Gå til innhold

Mobilabonnement fra Ice?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er erfaringene deres? Kjenner jeg sliter med å bytte fra noe jeg trives godt med (Talkmore) til noe nytt, for å spare 60 kr/mnd i 6 måneder.

Anonymkode: d7d61...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter også litt på sidelinja litt og vurderer ICE, men har hørt at det tar litt lang tid når man switcher til Telia nettet fra ICE sitt eget nett (der ICE selv ikke har dekning ennå, de har en avtale med Telia). Er fullstendig avhengig av mobil i eget foretak i det daglige, og tør heller ikke bytte ennå for å spare en femtilapp i måneden sånn uten videre. For min del kan det bli dyrere å ha litt manglende dekning enn den femtilappen...

Anonymkode: e3360...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Jeg bytta og følte meg rett og slett litt lurt. Jeg valgte et abonnement med 6GB inkludert data, og så en tilleggspakke med 1000GB for 99,- eller noe. Men etter de 6GB var oppbrukt, ble nettet så trengt at jeg ikke fikk lastet ned, streamet eller fikk opplastet noe som helst. Så etter èn uke, byttet jeg tilbake til OneCall, og bestilte 70GB og det får holde. Da har jeg i hvert fall brukbart nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, #Rasshøl skrev:

Jeg bytta og følte meg rett og slett litt lurt. Jeg valgte et abonnement med 6GB inkludert data, og så en tilleggspakke med 1000GB for 99,- eller noe. Men etter de 6GB var oppbrukt, ble nettet så trengt at jeg ikke fikk lastet ned, streamet eller fikk opplastet noe som helst. Så etter èn uke, byttet jeg tilbake til OneCall, og bestilte 70GB og det får holde. Da har jeg i hvert fall brukbart nett. 

Du skulle ha sjekket at det var dekning i ice sitt eget nett der du oppholder deg, før du bestilte.

Anonymkode: 79a69...662

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Rasshøl
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skulle ha sjekket at det var dekning i ice sitt eget nett der du oppholder deg, før du bestilte.

Anonymkode: 79a69...662

Jeg hadde ikke problem med dekningen. Jeg hadde full dekning, her jeg bor. De setter ned hastigheten, etter at de inkluderte GB, i abonnementet er brukt opp. 

Endret av #Rasshøl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, mannen og tenåringssønnen har. Veldig fornøyd. God dekning, billig og enkelt å endre ting i appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, #Rasshøl skrev:

Jeg hadde ikke problem med dekningen. Jeg hadde full dekning, her jeg bor. De setter ned hastigheten, etter at de inkluderte GB, i abonnementet er brukt opp. 

De gjør nok ikke det. I Telia sitt nett vil du få reduksjon i hastigheten etter brukte 6gb (i ditt spesifike abb.) I ice sitt eget nett har du 10 mb/s til du har brent av 1000gb. Da reduseres hastighet der også.

Anonymkode: 79a69...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker Telia sitt nett. De har ikke god nok dekning for meg, og jeg bor på det sentrale Østlandet. Bruker Talkmore og er fornøyd med det. Har dekning overalt og slipper å tenke på at telefonen blir tappet for strøm der det er lite dekning, slik den gjør på Teliabaserte operatører.

Anonymkode: 1a6f3...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De bruker Telia sitt nett. De har ikke god nok dekning for meg, og jeg bor på det sentrale Østlandet. Bruker Talkmore og er fornøyd med det. Har dekning overalt og slipper å tenke på at telefonen blir tappet for strøm der det er lite dekning, slik den gjør på Teliabaserte operatører.

Anonymkode: 1a6f3...d8c

Nei de bruker Telia OG sitt eget nett.

Anonymkode: 79a69...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ice. Helt greit abonnement, men 4G kan være dårlig. Det er ofte at jeg har tenkt at jeg har brukt opp nettet, fordi det er så tregt, men så viser det seg at det er mye igjen. Lurer på å bytte etterhvert. 

Anonymkode: edb00...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice har vært noe av det verste jeg har vært borti.

Ekstremt mye egenkonfigurasjon og konfigurasjonsfiler som ikke fungerte. Fikk ikke tilsendt brukernavn og passord som var nødvendig for å administrere abonnementet, og fikk beskjed om at jeg løy, når jeg klagde på dette.

Jeg fikk stadig meldinger på sms om at jeg måtte konfigurere det ene eller det andre, av tjenester jeg var helt uinteressert i. Da jeg ba dem slutte å sende slike, sa de at det kunne de ikke, da måtte jeg selv gå inn og endre på innstillinger. Det endte med at jeg sa opp abonnementet, og de prøvde seg på å flytte oppsigelsestidspunktet mitt, for å kunne fakturere en ekstra måned, samt at de henviste til vilkår jeg aldri var blitt opplyst om.

Da jeg truet med å klage dem inn for forbrukerrådet, ga de seg på alle punkter ganske fort.

 

Ingen bør være kunde hos ICE.

Anonymkode: 8d206...418

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tilgode å høre noe positivt om dem. Mange som farter mye, sliter med dekning og at samtalene bryter i ett kjør når de er på veien. 

Anonymkode: bcc6f...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet til ICE fordi jeg var misfornøyd med TalkMore. Har 2GB abb nå og er fornøyd med det. Men jeg bor i en storby og er ikke storforbruker av data (bruker wifi). Hvorfor finner du ikke et annet sted å kutte ned 60 kr mnd om det bare er pengene det står på? Det er jo knapt en øl i måneden!

Anonymkode: 1794b...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt ice i tre år og har aldri hatt noe problemer, veldig fornøyd. Har ikke opplevd noe vansker med dekningen heller, bor i Østfold. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet til ICE for et år siden da jeg kjøpte ny mobil. Fikk noen hundre kroner i rabatt og selgeren på Elkjøp sa at det ikke var bindingstid. Det stemte selvsagt ikke, og nå har en måned igjen til jeg kan bytte.

Jeg er stort sett vært fornøyd og ikke hatt noe å klage på med mitt abonnement. Men de siste månedene har jeg hatt store problemer med forbindelsen. Enten tar det veldig lang tid før jeg får summetone, eller så kutter den ut før jeg får noen summetone. Ofte skjer dette med jobbtelefonen også, og folk har til tider problem med å komme gjennom til den (den har rent Telia-abonnement) så det er god mulig det er noe med dette Telia-nettet.

Jeg har vært i kontakt med ICE noen ganger for å hjelpe andre. Oppsett for MMS og mobilnett var et mareritt da mine foreldre skulle utenlands. Ikke virket de oppsettene som kom, ikke fikk man lagt inn noe selv. Var mye i kontakt med ICE på Facebook og de var raske og hyggelige, men de fant ikke ut av det. Det nullstilte seg uansett. Dette var et par år siden så det kan ha kommet seg siden det.

Mer om kundeservice;

Har også hjulpet flere som har bestilt mobilt bredbånd, en fikk super hjelp da det ikke var dekning i området til tross for at det sto det på kartet, den andre fikk ingen hjelp. Han tok meg seg modemet et annet sted for å sjekke at det virket, noe det gjorde, men ikke tilbake der han bodde. Da hadde de registrert at han hadde brukt noen megabyte og dermed hadde han ingen angrerett. Det der holdt vi på med frem og tilbake i flere måneder. Så kundeservicen varierer, men de har nok sine regler å forholde seg til de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, applestories skrev:

Byttet til ICE for et år siden da jeg kjøpte ny mobil. Fikk noen hundre kroner i rabatt og selgeren på Elkjøp sa at det ikke var bindingstid. Det stemte selvsagt ikke, og nå har en måned igjen til jeg kan bytte.

Jeg er stort sett vært fornøyd og ikke hatt noe å klage på med mitt abonnement. Men de siste månedene har jeg hatt store problemer med forbindelsen. Enten tar det veldig lang tid før jeg får summetone, eller så kutter den ut før jeg får noen summetone. Ofte skjer dette med jobbtelefonen også, og folk har til tider problem med å komme gjennom til den (den har rent Telia-abonnement) så det er god mulig det er noe med dette Telia-nettet.

Jeg har vært i kontakt med ICE noen ganger for å hjelpe andre. Oppsett for MMS og mobilnett var et mareritt da mine foreldre skulle utenlands. Ikke virket de oppsettene som kom, ikke fikk man lagt inn noe selv. Var mye i kontakt med ICE på Facebook og de var raske og hyggelige, men de fant ikke ut av det. Det nullstilte seg uansett. Dette var et par år siden så det kan ha kommet seg siden det.

Mer om kundeservice;

Har også hjulpet flere som har bestilt mobilt bredbånd, en fikk super hjelp da det ikke var dekning i området til tross for at det sto det på kartet, den andre fikk ingen hjelp. Han tok meg seg modemet et annet sted for å sjekke at det virket, noe det gjorde, men ikke tilbake der han bodde. Da hadde de registrert at han hadde brukt noen megabyte og dermed hadde han ingen angrerett. Det der holdt vi på med frem og tilbake i flere måneder. Så kundeservicen varierer, men de har nok sine regler å forholde seg til de også.

Det tviler jeg sterkt på.

Anonymkode: 79a69...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...