Gå til innhold

Forslag til gave til mann 50 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann fyller 50år og han har det meste. Vi ble enig om at vi ikke trenger å gi hverandre noen gave (jeg har hatt bursdag) og heller ta en ferie til neste år. Men noe burde han jo fått av meg på sin 50 års dag. Men jeg er helt blank på hva det skulle være. Kan noen her hjelpe meg med noe tips? Trenger ikke være noe dyrt. 

Anonymkode: 875cb...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en sånn en til mannen min da han rundet 50. Vi hadde samme problemstilling: han hadde alt, ønsket seg ingenting, og vi feiret med en god middag. Det var liksom "nok", og egentlig var det jo det! Men jeg kjente litt på at det hadde vært hyggelig å ha en liten ting som minne om dagen, så da kjøpte jeg den. At den i tillegg støtter en god sak satte han ekstra pris på, og han bruker den hver dag, blir ikke liggende å samle støv :)

Anonymkode: f6dcc...52a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt et gavekort på feks et thaimassasjeinstitutt. 

Anonymkode: 945c2...290

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det var ingen dum idè, det eneste er at han bruker mobiletui til lommebok. Men den er slitt vet jeg... 🤔

Anonymkode: 875cb...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotoalbum med minner. Middag på fin restaurant.

Ikke kjøp ting, voksne folk har alt de trenger i dag. Om de ikke har det vil de heller kjøpe det selv. 

Anonymkode: 2c425...20f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, draug 75 skrev:

Dette er jo helt umulig å svare på, når man ikke vet hva slags interesser mannen har.

Umulig? Har jo fått noen gode tips, så helt umulig kan det ikke ha vært for andre...

Anonymkode: 875cb...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig? Har jo fått noen gode tips, så helt umulig kan det ikke ha vært for andre...

Anonymkode: 875cb...1c4

.. middag, mobiletu, og så det forslaget til 945c2...290... mjoda. Og du kan sikkert kjøpe han et slips også.

Det jeg peker på, er at selv om gaven er ment godt, og veldig fin og alt det der, middag i lag er bra det - det kan hende at han føler seg ubekvem hvis du spanderer (vi er ikke helt likestilt der enda, ikke for folk som er x- generasjon), så er det kanskje litt upersonlig? Kunne være hvem som helst. Og noe av problemet jeg vet fra mine venner med å kjøpe gave til kona/ kjøresten, er at de rett og slett ikke har hørt etter hva hun har sagt eller fulgt med hva hun gjør som er lystbetont.

Og akkurat den feilen vet jeg mange koner som gjør. Atter andre er ikke begeistret for interessene til mannen sin i det hele tatt og prøver å overse dem.

Hvis du tenker deg om, så har han sikkert snakka om noe. Eller han har dillet med ett eller annet. 

Nå er dette ikke adressert bare til deg, denne meldinga går videre ut. Det er bare så synd at man ikke ser det mennesket man sjøl har valgt som sin nærmeste pårørende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig "manneting". En fin håndlagd kniv, en håndsmidd øks, havfiskestang, osv. Om mannen har sånne interesser og behov da. Om han er mer urban kontorist og tøffelhelt, så passer det nok bedre med slips.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig? Har jo fått noen gode tips, så helt umulig kan det ikke ha vært for andre...

Anonymkode: 875cb...1c4

Hun har jo ikke det. 

Hun har fått tips om å kjøpe en mann på 50 år noe han ikke har ønsket seg og som han dersom han behøver selvsagt har en formening om hvordan bør se ut. Altså noe en kun kjøper et voksent menneske dersom man får tilsendt en lenke med "kjøp en sånn til jul/bursdag"

Ts skal kjøpe mannen det han ønsker seg. Selvsagt. Er dette "ingenting" så kjøper hun det. 

Anonymkode: c8bd7...623

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, draug 75 skrev:

.. middag, mobiletu, og så det forslaget til 945c2...290... mjoda. Og du kan sikkert kjøpe han et slips også.

Det jeg peker på, er at selv om gaven er ment godt, og veldig fin og alt det der, middag i lag er bra det - det kan hende at han føler seg ubekvem hvis du spanderer (vi er ikke helt likestilt der enda, ikke for folk som er x- generasjon), så er det kanskje litt upersonlig? Kunne være hvem som helst. Og noe av problemet jeg vet fra mine venner med å kjøpe gave til kona/ kjøresten, er at de rett og slett ikke har hørt etter hva hun har sagt eller fulgt med hva hun gjør som er lystbetont.

Og akkurat den feilen vet jeg mange koner som gjør. Atter andre er ikke begeistret for interessene til mannen sin i det hele tatt og prøver å overse dem.

Hvis du tenker deg om, så har han sikkert snakka om noe. Eller han har dillet med ett eller annet. 

Nå er dette ikke adressert bare til deg, denne meldinga går videre ut. Det er bare så synd at man ikke ser det mennesket man sjøl har valgt som sin nærmeste pårørende.

TS her. Når jeg får et tips om gave fra noen så klarer jeg å tenke før jeg kjøper om dette er noe som passer for min mann eller ikke. Hvis noen gir meg tips om å kjøpe slips til han og dette ikke er noe han liker å bruke, så kjøper jeg det selvsagt ikke. Selv om ikke alle tips er helt rett så kan det jo også få meg litt på gli til å tenke på varianter innenfor samme sjanger osv. 

Vet om enkelte ting min mann har sagt han ønsker seg innenfor verktøy, men det blir for dyrt for meg å kjøpe nå. Jeg ville bare finne på noe, selv om vi egentlig ikke hadde planer om å kjøpe gaver til hverandre. En middag hadde jo vært kos. Han er ikke av den gammeldagse typen som ikke lar damen spandere. 

Anonymkode: 875cb...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er fotballfan og hadde aldri sett favorittlaget live. Så han fikk overraskelsesfotballtur til England :) 

Anonymkode: dd14b...adb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har jo ikke det. 

Hun har fått tips om å kjøpe en mann på 50 år noe han ikke har ønsket seg og som han dersom han behøver selvsagt har en formening om hvordan bør se ut. Altså noe en kun kjøper et voksent menneske dersom man får tilsendt en lenke med "kjøp en sånn til jul/bursdag"

Ts skal kjøpe mannen det han ønsker seg. Selvsagt. Er dette "ingenting" så kjøper hun det. 

Anonymkode: c8bd7...623

Kommentaren du svarer på var det jeg TS som skrev. Jeg mente selv at jeg fikk noe gode ideer, selv om ikke alle var det beste så var poenget mitt at det fint går an å gi råd om gave selv om en ikke vet interessene hans. Jeg klarer fint å sile ut hva som er fin gave til han eller ikke, men greien var at jeg var tom for ideer. 

Anonymkode: 875cb...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gaven jeg har truffet mest blink med, det er et Kindle lesebrett.  Det blir brukt hver eneste dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexy Undertøy til deg selv, kanskje fornye leketøyet deres? lag hans favorittmat + dessert, tenn levende lys med romantisk musikk og kjør på! Det er nok en fin 50 års gave! 

Anonymkode: 3a0d9...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...