Fuglemor Skrevet 22. november 2019 #41 Skrevet 22. november 2019 Det høres så slitsomt ut! Også tenker jeg, hvorfor skal du sverge, er det ingen som tror deg? 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #42 Skrevet 22. november 2019 Lol! Jeg som er 18 år og oppvokst i Oslo irriterer meg like mye av dere 80s og 90s kids (virker som om det er flest sånne i denne tråden) som prater utgått slang som "døll" eller "bob-bob" (wtf betyr dette egentlig?. Anonymkode: bc1ff...573 2
AnonymBruker 42 Skrevet 22. november 2019 #43 Skrevet 22. november 2019 Dere som hører dette "over alt", hvor er det dere bor, og beveger dere hen egentlig?😂 1
AlkoMann Skrevet 22. november 2019 #44 Skrevet 22. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ungdom nå til dags som jeg hører snakke på denne spesielle måten.. " Wallah" og bror flere ganger i samme setning. Nesten så jeg får litt vondt i øra når jeg hører på og syntes nesten det er slitsomt å høre på. Virker som alle ungdom prater sånn. Er det ikke vanvittig slitsomt å prate på denne måten ? Anonymkode: ff2a3...c9b "Wallah" betyr jeg sverger ved Allah. Med "Bror" som avslutning av en setning mener man et muslimsk brorskap(Ummah). Dette utelater alle som har en annen religion eller er kritiske til Islam. Denne språkformen er konstruert for å islamisere nordmenn . Jeg har overhørt mange etnisk norske unge menn i Oslo øst snakke kebabnorsk. De godtar at Wallah og bror blir sagt i hver setning . Dette språket med disse uttrykkene kommer til å eskalere. Muslimene holder på å dekonstruere/islamisere det norske språket. Jeg synes det er trist , men ungdommen elsker det . 2
AlkoMann Skrevet 22. november 2019 #45 Skrevet 22. november 2019 2 minutter siden, Beeblebrox skrev: Dere som hører dette "over alt", hvor er det dere bor, og beveger dere hen egentlig?😂 Oslo øst
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #46 Skrevet 22. november 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Ungdom nå til dags som jeg hører snakke på denne spesielle måten.. " Wallah" og bror flere ganger i samme setning. Nesten så jeg får litt vondt i øra når jeg hører på og syntes nesten det er slitsomt å høre på. Virker som alle ungdom prater sånn. Er det ikke vanvittig slitsomt å prate på denne måten ? Anonymkode: ff2a3...c9b Slittsom med folk som har ikke noe annet med hat å drive med... Anonymkode: d0565...56b 1
AlkoMann Skrevet 22. november 2019 #47 Skrevet 22. november 2019 1 time siden, Fuglemor skrev: Det høres så slitsomt ut! Også tenker jeg, hvorfor skal du sverge, er det ingen som tror deg? De sverger faktisk ved Allah. Gode muslimer ber 5 ganger om dagen. Muslimske barn bruker fritiden sin på koranskoler. Islam gjør folk til slaver av Allah. Han er med deg overalt. Som en mann født på 70tallet liker jeg ikke denne utviklingen. Jeg ønsker å flytte til et sted hvor folk faktisk snakker norsk . 3
AnonymBruker 42 Skrevet 22. november 2019 #48 Skrevet 22. november 2019 5 minutter siden, AlkoMann skrev: Oslo øst Joa, det var vel egentlig åpenbart. Jeg burde vel kanskje heller spurt om alder. Jeg har ikke hørt noen snakke sånn på ca. 20 år tror jeg. Må ærlig innrømme at jeg savner det litt, for det er jo utrolig komisk å høre på 1
AlkoMann Skrevet 23. november 2019 #49 Skrevet 23. november 2019 (endret) 17 minutter siden, Beeblebrox skrev: Joa, det var vel egentlig åpenbart. Jeg burde vel kanskje heller spurt om alder. Jeg har ikke hørt noen snakke sånn på ca. 20 år tror jeg. Må ærlig innrømme at jeg savner det litt, for det er jo utrolig komisk å høre på Over 40 år. Mange av disse ungdommene er ikke en del av et dominant norsk språkmiljø. Da veldig mange av dem ikke kan særlig bra norsk når de starter i 1 klasse benytter de anledningen til å lage en lokal grammatisk helt feil utgave av norsk, med innlagte morsmålsord og egne oppkonstruerte ord. Jeg har sittet ved siden av en innvandrergjeng, som nesten snakket et uforståelig norsk men de forstod tydeligvis hverandre . De gir hverandre også en highfive rundt hver femte setning. Man befinner seg ikke mentalt i Norge, desto nærmere Vestli man kommer på linje 5 i Oslo . Endret 23. november 2019 av AlkoMann 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #50 Skrevet 23. november 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: La oss ikke late som om dette er et språk ungdom i hele landet snakker. Det er muslimer og wannabe-muslimer som prater slikt. Anonymkode: 0ada0...779 Da er det mange wannabe-muslimer blant etnisk norske ungdommer. Anonymkode: ccac6...4d6 1
Gjest bloody Skrevet 23. november 2019 #51 Skrevet 23. november 2019 "Wallah" er å si 'jeg sverger ved gud' så da å si "walla jeg sverger bror" så kan man altså motsi seg selv, "jeg sverger sverger" altså +1 sverger -1 sverger altså kan man ikke stole på noe av det som sies. Walla jeg sverger ass bror ass jeg lover bror walla fy faen så schmøø fy faen bror jeg sverger walla
AlkoMann Skrevet 23. november 2019 #52 Skrevet 23. november 2019 3 timer siden, Maleficenta skrev: Det mest tragiske er når etnisk norske gutter tar etter og snakker slik de også fordi de tror det er kult... "Om do vil vara med oss må do bli som oss " . Egentlig er det ikke så rart om du vil unngå bank. Ofte må hvite norske gutter gå sammen med en innvandrergjeng for å ikke få bank . Dette er Oslo øst 2019. Jeg gleder meg til år 2029. NOT ! 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #53 Skrevet 23. november 2019 Her sier de «braahh», istedenfor «bror»! Det får jeg vondt i ørene av 😂. Blir pinlig berørt på deres vegne. Anonymkode: 763ef...0df 2
AlkoMann Skrevet 23. november 2019 #54 Skrevet 23. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her sier de «braahh», istedenfor «bror»! Det får jeg vondt i ørene av 😂. Blir pinlig berørt på deres vegne. Anonymkode: 763ef...0df Der jeg bor sier de "Brir" eller "Brøør" . Som du sier er det det dominante lydnivået som irriterer. Som muslimske gutter føler de seg overlegne i en (Ummah) . De markerer dette kontant ved å si "Walla" og "Bror" . Disse guttene har nok ingen tanke for annerledestenkende mennesker. Et Norge uten Islam er nok skremmende for dem . Nord - Korea har lignede oppførsel som disse muslimske guttegjengene. Der må man ofte starte eller avslutte setninger med "Kjære leder" . Man slipper aldri i fra den "Kjære Lederen" akkurat som muslimer aldri slipper unna "Allah" 7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #55 Skrevet 23. november 2019 2 timer siden, missy_miss skrev: Er ikke det bare vanlig skrivefeil blant ungdommen i dag? Jo. Fyren har misforstått fullstendig. Anonymkode: 79946...a1e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #56 Skrevet 23. november 2019 Det verste jeg hører er når etnisk norske prater på den måten der. Det høres så jævla dumt ut. Anonymkode: 73b51...a48 7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #57 Skrevet 23. november 2019 55 minutter siden, AlkoMann skrev: Oslo øst Oslo ja! Har også hørt det i Kristiansand. Anonymkode: 73b51...a48
Maleficenta Skrevet 23. november 2019 #58 Skrevet 23. november 2019 5 timer siden, AlkoMann skrev: "Om do vil vara med oss må do bli som oss " . Egentlig er det ikke så rart om du vil unngå bank. Ofte må hvite norske gutter gå sammen med en innvandrergjeng for å ikke få bank . Dette er Oslo øst 2019. Jeg gleder meg til år 2029. NOT ! Sykt
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #59 Skrevet 23. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det var mye bedre før i tiden Anonymkode: 5d032...3fc Wallah og bror har blitt brukt siden 90-tallet Anonymkode: b5993...333 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #60 Skrevet 23. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste vokser det forhåpentligvis av seg før de skal begynne å søke jobber. Hvis ikke har de lagt grunnlaget for en karriere i nav-systemet. Anonymkode: cd390...ddc De fleste klarer å skille mellom jobb og fritid, man kan jo fint snakke slik på fritiden. Anonymkode: ebe51...9bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå