Gå til innhold

hvorfor lengter jeg etter nærhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst på noen jeg kan ligge inntil og snakke med, kjenne på varme og trygghet, få litt kos i sofaen, holde hender, kysse adjø..... Hvorfor?!

Anonymkode: b3573...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er et grunnleggende behov du har.

Barn som ikke får det blir skadet for livet.

Anonymkode: 32013...a4e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med din partner? 

Anonymkode: a221a...d7b

Helt sikkert h*n har ikke en partner...Men det er en behov h*n har, ingenting rart eller unormalt med dette. Vi er "sosiale dyr" naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med din partner? 

Anonymkode: a221a...d7b

Han har ikke tid/lyst :( 

Anonymkode: b3573...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Familytree skrev:

Helt sikkert h*n har ikke en partner...Men det er en behov h*n har, ingenting rart eller unormalt med dette. Vi er "sosiale dyr" naturlig.

Ok! Var bare det første jeg tenkte, at Ts manglet dette av sin partner... 

Anonymkode: a221a...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok! Var bare det første jeg tenkte, at Ts manglet dette av sin partner..

Anonymkode: a221a...d7b

😊 Ok.

Spørsmålet mitt er: Har Ts hatt en partner noen gang? Hvor gammel er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Familytree skrev:

😊 Ok.

Spørsmålet mitt er: Har Ts hatt en partner noen gang? Hvor gammel er du? 

Jeg er 21, har en partner på 4 året, bodd sammen i noen måneder...

Anonymkode: b3573...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 21, har en partner på 4 året, bodd sammen i noen måneder...

Anonymkode: b3573...c2b

Jeg forstår deg🤔 Snakket du med ham om dine behov? Hvordan reagerer han når du nevner dette emnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du er menneske. Heilt normalt behov. Spørsmålet må heller vere korleis du skal få dekka behovet. 
 

Anonymkode: 8b216...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er med andre ord sammen av gammel vane. Dere var ungdommer og nå er dere voksne. Og passer ikke (lenger) sammen. Hardt å innse, men veldig vanlig. Man skal ikke savne sånt i noen forhold, men spesielt ikke når man er 21!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
3 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Dere er med andre ord sammen av gammel vane. Dere var ungdommer og nå er dere voksne. Og passer ikke (lenger) sammen. Hardt å innse, men veldig vanlig. Man skal ikke savne sånt i noen forhold, men spesielt ikke når man er 21!

Det er en forskjell mellom å vokse opp sammen og bli lei hverandre.
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har så lyst på noen jeg kan ligge inntil og snakke med, kjenne på varme og trygghet, få litt kos i sofaen, holde hender, kysse adjø..... Hvorfor?!

Synes det er bedre å kysse god morgen jeg da🙈

Hvorfor? De er fordi du er forelsket eller savner den tryggheten med å være elsket❤️Du beskriver det godt, og hvis lysten blir stor nok, er det bare et tidsspørsmål før du opplever det🤫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er biologisk programert til å søke partner, sånn er det å være menneske. 

 

Anonymkode: 833a3...6f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Har så lyst på noen jeg kan ligge inntil og snakke med, kjenne på varme og trygghet, få litt kos i sofaen, holde hender, kysse adjø..... Hvorfor?!

Anonymkode: b3573...c2b

Dere bor sammen og disse tingene uteblir?

Jeg forstår at man har litt forskjellige behov når det gjelder akkurat når man skal sove og når mannen er i "hula si" og slikt. Men da pleier det å være snakk om grader av ting, ikke at de uteblir i sin helhet.

Sikker på at dere passer sammen? Med mindre dere er inne i en spesielt krevende periode som kan forklare dette, og dere har fått "landet" etter å ha flyttet sammen, så er det vel på tide å se om dette er noe dere kan jobbe med. Men det er jo litt vanskelig hvis dere ikke snakker sammen.

Jeg pleier å si i slike situasjoner at det første du burde finne ut er om tingene du beskriver, altså samboerskap uten kos/nærhet/kvalitetstid/kommunikasjon er slik han mener at forhold skal være. Og, hvis det er det, er det slik han vil at det skal være eller kan dere gjøre det bedre? Hvis han mener dette ikke er noe som skal jobbes med på noen måte, så må du kanskje se litt større på det og se om det summa summarium er et forhold du ser deg selv i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.11.2019 den 8.35, MuffinStud skrev:

Dere bor sammen og disse tingene uteblir?

Jeg forstår at man har litt forskjellige behov når det gjelder akkurat når man skal sove og når mannen er i "hula si" og slikt. Men da pleier det å være snakk om grader av ting, ikke at de uteblir i sin helhet.

Sikker på at dere passer sammen? Med mindre dere er inne i en spesielt krevende periode som kan forklare dette, og dere har fått "landet" etter å ha flyttet sammen, så er det vel på tide å se om dette er noe dere kan jobbe med. Men det er jo litt vanskelig hvis dere ikke snakker sammen.

Jeg pleier å si i slike situasjoner at det første du burde finne ut er om tingene du beskriver, altså samboerskap uten kos/nærhet/kvalitetstid/kommunikasjon er slik han mener at forhold skal være. Og, hvis det er det, er det slik han vil at det skal være eller kan dere gjøre det bedre? Hvis han mener dette ikke er noe som skal jobbes med på noen måte, så må du kanskje se litt større på det og se om det summa summarium er et forhold du ser deg selv i.

Takk for godt og reflektert svar!

Ganske usikker på om vi passer sammen..

Skal prøve å ta det opp. Har tatt det opp litt tidligere... Men han er bare ikke interessert i kos... så han føler seg dårlig for å ikke gi meg det jeg vil ha og jeg føler meg dårlig fordi jeg krever for mye av han. Så tror ikke det kan gå opp.

Anonymkode: b3573...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare overskrifta her sier utrolig mye

"Min diagnose var for lite kjærlighet"

 

https://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/2015/10/27/–-Min-diagnose-var-for-lite-kjærlighet-11737025.ece?fbclid=IwAR2OpMLNSxAMaw_Zz6StBTqJnhqIhb385Pd8wplitixfiwD3QGj1r3uMfHk

 

En til ettertanke: Jeg satt en gang på cafe i en liten bygd og gikk ut for å sette meg å ta en røyk. Det sitter en mann på kanskje rundt 45-50 der som ser litt, ja, han så rett og slett ensom ut. Jeg er alene så jeg hilser og tenker det er hyggelig å slå av en prat. Jeg spurte om han var fra samme bygd som vi satt i og svaret hans var noe ala dette. "Nei, jeg kommer fra en annen bygd en times tid unna. Jeg sliter med depresjon og det å sosialisere meg er skikkelig vanskelig, det ikke så lett for meg å komme i kontakt med folk. Så det jeg gjør for å få litt ut av hverdagen og få sett folk, er å ta bilen og kjøre mellom de tre-fire bygdene i området her og setter meg på forskjellige cafeer. Der jeg bor synes de at jeg er så sær fordi jeg ikke har så lett for å være den som tør å snakke og ta så mye kontakt selv, ingen vil prate med meg der nå. Ja, faktisk så er du den første som har tatt kontakt med meg på flere måneder. Det setter jeg pris på, tusen takk."

Wow, tenkte jeg, wow. Jeg har selv slitt med angst og depresjoner, og hadde det slik selv i en lengre periode da jeg bodde i hovedstaden (til og med). Jeg spurte litt mer om muligheter for type frivillighetssentral osv, men han ble veldig stille, så resten av samtalen var mest om noen greier i et magasin som lå der og om været (det snødde kraftig) osv. Ga han en klem da han skulle gå, og jeg satg igjen og tenkte "det er mange der ute som ham", og jeg vet selv hvor tøft det er. Er nesten sånn at en burde hatt "oppsøkende" hjelp fra besøksvenner osv, men det kan vel ikke Røde Kors og andre drive med i den forstand at det kan føles som et for sterkt inngripen i livet til folk. Jeg tenker fortsatt på slike mennesker jeg møter rundt om, for det er jo forbanna trist at folk skal være så ensomme.

 

Selv savner jeg også den nærheten, men jeg har opplevd å bli "magnet" for kjipe mennesker, så jeg skal ikke ha noen før jeg har stabilisert mine egne følelser for meg selv. Er en ikke-religiøs nonne til da, og det er heelt greit. Men savner noen det gjør jeg. Har også noen jeg er forelska i på et vis, men dette mennesket kommer fra et annet land i Europa, og om vi møtes igjen så blir det ikke før om lenge. Det er også greit. Vi har noe kontakt på nett, det er nok. Og det blir sikkert noen andre som kommer inn i livet mitt før eller siden. "Happy single" før den tid, trives i mitt eget selskap og satser på vennskap for klem og nærhet for en stund.

Anonymkode: bdbfb...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mitt svar var langt utenfor din utfordring btw, svaret mitt ble bare sånn fordi det minte meg på all denne lengselen etter nærhet mange har.

Anonymkode: bdbfb...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Har så lyst på noen jeg kan ligge inntil og snakke med, kjenne på varme og trygghet, få litt kos i sofaen, holde hender, kysse adjø.....

Anonymkode: b3573...c2b

Synd at enkelte ikke klarer gi dette til sin partner (automatisk). Trist. 

Anonymkode: a221a...d7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...