Gå til innhold

En venn man egentlig ikke ønsker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvordan man løser det. 
 

Jeg og hun har felles kjente, og derfra har det blitt til at vi har møttes 4 pers nå og da. Hun tar veldig ofte initiativ til disse treffene, mens jeg har forsøkt å begrense kontakten mer og mer de siste årene. Vi har lite til felles, og hun er direkte frekk og uforskammet hver eneste gang vi treffes. Hun er negativ til alt og suger energien ut av en, samtidig som hun blir sjalu når andre har noe å glede seg over. Så da er det bare slitsomt, det gir meg ingenting.
 

Jeg kunne selvfølgelig ha snakket med henne om det. Men, jeg er dårlig til å finne de rette ordene, og jeg blir enda verre under press. Jeg kan heller ikke kutte henne ut fullstendig siden jeg ønsker å treffe de andre (vi treffes aldri uten henne). Men jeg begynner å slippe opp for unnskyldninger, spesielt når henvendelsene kommer så hyppig og er lite konkrete (= finne på noe en dag). 
 

Råd? Innspill?

Anonymkode: ad70f...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare si det som det er. Og at du ønsker å avslutte vennskapet. Har nylig kuttet ut en venn selv også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2019 den 13.50, Cinnamondiva skrev:

Bare si det som det er. Og at du ønsker å avslutte vennskapet. Har nylig kuttet ut en venn selv også

Kan du forklare korleis du gjorde det?
Eg er i ein liknande sitasjon som TS, og er nær ved å bare be personen slutte å kontakta meg... 

Men ynskjer å gjere det på ein fin måte!

Anonymkode: 07744...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...