Gå til innhold

Hvordan bruker DU deodorant?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tar den på på morningen, men sliter med at jeg svetter og må alltid ha med meg deodorant og påføre mange ganger om dagen.. 

Hørt at noen bruker det før man legger seg, er det mer riktig anvendelse? 

Anonymkode: d09ef...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker kun på morgenen når jeg står opp og etter jeg har dusjet etter trening. Så de fleste dager tar jeg det på to ganger, men de dagene jeg ikke har trent og dusjet så holder det med den ene gangen på morgenen. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg blir «immun» mot deodoranten om jeg bruker  samme merke for lenge. Jeg har derfor flere, og bytter over til når jeg merker at den ikke funker så godt. Ellers er rutinen etter dusj om kvelden og gjerne før jobb om morgen. 

Anonymkode: 0ecbb...eca

Skrevet

Tar den på på kvelden for at den skal få tid til å virke. Tar på på morgenen også men det er bare vane. 

Anonymkode: 2d8eb...d57

Skrevet

Det riktige er vel at du skal ta på på kvelden (slik at den kan trekke inn over natten?) og etter dusj siden porene da er åpne, helst dusje på kvelden da. 
Selv dusjer jeg gjerne før jobb på morgenen, og da er det deodorant på rett etter jeg har kommet ut av dusjen. 

Anonymkode: 46e2f...7b9

• Liker 3
Skrevet

Jeg tar på om kvelden og evt om morningen hvis jeg har svettet mye i løpet av natten (og ikke har tid til en dusj). Påfører også etter jeg dusjer

Anonymkode: 95522...289

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar bare på etter dusj. Er det ikke ekkelt å smøre seg med noe man har smørt på små svette armhuler?

Anonymkode: 31b6e...457

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker antiperspirant, og den har jeg som regel på etter dusj på kvelden, og den holder i ca. 48t. Kan ta på ekstra ved behov, men jeg har én for "skitten" hud og en for ren hud:P Dog blir jeg immun om jeg bruker samme type over tid, så da bruker jeg en annen en liten stund før jeg går tilbake igjen. Må alltid tilbake for den er en jeg kjøper på apotek og er den eneste jeg har funnet som ikke får meg til å klø som en gal.

Anonymkode: 46cb9...b6e

Skrevet

Alltid på morgenen, for da er jeg nyvasket. Dersom jeg dusjer på kvelden tar jeg på deo både da og etter morgenvasken. 

Til TS: dersom du er sterkt plaget av svette finnes det behandlinger mot det. Det enkleste man kan prøve er Stop24 eller aluminiumklorid som du får kjøpt på apotek. Hvis ikke det funker kan du henvises videre av lege.  

Anonymkode: 4f961...c3b

Skrevet

Jeg bruker bare ved behov. Det lukter generelt bare fra såpen jeg har brukt, og når det ikke gjør det bruker jeg deodorant. 

Anonymkode: 8c4e5...94d

Skrevet

Jeg bruker aldri.

Anonymkode: 84c44...3dc

Skrevet

Mens jeg enda har babyer som ligger inn til brystet og ammer så bruker jeg ikke deodorant for at de skal slippe å få parafyme dufter opp i nesen. Dessuten har jeg ikke så fryktelig mye svettelukt :) Heldigvis.

Anonymkode: 878c9...6ff

Skrevet

Når jeg brukte deodorant, tok jeg den på om morgenen etter dusj.

Jeg sluttet å bruke deodorant for en del år siden da det var mye snakk om at aluminium i deo var brystkreftfremkallende. Oppdaget raskt at det aldri luktet svette av meg uten deo. Dette skyldes heldige gener. Noen er genetisk disponert for svettelukt, andre ikke. 

Nyere forskning viser visstnok at aluminiumssalter alene ikke er den store synderen, men kombinasjonen med parabener (som det også er rikelig av i deodoranter) gjør at overdreven bruk frarådes. 

Skrevet

Etter dusj og på morgenen, etter jeg har vasket meg under armene. 

Anonymkode: fe28d...bab

• Liker 2
Skrevet

Etter dusj og om morgenen. 

Skrevet

Bruker sjeldent deodorant. Kun når der er behov. Jeg dusjer hver dag og rekker sjeldent bli så skitten at jeg lukter på 24 timer. Kan lukte pga hormoner når jeg er veldig stresset eller rundt menstruajson, da bruker jeg deo. 

Anonymkode: 74eca...c70

Skrevet

Tar den på om morningen. Om jeg dusjer rett etter jobb og skal ut av huset tar jeg på en ny runde. Tar aldri på før jeg legger meg. Er ikke plaget med lukt. 

Anonymkode: 87a4d...8e2

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter dusj og på morgenen, etter jeg har vasket meg under armene. 

Anonymkode: fe28d...bab

Jeg og. Tar aldri på meg uten å ha vasket meg først.

Anonymkode: 9c54e...76d

Skrevet

Tar på etter å ha dusjet, lar den tørke før jeg klær på meg. Lukter aldri svett eller noe som helst. Bruker antiperspirant, da, heller enn deodorant. Ser ikke poenget med deodorant, blir som å smøre en parfymert fuktighetskrem under armene,

Anonymkode: 7f81e...1ff

Skrevet

Jeg bruker ikke deodorant. Dusjer heller og skrubber meg under armene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...