AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Hei! Har ADHD diagnose, fikk det da jeg var 16 år... Er nå 21 og skal forhåpentligvis begynne på et profesjonsstudium neste høst. Jeg vurderer å slutte med medisinene mine og kun bruke det under eksamensperiodene for å få bedre effekt... Jeg oppbygger toleranse mot medisinene etter bare noen måneder (før jeg tar "medisinferie" i noen uker, hvor jeg er en zombie) , så selv om jeg bruker de så merker jeg ingen forskjell fra før jeg fikk diagnosen. Hvis jeg ikke bruker dem en dag er jeg dødstrøtt og er virkelig ikke meg selv. Prøvde å løpe en tur en dag jeg ikke brukte medisinene, og ble sliten av absolutt ingen ting og ville bare hjem og sove. De medisinene kan umulig være bra... Så tenkte hvis jeg ofrer hele sommerferien neste år f.eks hvor jeg ikke tar medisinene og blir en zombie, så er jeg kanskje blitt avvent og oppegående igjen til skolestart. Fikk så og si bare 6ére på ungdomsskolen, men på vgs og etter jeg startet på medisinene gikk det nedover. Ble utbrent hele tiden og vanvittig trøtt i perioder sikkert pga medisinene. Har noen erfaring med å slutte med ADHD medisiner? Gikk det negativt utover jobb/skole? Anonymkode: 5ff92...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Her høres det ut som du burde bytte mesisintype? Det å gå av og på på medisinene er jo ikke særlig lurt Anonymkode: c1e5e...6e3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her høres det ut som du burde bytte mesisintype? Det å gå av og på på medisinene er jo ikke særlig lurt Anonymkode: c1e5e...6e3 Å, hvorfor ikke? Begynte med ritalin, nå med elvanse... Men effekten går ut etter et par mnd på begge to typene Anonymkode: 5ff92...1ea
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Jeg ville hørt med legen på BUP. De har kompetanse på sånt, - mye bedre enn fastlegen. Ellers kjenner du best selv hva som fungerer for deg. Anonymkode: b68d2...19a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå