Gå til innhold

Ribbensbrudd og jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har 3 brudd i ribbena og ble ikke sykemeldt.. Har svært fysisk jobb med gåing i trapper og løfting. 

Hvordan jobbe med sterke smerter?

Anonymkode: 454f8...41b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løfting er kanskje ikke noe særlig, men ellers er det ingenting i veien for å jobbe med ribbeinsbrudd.

Hvordan vet du at du har 3 brudd?

Anonymkode: 194e4...98f

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at du har 3 brudd?

Anonymkode: 194e4...98f

Det finner man lett ut ved en klinisk undersøkelse. Palpering av ribbeina er den sikreste måten.

TS, du bør be om sykmelding fra 2. uka da vil smertene være på topp. Unngå løfting i 6-8 uker fremover. Ikke bli anpusten, da får ikke bruddene ro til å hele seg og du vil få mer smerter. Sjefen din er pliktig til å tilrettelegge, hvis det er umulig be om sykmelding i dag

Anonymkode: 219cf...7f3

• Liker 3
Skrevet

Hvis du har tre ribbeinsbrudd og vondt så har du jo lov til å be om sykmelding. Det kan jo bli kjempevondt og til og med verre som nevnt over. Ikke alltid legen tenker på sykmelding hvis man ikke ber om det. Synes det er veldig rart hvis du ikke kan få det.

Anonymkode: 9f238...cff

Skrevet (endret)

Jeg fikk ribben brudd når jeg ble 18. Skal love deg at det var jævlig i et år etterpå selv om jeg tok Paracet. Fikk jo elendige søvnproblemer av det og har fortrengt deler av perioden jeg opplevde det. Jeg slet med nattesøvnen og klarte ikke å sitte eller ligge for det gjorde så vondt. Husker den gangen jeg fikk blåmerke på låret og tok ispose på den for og roe ned hevelsen. Jeg kunne ikke gå vanlig og haltet. Grunnen til den opplevelsen var at jeg ble tråkket på av en hest. Og begge gangene jeg var hos legen i ungdomstida var på grunn av at jeg red på en hest og datt av. Vel man lærer så lenge man lever og er under førti.

Endret av Hemliganonym
Skrevet

Du snakker med fastlegen, fysioterapeut og bli satt på teip så du har litt støtte.

Ei venninne ble sprunget ned av kyr og endte opp med 3 bristet ribbein, tung fysisk jobb hver dag.. smertestillende og teipet hos fysioterapeuten.. men overlevde igrunn på stahet..

Anonymkode: 875a3...71d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...