svin... Anonymkode: 96cc9...32f
Gjest Den tredje Skrevet 25. november 2019 #12 Skrevet 25. november 2019 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Muslimer som er homofile blir vel regnet som vantro svin... Anonymkode: 96cc9...32f Har ikke opplevd det i de to moskeene jeg har vært i her i Norge. Dog de har vært skeptiske men ikke vanntroiske. edit: skepsisen kan bare ha vært meg som norsk nordmann i muslimsk moské, som stiller spørsmål om homofile... Endret 25. november 2019 av Den tredje
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #13 Skrevet 25. november 2019 4 timer siden, venus24 skrev: Kødder du eller? 13. Mosebok 20:13 «Når en mann ligger hos en annen mann, som en ligger hos en kvinne, da har de begge gjort en motbydelig gjerning. De skal dø. Deres blod være over dem!» Veit at bibelen ikke er skrevet på norsk og du sitter enn oversettelse med kultur påvirkning? Har du sjekket opp original teksten? Anonymkode: d083d...4e5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #14 Skrevet 25. november 2019 Tenker at vi lever i et fritt land, og de som ønsker det kan delta, uavhengig av religiøs bakgrunn Anonymkode: 46c42...389
Gjest Den tredje Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veit at bibelen ikke er skrevet på norsk og du sitter enn oversettelse med kultur påvirkning? Har du sjekket opp original teksten? Anonymkode: d083d...4e5 Jeg har sjekket den, og den er nogså riktig. Eneste er at det er mer trykk på sykdom en sykdoms død. Men vi har ikke ord på norsk som sier noe om en unormal død som en ikke har kontroll over. Ikke som jeg er klar over. Så dø er nok mest riktige oversettelsen selv om den ikke er presis. Endret 25. november 2019 av Den tredje
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 Alle kan være med å gå i pride. Så lenge de ikke har planer om å angripe eller drepe noen der. Anonymkode: f2501...ef7 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #17 Skrevet 25. november 2019 Alle er i allefall velkomne tenker jeg at man kan si. Anonymkode: 5132e...41c
Gjest Alterego666 Skrevet 25. november 2019 #18 Skrevet 25. november 2019 Arrangørene ønsker dem belkommen. Der har du svaret ditt, TS.
Horten Market Skrevet 25. november 2019 #19 Skrevet 25. november 2019 Det er dødsstraff for homofili i muslimsk kultur, så Pride er selvsagt utelukket. Men skaphomser finnes det mange av blant muslimene. Faktisk har ingen annen kultur så stor andel skaphomser som muslimene. 2
Gjest Alterego666 Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 1 time siden, Horten Market skrev: Det er dødsstraff for homofili i muslimsk kultur, så Pride er selvsagt utelukket. Men skaphomser finnes det mange av blant muslimene. Faktisk har ingen annen kultur så stor andel skaphomser som muslimene. At muslimer deltar i Pride -noe de faktisk gjør- bringer ikke sharialovgiving til Pride. Pride handler om individets rett til å elske hvem de vil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå