Gå til innhold

Snart 50 år, prevensjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fyller snart 50 år og har akkurat fått meg ny kjæreste. Det er nå et halvt år siden jeg hadde mensen sist, m.a.o så er jeg i overgangsalderen selv om jeg ikke har nådd menopause ennå. 

Vi bruker ikke prevensjon. Jeg regner mulighetene for å bli gravid som lik null.

Blir likevel skremt av artikler som mener man skal bruke prevensjon til menopause. 

Hva gjør dere andre ift prevensjon i overgangsalderen? 

Anonymkode: f8522...527

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er 50, og trodde jeg hadde kommet i overgangsalder. Jeg tok feil. Min gynekolog tok blodprøver og jeg er visstnok ikke der ennå. Jeg har spiral, og et godt sexliv. Jeg har prøvd å få mannen til å sterilisere seg..men han er ikke med på det. 

Skrevet

Bare hør med gynekologen din? 

Anonymkode: 9823b...e1c

Skrevet

Det sies at kondom er 97-98% sikkert mot graviditet. P-piller og spiral er vel noe av det samme.

Det er mindre sjanse enn det for at du skal bli gravid naturlig i en alder av ca 50. Det er garantert. Alderen er din prevensjon.

Anonymkode: 535e8...8dd

• Liker 3
Skrevet

De fleste i slutten av 40 årene kan ikke få barn naturlig.  Og når menstruasjonen din har vært borte i et halvt år så er du rimelig trygg på at du ikke kan bli gravid..

Anonymkode: 86c70...516

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer i alle fall til å ha hormonspiral til jeg er ferdig med mensen. Trives med den og gidder ikke ha mensen uansett. Jeg ville satt inn en spiral uansett. 

Anonymkode: 12c97...bd2

• Liker 1
Skrevet

Sjansen for å bli gravid i den alderen er svært liten, så om du er klar for å ta abort om det nær umulige skulle skje, så synes jeg du kan droppe prevensjon.

Anonymkode: 21971...afb

• Liker 1
Skrevet

bare vær obs på at du kan få kjønnsykdommer selv om du er 50. Anbefaler kondom med ny kjæreste uansett. 

Anonymkode: 792bd...cd3

• Liker 2
Skrevet

Takk til alle som svarte meg. 

Ts

Anonymkode: f8522...527

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...