AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Del Skrevet 19. november 2019 Har fått beskjed om å ikke trene bryst direkte. Hva vil det si? Benkpress holder jeg meg unna, men hva med Push ups og dips? Hvilke øvelser trener bryst direkte? benkpress? pec deck? fler? Anonymkode: 50453...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Del Skrevet 19. november 2019 Hvem har du fått beskjed om dette fra? Om dette er viktig skal du få alternative øvelser. Alt annet er uprofesjonelt Anonymkode: 45d87...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomHm Skrevet 20. november 2019 #3 Del Skrevet 20. november 2019 Tror ikke det går an å trene noenting "indirekte". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #4 Del Skrevet 20. november 2019 Alle øvelser hvor du dytter går på brystet.... Samme med flies, crossover. Har du fått nye pupper må du bare se an hvordan det føles. Anonymkode: 1aca5...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 20. november 2019 #5 Del Skrevet 20. november 2019 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått beskjed om å ikke trene bryst direkte. Hva vil det si? Benkpress holder jeg meg unna, men hva med Push ups og dips? Hvilke øvelser trener bryst direkte? benkpress? pec deck? fler? Anonymkode: 50453...93f Hvorfor har du fått den beskjeden da? Brystmusklaturen aktiveres som oftest uansett, men de direkte brystøvelsene jeg kommer på i farta er - Benk, skråbenk - begge med stang og med hantler, flyes, armbøyninger, dips, alle brystpress øvelser i maskin, militærpress/frontpress, fronthev med hantler. Militærpress og fronthev er øvelser som aktiviserer brystmusklaturen i stor grad, selv om de gjerne kategoriseres som skulderøvelser og ikke er rene brystøvelser sånn sett. Hvis det er av helserelaterte årsaker, så er det nok best at personen som sa "ikke tren direkte brystøvelser" gir deg de øvelsene som er ok / ikke ok så du er helt trygg Endret 20. november 2019 av Jr.Garcon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #6 Del Skrevet 20. november 2019 Svømming. Om du kan å svømme kan du jobbe bra her Anonymkode: 97f5b...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 20. november 2019 #7 Del Skrevet 20. november 2019 7 timer siden, TomHm skrev: Tror ikke det går an å trene noenting "indirekte". https://www.strengthminded.com/muscle-roles-synergist-agonist-antagonist-stabilizer-fixator/ Sitat A synergist is an agonist that is not directly responsible for the movement of a joint but assists in some other fashion A synergist is another muscle, besides the agonist, that assists the movement of a joint indirectly 7 timer siden, Jr.Garcon skrev: Hvorfor har du fått den beskjeden da? Brystmusklaturen aktiveres som oftest uansett, men de direkte brystøvelsene jeg kommer på i farta er - Benk, skråbenk - begge med stang og med hantler, flyes, armbøyninger, dips, alle brystpress øvelser i maskin, militærpress/frontpress, fronthev med hantler. Militærpress og fronthev er øvelser som aktiviserer brystmusklaturen i stor grad, selv om de gjerne kategoriseres som skulderøvelser og ikke er rene brystøvelser sånn sett. Hvis det er av helserelaterte årsaker, så er det nok best at personen som sa "ikke tren direkte brystøvelser" gir deg de øvelsene som er ok / ikke ok så du er helt trygg Støtter dette. Jeg ville også ha vært forsiktig med f.eks. nedtrekk og pull-ups, da dette strekker brystet ganske mye i bunnposisjon. Du kan sjekke her for en oversikt over hvilke muskler som brukes i hvor stor grad i de forskjellige øvelsene: https://exrx.net/Lists/Directory 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 24. november 2019 #8 Del Skrevet 24. november 2019 (endret) Benkpress med stang. Alle apprater er ikke like bra. Men hvis du ikke kan trene bryst så kan du vel strengt tatt ikke trene. Bryst er involvert i masse. Endret 24. november 2019 av Hr. Aktiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bodyhack_petter Skrevet 24. november 2019 #9 Del Skrevet 24. november 2019 På 19.11.2019 den 20.17, AnonymBruker skrev: Har fått beskjed om å ikke trene bryst direkte. Hva vil det si? Benkpress holder jeg meg unna, men hva med Push ups og dips? Hvilke øvelser trener bryst direkte? benkpress? pec deck? fler? Anonymkode: 50453...93f Alle øvelser som har samme bevegelsesmønster som pushups og dips. Samt fliesversjonene av dette. Pulldown og chins involverer dessuten Pec minor en del. Hva er grunnen? Vet man det kan man kanskje komme med noen anbefalinger 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #10 Del Skrevet 24. november 2019 På 19.11.2019 den 20.17, AnonymBruker skrev: Har fått beskjed om å ikke trene bryst direkte. Hva vil det si? Benkpress holder jeg meg unna, men hva med Push ups og dips? Hvilke øvelser trener bryst direkte? benkpress? pec deck? fler? Anonymkode: 50453...93f Ifm. silikon? Anonymkode: d82b2...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå