Gå til innhold

Hus- og innboforsikring. Og sånt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har innboforsikring gjennom LO, og samboer vil derfor ha husforsikringen gjennom Sparebank1, som leverer forsikringen for LO. Jeg hører lite positivt om Sparebank1 som forsikringsselskap, og vil få tilbud hos andre. Vi ønsker å samle hus, bil, hund og barn på en og samme plass for enkelhetens skyld. 

Tips til selskap som er ryddig og er der for kundene når man må benytte forsikringen etc? 

Anonymkode: 5f220...565

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært veldig fornøyd med Gjensidige opp gjennom årene. Men nå er det kanskje 10 år siden sist jeg hadde behov for å kontakte forsikringsselskapet. 

Det er jo bare å sette opp en liste med hva som skal forsikres, hvilken dekningsgrad man ønsker og sende ut til diverse selskaper. Så får man se hvilke priser som kommer i retur. 

Nå er forresten forsikringsdelen av Sparebank1 slått seg sammen med DNB og heter for tiden Fremtind. Så om du hater DNB og misliker Sparebank1 ville jeg styrt unna. Og hvis du føler positivt ovenfor DNB burde det være en grei sak å blidgjøre samboer

Skrevet

Hei! Dere på få tilbud fra flere - det er veldig ulik risikovurdering og dermed pris hos ulike forsikringsselskap. Ringerunde en gang i året kan spare deg for mange tusen 😊

Her var IF dobbelt så dyre som Gjensidige forbud/innbo pga risikovurdering. Vi har nytt hus og IF fikk vi ikke fratrekk for alarm, rør i rør, water guards og alt av teknologi som eller er obligatorisk i nye hus. Vi fikk faktisk mer enn halvert kostnaden. 

Det var det samme på bil forresten! Du betaler en risikofaktor som beregnes blant annet ut fra hvilke saker de har hatt i området tror jeg.

Anonymkode: f809d...4bb

Skrevet

*for hus/innbo

Anonymkode: f809d...4bb

Skrevet

Her og er If dobbelt så dyr som Fremtind (lo favør). 

Dnb var midt mellom de 2 øvrige. 

Nordea nesten samme pris som If. 

Sjekka ikke flere en de ,ble Fremtind på oss.

Så ringer If med en gang for å gi oss kjempe god tilbud. Ja vel. Men kunne ikke dere sende oss den kjempe tilbud med en gang da ?

Men dere først skrudde prisen opp i himmelen og nå som vi skal stikke til annen selskap skal dere gi oss kjempe tilbud a ? 

Ja ,vi vil ikke miste dere som kunde.

Sorry kjære selger ,den toget har kjørt allerede og vi takker nei til kjempe tilbud fra dere.

Ja men jeg fikk ikke sagt hvilken tilbud vi har da ?

Ja si til meg at kjempe tilbud går ut på at vi kan fortsette å ha husforsikring hos dere og dere skal betale til oss !?

Nei desverre ,det kan vi ikke gjøre.

Ja men da har du ingen kjempe tilbud.

Ha en fin dag videre.

Skrevet

Vær obs på at forsikringen på personer og dyr ikke alltid er like lett å flytte. Se kan for eksempel ta forbehold dersom ditt nåværende forsikringsselskap har hatt noen skademeldinger. Da jeg forsøkte å flytte hunden min ville de for eksempel ikke gi dekning for allergi fordi jeg hadde tatt henne til dyrlegen en gang for kløe som ikke fikk noen diagnose. Sjekk dette før du bytter! 

Jeg holder meg også til fagforeningens felles uføre og livsforsikring da denne er felles forhandlet med svært gode priser. Derfor sitter jeg med tre ulike selskaper akkurat nå. 

Men å samle innbo og hus er lurt! Og på generell basis lønner det seg faktisk å være litt trofast kunde hos forsikringsselskapet fordi de bruker mye skjønn i vurderingene sine. 

Anonymkode: 09478...130

Skrevet

Vi har innboforsikringen hos Sparebank1 (via LO-forbund og fagforeningskontingenten) .  All øvrig forsikring har vi hos If.  Er svært fornøyd med oppfølging når noe har skjedd, men er ikke sikker på at vi betaler riktig pris. 

Derfor har vi nylig innhentet nytt tilbud hos If og samtidig varslet at vi også innhenter tilbud fra andre.  Det finnes flere portaler på nett hvor slik prisforespørsel på forsikring kan legges inn og sendes til mange.  Sjekk f.eks. forsikringsportalen.no, bytt.no og smartepenger.no. 

Tror man bør gjøre slikt med et par års mellomrom.  Det er ikke lenger slik at man premieres for å være lojal kunde.  Tvert i mot. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...