Gå til innhold

Varm om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så varm og klam om natten. Det virker som det er det å ligge i sengen og under dyna i seg selv som gjør det, for jeg blir det med en gang jeg legger meg. Det er så plagsomt for det er så ubehagelig og føles så ekkelt. Jeg har prøvd både fiber og dundyne, men begge deler blir varmt og klamt. Jeg kan ikke ligge uten heller, for da blir jeg kald, og jeg "må" liksom pakke meg inn i noe for å sove. Jeg hadde ikke dette problemet før og trodde det var dynen jeg hadde som gjorde det, men nå har jeg kjøpt ny og det er sånn likevel. Er det noen som har tips og erfaringer å dele? Jeg vet ikke hva jeg burde gjøre,  om jeg burde ha en annen dyne eller hva det skulle være 

Anonymkode: 2a44a...d05

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd å åpne et vindu?

Anonymkode: 129ac...50b

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å åpne et vindu?

Anonymkode: 129ac...50b

Jeg er ganske ømfintlig for lyd og har litt trafikk utenfor huset. Det er ikke spesielt varmt i rommet, jeg kan ikke ligge uten dyne heller..

Skrevet

Tynn dyne og bruk ullundertøy som pysj.

Anonymkode: 2431a...699

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tynn dyne og bruk ullundertøy som pysj.

Ull? Blir ikke det varmt? Har du noen tips til dyne?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ull? Blir ikke det varmt? Har du noen tips til dyne?

Neida, ull hjelper deg å regulere varmen. Du bruker selvsagt ikke store gensere og tykke sokker, bare vanlig, tynt ullundertøy. Har du en vanlig sommerdyne burde det fungere.

Skrevet

Hvordan funker det å evt sove med pledd istedenfor dyne? 

Skrevet

Jeg er ekstremt varm om natten og jeg bruker en sommerdundyne nå om vinteren. I sommerhalvåret bruker jeg ikke dyne i det hele tatt, da har jeg bare et dynetrekk over meg. Du må bare prøve deg fram og finne ut hva som funker for deg. Jeg har et dynetrekk over meg og så dyna oppå nå om vinteren. Da kan jeg ta av dyna og bare ha på dynetrekket hvis det plutselig blir for varmt. Prøv deg fram med et tynt pledd. Ullundertøy er så totalt uaktuelt å sove i for meg. Jeg ligger naken i senga og svetter, det blir absolutt ikke noe bedre å ta på ullundertøy, det regulerer ikke temperaturen på den måten. Jeg hadde daua.

Anonymkode: 1f0cb...1d5

• Liker 2
Skrevet

Åpent vindu, propper i ørene.

Eller: åpent vindu hele dagen frem til du skal legge deg, sommerdyne.

Anonymkode: 32c4a...b1e

Skrevet
5 timer siden, feebee skrev:

Sov med dynetrekk, uten dyne i. 

Jeg kan prøve, men er redd det blir kaldt.. Og så må jeg liksom ha dyne over meg. Alltid problemer😁

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan prøve, men er redd det blir kaldt.. Og så må jeg liksom ha dyne over meg. Alltid problemer😁

Har litt samme problemet. Det som fungerer for meg er å ha et dynetrekk som er for bredt. Den delen som er bare dynetrekk har jeg over ryggen, og pakker resten av meg godt inn i dyna. Sover også med vinduet åpent :)

Anonymkode: b7883...8fd

Skrevet

Jeg har to tynne dyner, og varierer om jeg bruker en, begge, eller har en helt over meg, og en bare over beina! 
Våkner jeg av at det er varmt fjerner jeg den ene, våkner jeg av at det er kaldt så tar jeg på den andre. 
Og bruker nattskjorte for å alltid ha noe over skuldrene! 

Anonymkode: 6274e...956

Skrevet

Jeg kjører vindu åpent, sommerdyne og ullteppe på toppen som kan fjernes i løpet av natten nå om vinteren (Er kald når jeg legger meg, våkner etter et par timer fordi jeg er varm). Dundyne selvfølgelig, og sengetøy i bomullsdamask. Laken i bomull, glatt. 

Anonymkode: ea160...9c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...