Gå til innhold

Få mørkere hår - striper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i åresvis vært helt platinablond, men begynner å gå litt lei av det. Jeg har ved flere anledninger farget håret mørkere, men jeg kler det kort og greit ikke. Ender alltid med at jeg lysner det igjen.

Nå er jeg nok en gang lei av det blonde og lurer på hvordan jeg kan få en forandring uten å farge det mørkere. Jeg kan godt tenke meg å farge etterveksten i noe ala min naturlige farge (mørk blond mot kommunefarget) og kanskje lagt inn noen mørke striper i samme farge? Man hører lissom alltid om folk som striper håret lysere men aldri mørkere. Da vil jeg jo fremdeles få spillet fra det som allerede er helt lyst?

Noen tanker rundt dette eller noen råd og tips på veien? Jeg vet at jeg bare kan spørre en frisør, men jeg liker å ha en halvveisplan før jeg setter meg i stolen :)

Anonymkode: 40f4c...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei😊 Jeg ser at det er en stund siden du skrev her, så kan være du allerede har fikset på håret ditt😉 Jeg har en film ute på youtube der jeg beholder mye av mitt lyse, der jeg farger bunnen og noe av lengdene mørkere, litt sånn motsatt av balayage😉 Var bare et tips😉 Lykke til!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Tusen takk for en informativ video @by Bente! Jeg har ikke gjort noe enda, men her var det mange gode tips :) Nå ble jeg inspirert!

Det var skikkelig morsomt å se for mitt hår er omtrent helt likt ditt 😂 Kan jeg spørre om hvilken farge du brukte? Og du snakker om fargebalsam: Hva mener du da? Mitt er også noe gult (på samme plass som ditt 😂) så det var jo et veldig godt tips!

Anonymkode: 40f4c...5c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Tusen takk for en informativ video @by Bente! Jeg har ikke gjort noe enda, men her var det mange gode tips :) Nå ble jeg inspirert!

Det var skikkelig morsomt å se for mitt hår er omtrent helt likt ditt 😂 Kan jeg spørre om hvilken farge du brukte? Og du snakker om fargebalsam: Hva mener du da? Mitt er også noe gult (på samme plass som ditt 😂) så det var jo et veldig godt tips!

Anonymkode: 40f4c...5c9

Så bra du var fornøyd med tipset😁 Jeg må jo innrømme at det har blitt noen lysere striper over etter en måneds tid🤫 Er jo noe med dette å være blond😉 Er en stund siden filmen og har fått testet litt mer siden den tid, så nå ville jeg nok anbefalt Revlon sin farge Excel, den er mer som en minicolor og forsvinner ut av håret etter 4-6 uker og et bedre alternativ når man jobber med blondt hår. Jeg brukte en farge som var naturfarge 7, du kan også bruke en farge som er 8.12/7.12 hvis du ønsker et kaldt sluttresultat og ønsker å nøytralisere gult. Fargebalsam, da mener jeg en balsam/conditioner som inneholder lilla pigmenter, slik som lilla/sølv sjampo bare i balsam. Det gjør at folien folder seg i håret og balsamen nøytraliserer det gule som er i håret;)

Bra du var fornøyd og har du flere spørsmål eller ønsker mer inspirasjon er det bare å følge meg på face eller YouTube😁 Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...