Gå til innhold

Hjelp til kumulusbluse


Førstegangs

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen her kan hjelpe meg med å forstå følgende avsnitt i oppskrift til kumulusbluse. Jeg skjønner selve teknikken, men skjønner ikke helt hvordan det skal gjennomføres. Skal jeg tre ganger strikke «tre rette, to vridd rett sammen, føre tre fire masker tilbake» og deretter en gang strikke «tre rette og tre vridde sammen, føre fire masker tilbake». Og så gjenta dette ut pinnen? Altså tre ganger strikkes to vridde og en gang tre vridde, og så gjenta? Skjønner virkelig ikke. 

Lenger ned i oppskriften står det at jeg skal strikke halskant med i-code UTEN fellinger. Hva betyr det? 

Håper noen kan hjelpe meg😅🤦🏽‍♀️

10410BC7-15FA-422F-A565-DAC5BCDF89BF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 år senere...

Hei!

Fant du ut av hvordan du skulle løse halskanten? Hvordan strikke i-cord uten fellinger? Jeg sitter litt fast med samme utfordringen nå. Setter stor pris på litt hjelp!

Takk 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meisen skrev (14 timer siden):

Hei!

Fant du ut av hvordan du skulle løse halskanten? Hvordan strikke i-cord uten fellinger? Jeg sitter litt fast med samme utfordringen nå. Setter stor pris på litt hjelp!

Takk 😃

Ingen følger tråden, så kanskje du skulle tagge eller sitere ts slik at vedkommende får varsel😊

Anonymkode: f86ed...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meisen skrev (15 timer siden):

Hei!

Fant du ut av hvordan du skulle løse halskanten? Hvordan strikke i-cord uten fellinger? Jeg sitter litt fast med samme utfordringen nå. Setter stor pris på litt hjelp!

Takk 😃

Greia med kumulusblusen er at nederst på bolen skal man felle ekstra noen ganger (3 rett sammen eller noe sånt, lenge siden jeg strikket den), på halsen skal du altså felle ved å bare strikke 2 rett sammen, og ikke flere rett sammen. Skjønte du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (På 18.3.2022 den 11.14):

Greia med kumulusblusen er at nederst på bolen skal man felle ekstra noen ganger (3 rett sammen eller noe sånt, lenge siden jeg strikket den), på halsen skal du altså felle ved å bare strikke 2 rett sammen, og ikke flere rett sammen. Skjønte du det?

Ja, det var forståelig. Hjertelig takk for hjelpen😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...