Gå til innhold

Forvert

Gjest Halloiuken

Fremhevede innlegg

Gjest Halloiuken
Skrevet

Hei. Min venninne ringer meg nå helt gråtkvalt. Hennes sønn på 18 år og bor hjemme er forvert for en nydelig hund, renraset tispe. Oppdretter skal ha 2 kull på hunden eller 5 levende valper ved 6 ukers alder. Det er sånn at sønnen har tatt seg av alt av utstillinger osv... og alt er fulgt av avtalens innhold. Så hadde hun vært borte i helgen og oppdretter skulle på en utstilling i nærheten og ville komme innom på besøk. Han var hjemme alene og alt ok. Så kommer venninnen min hjem på Søndag og ingen hund møter de i gangen. Sønnen ligger på soverommet og ingen hund det heller. Han var knust av sorg. Oppdretter hadde tatt med seg hunden hjem og sagt at det var mislighold. Moren ringer og får da vite at når oppdretter kom så var det full fest der, ingen var edru og hunden var vettskremt. Og at politiet var i bildet. Moren syntes det var rart fordi hun ikke fikk dette til å stemme. Sønnen drikker ikke eller noe. Så hun tar en tlf til politiet, nei da de hadde ikke vært der. 
oppdretter kontaktes på nytt og nå sier hun at naboene hadde ringt henne pga at hunden var ute hele dagen. Vel nærmeste nabo er 4 km unna da disse bor i svarteste skogen, moren ringer på nytt og nå kommer en 3 forklaring. Hun ville ha hunden selv.  Noen glupe hoder som vet hva man gjøre ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de kontrakt? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Uff så forferdelig hendelse. ❤️ stakkars.

Håper dere har kontrakt.

Endret av Viviann
Gjest Halloiuken
Skrevet

De har kontrakt ja. Men i henhold til NKK kan oppdretter hvis hun finner det for godt å hente hunden tilbake. Så det blir vel at de finner en annen hund etter jul

Skrevet

Dette ville jeg laget litt støy om i hundemiljøet, på facebook f.eks. Det er ikke lenge siden jeg så en post som florerte på facebook ang. en Sheltie som var på fôr, den ble stjålet av oppdretter etter den hadde vært hjemme hos dem og fått et siste kull, og hun løy blant annet om at hunden var død fordi hun ville beholde den selv. Der fikk eieren tilbake hunden sin til slutt! 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...