Gå til innhold

Mistet førerkort


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gå på biltilsynet. Så får du et midlertidig førarbevis, mens søknaden om nytt sertifikat går i gjennom.

Eg vart frastjelt mitt i Malaysia en gang og då måtte eg vente i mange mnd på et nytt, i tillfelle det gamle dukka opp igjen. 3 mnd trur eg. Men veit ikkje om det er sånn no lenger.

Så når søknaden er gått gjennom, så betalar du for det (og evt får tilbake på forsikring) og får det i posten etter cirka ei veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Okey. Takk, har gått i panikk for at jeg måtte tatt lappen om igjen. Er litt "klomsete" og forglemmer ting lett, så er greit å vite om uhellet er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og mister du det på kvelden går du på politistasjonen og får midlertidig bevis som varer en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretæren

Gå til nærmeste politistasjon/biltilsyn. Der får du utstedt en midlertidig kjøretillatelse. Denne varer i 3 mnd. Etter 1mnd kan du søke om nytt førerkort.

Grunnen til at biltilsynet ønsker at det går en måned er tilfelle det skulle dukke opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk meg nylig nytt førerkort. Gikk til politiet først og fikk en kjøretilatelse som jeg tok med meg til biltilsynet. Der betalte jeg 300-400kr for nytt førerkort som jeg fikk i posten etter en uke. Måtte ikke vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretæren

Mulig det er ulik praksis i andre kommuner, politistasjonen jeg jobber på har i alle fall fått beskjed fra "vårt" biltilsyn at vi skal opplyse folk om at det skal gå 1mnd.

Ring nærmeste politistasjon og hør hva som er vanlig hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel kordan en har mista førarkortet kanskje?

Om det er ødelagt eller kasta i bosset/ mist på vatnet++, så får en vel nytt med ein gong.

Om en har rota vekk lommeboka eller blitt frastjelt lappen, så må en vente.

Då eg fikk nytt fikk eg i alle fall spm om korleis eg hadde mist mitt gamle, og då eg sa det hadde blitt stjelt i utlandet, så fikk eg beskjed om at det vart nokre mnd å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...