AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #101 Skrevet 22. november 2019 På 20.11.2019 den 19.13, SoWhat? skrev: Mange fra Italia også. Hvitt italiensk brød serveres til det meste. Så ikke typisk norsk alene det Grekere gjør også det. Brød til alt, også pastaretter. Ellers så er jo kjøttkaker, makaronistuing og kokte poteter en norsk klassiker som jeg stusset litt over i starten. Anonymkode: 92497...6a3 1
Turkis Sau Skrevet 22. november 2019 #102 Skrevet 22. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grekere gjør også det. Brød til alt, også pastaretter. Ellers så er jo kjøttkaker, makaronistuing og kokte poteter en norsk klassiker som jeg stusset litt over i starten. Anonymkode: 92497...6a3 Og franskmenn. Brød til alt. Men, kjøttkaker, makaronistuing og kokte poteter - en norsk klassiker? Seriøst? Aaaldri hørt om, og ikke lyst å smake!😂
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #103 Skrevet 22. november 2019 Ikke en norsk tradisjon... Anonymkode: 88f55...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #104 Skrevet 22. november 2019 18 minutter siden, Turkis Sau skrev: Og franskmenn. Brød til alt. Men, kjøttkaker, makaronistuing og kokte poteter - en norsk klassiker? Seriøst? Aaaldri hørt om, og ikke lyst å smake!😂 Da er det nok du som ikke er så orientert i norsk matkultur - det er klassisk norsk husmannskost og serveres jevnlig både på private middagsbordet, på institusjoner og på veikroer rundt i det ganske land. Anonymkode: 7cc11...1a9
Turkis Sau Skrevet 22. november 2019 #105 Skrevet 22. november 2019 (endret) . Endret 24. november 2019 av Turkis Sau
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #106 Skrevet 22. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det nok du som ikke er så orientert i norsk matkultur - det er klassisk norsk husmannskost og serveres jevnlig både på private middagsbordet, på institusjoner og på veikroer rundt i det ganske land. Anonymkode: 7cc11...1a9 Jepp, typisk på steder de serverer husmannskost til pensjonister. Og de blir klin gærne hvis noen prøver å endre på klassikerne deres, så ikke prøv deg. Mulig denne retten dør ut i løpet av de neste tjue åra da, sammen med kjøtt i mørke og kålrulletter. Jeg er såpass ung at jeg setter pris på å ha fått en smakebit av denne siden av norsk matkultur via jobben. Anonymkode: 92497...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #107 Skrevet 22. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, typisk på steder de serverer husmannskost til pensjonister. Og de blir klin gærne hvis noen prøver å endre på klassikerne deres, så ikke prøv deg. Mulig denne retten dør ut i løpet av de neste tjue åra da, sammen med kjøtt i mørke og kålrulletter. Jeg er såpass ung at jeg setter pris på å ha fått en smakebit av denne siden av norsk matkultur via jobben. Anonymkode: 92497...6a3 Jeg har servert dette til utallige eldre mennesker gjennom ulike jobber, men er også oppvokst med det privat. Sist jeg fikk det servert var hos min søster på 27, og selv lager jeg det alltid når ei venninne på 26 er på besøk. Hun elsker det! Det gjør samboeren min også. Så ikke sikkert det dør ut med det første 😉 Anonymkode: 7cc11...1a9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #108 Skrevet 22. november 2019 Potetmos og spagetti har jeg ikke hørt om. Men hvis det er kjøtt og grønnsaker til, så ser jeg ikke problemet. Hvis det er KUN potetmos og spaghetti, så blir det som fiskegrateng (MED makaroni og UTEN fisk) med poteter Anonymkode: 9d050...189
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #109 Skrevet 22. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det nok du som ikke er så orientert i norsk matkultur - det er klassisk norsk husmannskost og serveres jevnlig både på private middagsbordet, på institusjoner og på veikroer rundt i det ganske land. Anonymkode: 7cc11...1a9 Aldri hørt om makaronistuing til kjøttkaker. Hørt om kjøttkaker, kålstuing og poteter, men makaroni?? Anonymkode: 93345...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #110 Skrevet 22. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om makaronistuing til kjøttkaker. Hørt om kjøttkaker, kålstuing og poteter, men makaroni?? Anonymkode: 93345...fd8 Det at man ikke har hørt om noe betyr ikke at det er rart eller unormalt. Det kan faktisk bety at man ikke er særlig oppdatert på temaet som diskuteres. Kjøttkaker med ertestuing eller makaronistuing er helt klart norsk tradisjonsmat. Anonymkode: 229f9...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #111 Skrevet 22. november 2019 Fiskegrateng eller pølsegrateng med makaroni i og potet ved siden av, og fiskekaker med kokt makaroni og potet var helt vanlig kost i min barndom. Nå dropper jeg som regel en av delene for å unngå dobbel dose karbohydrat. Anonymkode: 25d33...280
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #112 Skrevet 22. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om makaronistuing til kjøttkaker. Hørt om kjøttkaker, kålstuing og poteter, men makaroni?? Anonymkode: 93345...fd8 Er ikke vant med makaronistuing fra barndommen jeg heller, men lager det av og til som voksen. Synes alt med makaroni er digg 😂😍 Er jo ekstra godt med fiskegrateng med makaroni og potet til også. Blir litt i samma gata. Anonymkode: d2791...ee3 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. november 2019 #113 Skrevet 22. november 2019 På 20.11.2019 den 17.40, AnonymBruker skrev: Hva med potetmos på pizza? Anonymkode: d40a9...6a9 Tynne potetskiver på toppen av en hvit pizza er superdigg!!
Illuminatum Skrevet 22. november 2019 #114 Skrevet 22. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det at man ikke har hørt om noe betyr ikke at det er rart eller unormalt. Det kan faktisk bety at man ikke er særlig oppdatert på temaet som diskuteres. Kjøttkaker med ertestuing eller makaronistuing er helt klart norsk tradisjonsmat. Anonymkode: 229f9...0e3 Jeg har familie over hele landet men aldri fått dette servert 1
CabinCruiser Skrevet 22. november 2019 #115 Skrevet 22. november 2019 Så lenge det er ost med i bildet så kan jo det meste spises sammen 🍽️😍
Rumle Skrevet 22. november 2019 #116 Skrevet 22. november 2019 (endret) Makaronistuing er helt ukjent for meg også, skal det være ost i? Endret 22. november 2019 av Rumle
CabinCruiser Skrevet 22. november 2019 #117 Skrevet 22. november 2019 (endret) 1 minutt siden, Rumle skrev: Makaronistuing er helt ukjent for meg også, skal det være ost i? https://edelsmatvin.blogspot.com/2016/01/kjttkaker-i-brun-saus-med-makaronistuing.html Ser ikke sånn ut, men alt med smelta ost på kan jo spises😎 Endret 22. november 2019 av CabinCruiser 1
Rumle Skrevet 22. november 2019 #118 Skrevet 22. november 2019 12 minutter siden, CabinCruiser skrev: https://edelsmatvin.blogspot.com/2016/01/kjttkaker-i-brun-saus-med-makaronistuing.html Ser ikke sånn ut, men alt med smelta ost på kan jo spises😎 Aha ja 😊 Jeg tenkte det kanske var mer som mac n' cheese, men da er det mer som kålstuing ser det ut som
Nastine Skrevet 22. november 2019 #119 Skrevet 22. november 2019 Har dere ikke smakt pølse potetmos og spagetti med sennep og ketcjup, kanskje litt rå løk og eller rødbet? Er jo kjempegodt 😃😃👍 jeg er oppvokst med det, men tror kanskje det er en greie i min familie 😅 Ikke lest alle kommentarer her, så mulig andre her spiser dette 😊
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #120 Skrevet 22. november 2019 På 20.11.2019 den 18.19, AnonymBruker skrev: Folk spiser jo potet til fiskegrateng også. Har alltid virket rart for meg, pasta med potet til... Anonymkode: 7174e...a3e Når svigermor serverer kjøttkaker er tilbehøret saus, makaroni, poteter og erter....Etter noen år når hun skjønte at jeg liker grønnsaker ved siden av hender det hun koker litt mer grønnsaker enn bare erter.... Anonymkode: 2742c...9b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå