AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #1 Del Skrevet 20. november 2019 Skulle kjøpe campingvogn to timer unna og spurte heldigvis om vogna hadde skiltene i orden. Selger vet ikke om vogna har papirer, dokumentasjon, og liknende! Og det får man vel ikke lett tilbake, eller? Må nok kjøpe en annen, argh. Anonymkode: d3166...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 20. november 2019 #2 Del Skrevet 20. november 2019 Skal du kjøre med den må du ha papirer og skilter. Skal den stå fast et sted behøver du ikke det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 20. november 2019 #3 Del Skrevet 20. november 2019 Selger vet ikke om vogna har papirer og dokumentasjon i orden? Altså. Når eier ikke har kontroll på slike ting, så kan man jo tenke selv at eier ikke har vært så nøye på hverken vedlikehold, rengjøring og bruk av vogna også? Finn deg en annen vogn du! Fra en seriøs selger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 20. november 2019 #4 Del Skrevet 20. november 2019 Forresten. Hvis denne uvitenheten om dokumentasjonen har oppstått pga vogna har stått i ro over mange år, så bør du også finne deg en annen vogn. Da er det en viss fare for at vogna har "stått seg ihjel". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 20. november 2019 #5 Del Skrevet 20. november 2019 Om vogna er eller har vært registrert på selger finner vedkommende det på min side på vegvesen.no Uansett høres det ikke ut som et godt kjøp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #6 Del Skrevet 20. november 2019 Vi skal ha en vogn som skal benyttes som kjørevogn. Vurderer Solifer, Hobby og Knaus. Selve vognen max 500 cm lang (uten drag) og 210 cm B. Skal kjøpe veteran. Dette er første kjøp. Noen tips? Mvh ts. Anonymkode: d3166...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 20. november 2019 #7 Del Skrevet 20. november 2019 (endret) Jeg har hatt Solifer og Hobby av eldre utgaver. Visstnok ikke veteran. Solifer kom best utav det. Virker mer robust, og hadde mer avansert varme (elektrisk gulvvarme) sammenlignet med Hobby's trumaanlegg som det var lite futt i. Solifer er også bedre isolert. Knaus har jeg ingen formening om. Vet ikke hvor lavt du går ned i alder, men jeg hadde nok foretrukket et fastmontert toalett med utvendig luke for septiktank. Ellers så bør du ved kjøp se til at understellet, vaiere, hjuloppheng, drag osv ikke er ihjelrustet. Du bør derfor styre unna vogner som har stått i ro over mange år. Endret 20. november 2019 av Juks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #8 Del Skrevet 20. november 2019 Tusen hjertelig takk for gode tips 👍 Blir nok portabelt toalett for å få ned prisen. Skal prøve to uker i vogn pluss helger for å se om dette er ferieformen for oss. 😊 Skal se på tre vogner kommende helg (deriblant to solifer artic), og vet nå hva vi må sjekke og spørre om. Ts. Anonymkode: d3166...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 20. november 2019 #9 Del Skrevet 20. november 2019 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk for gode tips 👍 Blir nok portabelt toalett for å få ned prisen. Skal prøve to uker i vogn pluss helger for å se om dette er ferieformen for oss. 😊 Skal se på tre vogner kommende helg (deriblant to solifer artic), og vet nå hva vi må sjekke og spørre om. Ts. Anonymkode: d3166...372 Alt i orden. Jeg ville nok anbefalt deg å se/spørre/få bevis på at vogna er fuktfri og ikke har eller har hatt lekkasjer. Men jeg skjønner at du ser etter en veldig gammel vogn til svært lav pris, så da er dette kanskje ikke så relevant. Iallefall ikke at den har fukt. Du må selvfølgelig også se på vognsidene om det er skader, og unngå å kjøpe vogner med lekkasjer. Du bør derfor ikke kjøpe en vogn med hullskade i veggen. Hvis så er, så er nesten vogna på den alderen klar for dynga. Men som et billig "prøveprosjekt" hvor du ikke har noe å tape likevel, så trenger forsåvidt ikke lekkasjer være så stort problem hvis lekkasjen ikke er av betydelig omfang. Det viktigste du ser etter er at vogna faktisk er kjørbar, at den er driftssikker på både vei og i bruk. Du kan med fordel også følge gassledninger for å se om alt er OK. Vær skeptisk til mye eir/irr. For deres egen sikkerhet. Gjerne prøv gassanlegget på stedet, f.eks kokeplater. Oppdager du mye gasslukt i lang tid etter oppstart av kokeplater takker du for deg og forlater uten vogn. Ellers så vet jeg ikke hva du kan forlange til den prisen. Når du har kjøpt vogna så må du se an dekkene. Er det mye sprekker i dekkene er dem gammel og/eller solskadet, og bør derfor byttes ut før du kjører avgårde. Endret 20. november 2019 av Juks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå