Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal på en del selskap fremover, noen der vi skal overnatte. Har dere noen gode tips for personlige, fine vertsgaver? 

Anonymkode: 334bc...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en kjempefin lanterne til balkongen, med «gammeldags» utseende.

Anonymkode: 0558d...df5

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal på en del selskap fremover, noen der vi skal overnatte. Har dere noen gode tips for personlige, fine vertsgaver? 

Hvis du orker er det jo veldig stas å gi bort f.eks hjemmelagede karameller da.

• Liker 1
Skrevet

Vi er en liten venninnegjeng som hvert år inviteres til lunsj hos foreldrene til ei av oss før vi drar samlet på julegudstjeneste (eneste gangen jeg er på det i året, veldig hyggelig tradisjon!). 
i år har jeg falt helt for denne og tenker å gi den❤️:

https://www.kitchn.no/nettbutikk/julevarer/32324/

Anonymkode: a4cf1...4a2

• Liker 3
Skrevet

Det aller beste er å få noe «fint» og spiselig, sånne ting som er kjøpt på spesialbutikker hvor man sjelden går for å kjøpe noe til seg selv. Dyr konfekt er min favoritt, da jeg elsker sjokolade. Men også kaffe, te, krydder, oljer, marmelader osv er kjempefint å få.  Samme med hjemmelaget godteri eller hjemmebakst. Pent innpakket biscotti eller knekkebrød er f.eks fint å gi bort. Det er personlig nok å få noe man synes er kjempegodt! 

Selv har jeg veldig mye pynteting, lyslykter og julepynt inkludert, så for meg er ikke det den beste vertinnegaven. For mange andre, derimot, kan det sikkert være hyggelig med en pyntegjenstand også. 

• Liker 7
Skrevet

Vin, krydder, konfekt eller olivenolje, eventuelt noe hjemmelaget eller en blomst eller plante. Ikke nips, pynteting eller kosmetikk. 

Anonymkode: 3b1c4...534

• Liker 10
Skrevet

Ting som kan brukes opp, heller enn ting jeg må oppbevare eller enda verre; ha fremme og tørke støv av. 

Anonymkode: 6ab43...0eb

• Liker 8
Skrevet

Jeg har engang fått en goodebag med sjokolade, neglelakk, ansiktsmaske, truse, liten bodylotion mm.  Det var veldig kos. 

• Liker 1
Skrevet

Ei flaske god rødvin. Har vel aldri fått det som vertinnegave, men om jeg hadde fått det, hadde jeg blitt veldig glad! 😊 

• Liker 3
Skrevet

Håndsåper fra Asos.

Krydder fra en som hadde vært ute og reist.

Gjestehåndklær fra Marimekko. 

Hjemmelaget knekkebrød.

Cookies.

Markblomster.

Hjemmelaget müsli.

Avlegger til en blomst jeg likte hos en veninne.

Konfekt, masse konfekt har jeg fått. Og eeeeelsker det.

Har fått masse fint som vertinnegave opp gjennom, men disse slår meg som de absolutt hyggeligste😍.

Skrevet

Vin med ostefat og syltetøy, kaffe, Loccitane-produkter, rituals-produkter, morsomme kjøleskapsmagneter, blomsterbuketter, lys, servietter, glassblåserkunst. 

• Liker 1
Skrevet

Vin, sjokolade, blomster, kaffe eller Lakrids. Noe som brukes eller spises opp. 
Vil helst ikke ha stasj som fyller opp huset, som pynteting, servietter eller duftlys. 

Anonymkode: d4d70...1b8

• Liker 1
Skrevet
På 20.11.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Gi noe som viser at du kjenner vedkommende, en personlig gave som får vedkommende til å føle at hen er sett og Hørt

Anonymkode: cd39c...d26

Skrevet

Noe eksklusivt og spiselig, vin og planter, liker jeg å få. Kremer og "pynt" vil jeg kjøpe selv. 

Anonymkode: 4d631...e5c

Skrevet

Gode duftlys, feks fra Volüspa, VIN, digge produkter fra feks Olivenlunden, Nicolas Vahe el lign, hjemmebakt brød eller cookies/kjeks, hjemmelagd syltetøy, eller noe håndstrikket. Kvalitetssjokolade. 

Anonymkode: ba775...d10

Skrevet

Blir mest glad for blomster eller orkideer. Har også fått favorittgodteriet mitt noen ganger, og det er personlig og hyggelig. 

Skrevet

Jeg elsker spesiell julepynt, og alle vet at om de drar på ett julemarked ett sted så er det nesten obligatorisk å ta med en pyntedings tilbake😎

Ut over det setter jeg stor pris på ting som ikke er "generisk", altså hjemmelaga bakst/godteri, marmelader, etc som man kan kjøpe i litt mer ekspertisebutikker til en billig penge osv.

Skrevet

Vertinnegave er noe vertinnen gir sine gjester, opprinnelig. Ikke omvendt?

Anonymkode: f039c...c78

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Vertinnegave er noe vertinnen gir sine gjester, opprinnelig. Ikke omvendt?

Anonymkode: f039c...c78

Vertinnegave er noe man tar med til verten eller vertinnen som en takk for at man fikk komme. Har aldri hørt om noen annen bruk av ordet. 

Anonymkode: 3eb03...ebd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...