Gå til innhold

Forhold på jobb? Frustrert kvinne...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 eller 4 etter at du med god samvittighet har prøvd 1, men det virker jo som du har gjort. 

Jeg tenker at hovedtingen her er hvorvidt han er tilfreds med et forhold hvor du totalt stagnerer.

Han er kanskje klar for å legger inn årene og drive med strømmen resten av livet.

Det er for lettvint å si at alternativ 2 bare handler om dine seksuelle lyster. Det handler også om hvor din personlige utvikling møter en vegg og kan være symbolsk på mye du fremdeles vil ut og oppleve. Du beskriver en utfoldelse, ikke bare en runk.

Jeg klarer ikke helt å lese det ut av innlegget ditt hvorvidt det er noen grunn til å tro at problemet er forbigående. Er dere i en spesielt krevende småbarnsfase? Har dere et mislykket husprosjekt bak dere? Har det skjedd noe i jobbsituasjon eller helsemessig?

Men, hvis det er så beint frem som du beskriver, så, ja, si til mannen at dette forholdet er i ferd med å dø ut hvis han ikke kommer på banen. Enten synes han det er et problem eller han synes ikke det er et problem. Hvis han synes det er et problem, så kan man gå for alternativ 1 først. Hvis han resignerer og ikke makter å ta tak, så kan du styre han i retning av at han foreslår at du skal ta en kikk utenfor. Du trenger jo ikke si at du allerede har en kar i sikte.

Hvis han møter hele greia med et skuldertrekk, så har du jo alternativ 4 (og tilogmed kunne gått for 3), men du har jo fremdeles en partner som ikke melder seg inn i din livskvalitet. Er det virkelig et forhold? Vil du at dette apatiske forholdet skal være det som barna vokser opp i? Skal de basere seg på at det er slikt et forhold skal være? Da heller jeg mer i retning av at du takker nei til 4 og går for 2. Spesielt hvis hingsten på 35 er klar for litt mer commitment og et forhold til dine barn.

Endret av MuffinStud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du virkelig villig til å skille deg og gjøre barna dine til skilsmissebarn og se de kanskje bare 50% av tiden for å ha sex med andre? Det er jo konsekvensene av valg nummer 2. Du sier at du aldri har sagt til mannen din at du vurderer å skille deg dersom ikke ting endrer seg, så jeg synes at du skylder både deg, han og barna dine å sette deg ned og ta en seriøs samtale med han om dette før du tar en drastisk avgjørelse som rammer hele familien. 

Anonymkode: 61d07...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd å få han på gli veldig lenge allerede. Men aldri sagt at jeg vurderer å skille meg. Vil ha tilbake noe som ligner det som var, men ikke bare unnskyldninger og tomme ord. Jeg gir veldig snart opp kjenner jeg...

Anonymkode: 40e27...b2a

Da hadde jeg tatt opp temaet skilsmisse og hamret inn alvorlighetsgraden, så er det jo mulig han da våkner - en siste sjanse for han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale parterapi. Det virker ikke som han forstår alvorlighetsgraden her, så da trenger dere en objektiv tredjepart som kan oversette dine ord til et språk han vil forstå. Da vil han også kunne føle seg mer forstått, for kanskje du også trenger en oversetter?

Anonymkode: 3db2a...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...