Gå til innhold

tunisia- erfaringer?

Fremhevede innlegg

Gjest Elisabeth20
Skrevet

Skal reise på ferie en uke med en venninne siste uka i juni. Vi er unge og har ikke all verden av penger. Har ikke lyst til å dra til Hellas og akkurat de landene. Tenkt på Riveran, men det er for dyrt å reise dit når vi skal reise. Derfor har vi tenkt på Tunisia siden det er noe som er litt annerledes, og ikke så altfor dyrt. Men har noen noen synspunkter eller tips ang. dette reisemålet? Er det veldig utrygt å dra dit? Hørt mennene er forferdelig innpåslitne, men er d sånn at d går greit? Eller har noen forslag til andre reisemål?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elisabeth20
Skrevet

Det er forresten Sousse vi tenkte på å dra til, om noen har vært der. Lest litt på forumet her ting som har vært skrevet og d virker ikke så positivt, er det ikke verdt å reise dit?

Skrevet

Har vært i Sousse, og må innrømme at det ble ikke et av mine favorittsteder akkurat. Men det kan ha noe med at vi ble matforgiftet der.. Når det er hva man husker best fra turen er det kanskje bedre lese hva andre synes..

Skrevet

jeg har vært i sousse,kjempefin plass litt annerledes plass.det var kjempebillig med mat og å shoppe.anbefaler en tur til port el kantoui ca 6 km fra sousse.

Gjest tunis
Skrevet

Også vært i Sousse - for 10 år siden med en venninne.

i ettertid er det en av de morsomte turene jeg har hatt, men da vi var der var det grusomt:

- regn hele tiden

- bråk hele tiden pga. bygging av nye hoteller

- innpåslitne menn... det verste jeg har opplevd

- dårlig mat

- humørløs pruting

- diare

- elendige turistting å gjøre (møllspiste kameler)

- tragisk disco

I det hele tatt, ja....vel... men vi ler godt av turen i ettertid!!

Skrevet
(møllspiste kameler)
:ler:

(For øvrig så synes jeg Tunisia var et flott land å reise i.)

Skrevet
Det er forresten Sousse vi tenkte på å dra til' date=' om noen har vært der. Lest litt på forumet her ting som har vært skrevet og d virker ikke så positivt, er det ikke verdt å reise dit?[/quote']

Hadde jeg vært dere, hadde jeg heller reist til Monastir, som ligger like i nærheten. Det er en mindre, renere og mye mer sjarmerende by.

Skrevet

Jeg ville aldri reist til Tunisia bare jenter.

Jeg og min kjære var der i fjor sommer og vi ble forfulgt de første dagene. Jeg gikk aldri ut alene.

Tror det var Monistir vi var.

Pass hvertfall på å ha hotell med strand.

Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men mine foreldre og søstrene mine har vært der. Og de sier; aldri mer..

De sier at hotellene der er kjempefine. Men det er utrygt med en gang man kommer utenfor. Det stod væpnede vakter utenfor hotellporten, og når søstrene mine gikk på stranden alene, fulgte de etter. (de måtte bare krysse veien, så var de på stranden, men vaktene passet på, fordi folk er vanvittig innpåslitne der)

Og andre familien min kjenner har vært der og. Og når min far spør hvordan turen har vært sier de at aldri mer dit...

Det er jo et fint land og alt det der. Bare så synd at de ødelegger for seg selv ved å ikke la folk gå i fred...

Skrevet

jeg har ganske god erfaring med ferie i tunisia. bodde like utenfor hammamet, et herlig sted, følte oss(var på tur med familien, så kanskje litt annerledes situasjon selvsagt) aldri utrygge. men litt lite å gjøre der kanskje?

fin ferie var det uansett.

Gjest Tunisia turisten
Skrevet

Jeg og en venninne var en uke i Tunisia,og har ikke noe problemer med å reise tilbake dit..

Billig og bra mat..ikke syk en eneste dag,hotellet var ikke av det beste men vi reiste uspesifisert.

Masse å handle der,hvis man liker pruting og marked...Medinaen er da et eldorado..Jeg personlig vil anbefale Sousse,vi var i Monastir et par turer men jeg synes det var utrolig mye tigging der,og selgerne var mye mer aggresive der enn i Sousse.

Kos deg på tur.

Skrevet

Var der for noen år siden. Flotte hoteller, flotte strender, deilig varmt vann.

Veldig høy luftfuktighet når vi var der i august. Som mange andre her sier, greit så lenge du er på hotellet. Utenfor er det ganske mange slitsomme folk. Vi spiste utenfor hotellet en gang, pizza, og da ble typen matforgiftet. han satt mer eller mindre på do resten av turen, rakk nesten ikke flyet hjem.

Kunne nok reist tilbake, men da hadde jeg reist til et bra hotell med egen strand og holdt meg mest der.

Gjest Sizzy
Skrevet

Ja veldig mange slitsomme menn der. Kan ikke gå forbi en eneste en uten å få en kommentar. Det eneste jeg syntes var positivt med Sousse var stranden. Jeg ville ikke reist tilbake dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...