Gå til innhold

Flest jenter som nakenbader?


Andrea_99

Anbefalte innlegg

Jeg har en følelse på at vi jenter er med åpne for å nakenbade og lignende og har lettere for å kaste bhen og trusa og nakenbade med vennegjengen. Merker at guttene i gjengen er flaue og ikke tørr å vise penisen og lignende. Hva er grunnen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller er det motsatt i andre vennegjenger?? Opplever i alle fall at det!

Eller se på en fristrand, der er det gjerne mer mannfolk. (Litt av årsaken til det er nok at mannfolk fortere blir stigmatisert som blotter hvis de bader andre steder)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Swing skrev:

Eller er det motsatt i andre vennegjenger?? Opplever i alle fall at det!

Eller se på en fristrand, der er det gjerne mer mannfolk. (Litt av årsaken til det er nok at mannfolk fortere blir stigmatisert som blotter hvis de bader andre steder)

Det er sant har sett en del eldre menn som velger å nakenbade men ikke så mange unge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn må vel generelt være mye mer forsiktig med nakenhet, for å unngå anklager og rykter. Men tviler likevel på om kvinner er mer åpne for å være naken

Anonymkode: d4a8a...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menn må vel generelt være mye mer forsiktig med nakenhet, for å unngå anklager og rykter. Men tviler likevel på om kvinner er mer åpne for å være naken

Anonymkode: d4a8a...8c1

Det er sant!

Anonymkode: 334ab...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, penisen til menn er jo ikke erigert og kaldt vann og penis gir et visst visuelt inntrykk. derfor vil mange unge menn helst unngå dette slik at damene ikke får gale antakelser om staken. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kvelertak skrev:

Guttene flau? Hva er det med de da?

Bade naken er jo ikke noe å være flau for.

I vår kultur har vi av en eller merkelig grunn lært at jenter skal ikke se guttetisser, og gutter skal ikke se jentetisser, for det fører til ukontrollerte sexorgier; det har prestene sagt. Da har det gjennom historien tragisk nok vært bedre med en korgutt eller to 😖

Anonymkode: e5982...686

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva man er vant med. Jeg vokste opp i et miljø hvor kjønnsblandet nakenbading var helt greit men man ventet til brylluppsnatta med sexen. I dag er det greit om tredve stykker av det motsatte kjønn ser deg naken hvis du har sex med de men det er flaut og stor skam hvis du ikke har sex med de. Så hvis noen uheldigvis skulle se deg naken må du straks pule med vedkommende for å redde din ære.

Anonymkode: 9e7d7...3cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I vår kultur har vi av en eller merkelig grunn lært at jenter skal ikke se guttetisser, og gutter skal ikke se jentetisser, for det fører til ukontrollerte sexorgier; det har prestene sagt. Da har det gjennom historien tragisk nok vært bedre med en korgutt eller to 😖

Anonymkode: e5982...686

Hahaha dummeste jeg har hørt🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kvelertak skrev:

Guttene flau? Hva er det med de da?

Bade naken er jo ikke noe å være flau for.

Helt enig men føler hvis man er ung så er det ofte mange tanker rundt nakenhet og hva motsatte kjønn vil si om kjønnsorganet ditt og lignende. Men når det er sagt så er jeg en kvinne og syntes at det og så ikke er noe å være flaue over hverken guttene eller jentene burde være det.

Anonymkode: 334ab...e13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

I vår kultur har vi av en eller merkelig grunn lært at jenter skal ikke se guttetisser, og gutter skal ikke se jentetisser, for det fører til ukontrollerte sexorgier; det har prestene sagt. Da har det gjennom historien tragisk nok vært bedre med en korgutt eller to 😖

Anonymkode: e5982...686

Prestene? Har de skylden for at badevanene til folk flest også? Du lever i en verden av vrangforestillinger. 

Anonymkode: 13fd4...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
14 timer siden, Swing skrev:

Eller er det motsatt i andre vennegjenger?? Opplever i alle fall at det!

Eller se på en fristrand, der er det gjerne mer mannfolk. (Litt av årsaken til det er nok at mannfolk fortere blir stigmatisert som blotter hvis de bader andre steder)

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prestene? Har de skylden for at badevanene til folk flest også? Du lever i en verden av vrangforestillinger. 

Anonymkode: 13fd4...ed3

Kanskje det ikke var helt alvorlig og bokstavelig ment, men mer i overført betydning? Det kommer vel klart frem av ordvalget.  Poenget er at religion har hatt et ganske betydelig påvirkning i nyere historie vedrørende hva som er sømmelig og usømmelig, og nakenhet er sterkt knyttet til sex i de mest puritanske kretser. 
Er forøvrig naturist med et kristent livssyn

Anonymkode: e5982...686

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

I vår kultur har vi av en eller merkelig grunn lært at jenter skal ikke se guttetisser, og gutter skal ikke se jentetisser, for det fører til ukontrollerte sexorgier; det har prestene sagt. Da har det gjennom historien tragisk nok vært bedre med en korgutt eller to 😖

Anonymkode: e5982...686

Akkurat når det gjelder dette synes jeg kristeligheten får urimelig skyld. Etter som kristentroen har gått tilbake har folk fått et mer liberalt forhold til sex men absolutt ikke til nakenhet. Det er ikke slik at at nakenstrender flommer over av ateister etter hvert som andelen ateister øker. De fleste av de jeg kjenner som er mest pripne når det gjelder nakenhet er ikke religiøse og de har også hatt en rekke partnere de fleste av de. For meg blir det rart når noen ikke vil bade naken men har pult halve venneflokken. Det blir også selvmotsigende når man gir seg ut for å være ihuga rasjonalist og avviser all religion men mener samtidig at det er fornuftig at kjønnene er adskilt.

Det finnes jo også historier om prester som tok konfirmantene med på felles nakenbading på varme sommerdager i pauser i undervisningen. Fellesdusjer og fellesbastuer har nå heller ikke vært helt uvanlig i kirkelig sammenheng heller. Ut fra hva jeg hører så er andelen kristne på nakenstrender omtrent det samme som i befolkningen forøvrig.

Forøvrig er nå korgutter ikke noe som hører med i protestantiske kirker så helt "vår" kultur er det ikke.

Anonymkode: 70552...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Andrea_99 skrev:

Jeg har en følelse på at vi jenter er med åpne for å nakenbade og lignende og har lettere for å kaste bhen og trusa og nakenbade med vennegjengen. Merker at guttene i gjengen er flaue og ikke tørr å vise penisen og lignende. Hva er grunnen til det.

Badetiss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat når det gjelder dette synes jeg kristeligheten får urimelig skyld. Etter som kristentroen har gått tilbake har folk fått et mer liberalt forhold til sex men absolutt ikke til nakenhet. Det er ikke slik at at nakenstrender flommer over av ateister etter hvert som andelen ateister øker. De fleste av de jeg kjenner som er mest pripne når det gjelder nakenhet er ikke religiøse og de har også hatt en rekke partnere de fleste av de. For meg blir det rart når noen ikke vil bade naken men har pult halve venneflokken. Det blir også selvmotsigende når man gir seg ut for å være ihuga rasjonalist og avviser all religion men mener samtidig at det er fornuftig at kjønnene er adskilt.

Det finnes jo også historier om prester som tok konfirmantene med på felles nakenbading på varme sommerdager i pauser i undervisningen. Fellesdusjer og fellesbastuer har nå heller ikke vært helt uvanlig i kirkelig sammenheng heller. Ut fra hva jeg hører så er andelen kristne på nakenstrender omtrent det samme som i befolkningen forøvrig.

Forøvrig er nå korgutter ikke noe som hører med i protestantiske kirker så helt "vår" kultur er det ikke.

Anonymkode: 70552...bea

Nå mente jeg ikke at dette er noe vi lærte forrige uke, men at det har vært med på forme vårt generelle syn på nakenhet oppover i historien, hvor man setter likhetstegn mellom nakenhet og sex. Hadde vi fra første klasse på skolen hatt felles garderobe/dusj for jenter og gutter, tror jeg det med tverrkjønnlig nakenhet hadde vært avmystifisert. Det med korgutter var mer et bilde på en dobbeltmoral fra de kretser som gjennom tiden har prediket sømmelighet. 
Når det er sagt er vi vel langt ute på viddene i forhold til TS betraktning. Mitt svar til det er at det er mulig at yngre gutter er mer sjenert vedrørende snurrebassen, som tross alt synes ganske godt vs jenters kjønnsorgan, men jeg tror dette snur etterhvert som man blir eldre, hvor menn er hakket mer avslappet til nakenhet og nakenbading, og kanskje kropp generelt, enn kvinner. Slik var det i hvert fall for meg

Naturist med kristent livssyn

Anonymkode: e5982...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hva man er vant med. Jeg vokste opp i et miljø hvor kjønnsblandet nakenbading var helt greit men man ventet til brylluppsnatta med sexen. I dag er det greit om tredve stykker av det motsatte kjønn ser deg naken hvis du har sex med de men det er flaut og stor skam hvis du ikke har sex med de. Så hvis noen uheldigvis skulle se deg naken må du straks pule med vedkommende for å redde din ære.

Anonymkode: 9e7d7...3cc

😂😂

Anonymkode: d6b27...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hva man er vant med. Jeg vokste opp i et miljø hvor kjønnsblandet nakenbading var helt greit men man ventet til brylluppsnatta med sexen. I dag er det greit om tredve stykker av det motsatte kjønn ser deg naken hvis du har sex med de men det er flaut og stor skam hvis du ikke har sex med de. Så hvis noen uheldigvis skulle se deg naken må du straks pule med vedkommende for å redde din ære.

Anonymkode: 9e7d7...3cc

Jepp. Noen må melde inn "nødpuling" som nytt ord for språkrådet.

Anonymkode: 40de9...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nakenbadet sammen med både kvinner og menn mange ganger.

Kvinner har aldri vært i flertall blant nakenbaderne.

Snerpethet når det gjelder nakenhet er etter mine erfaringer mest utbredt blant kvinner.

 

Anonymkode: ddcdf...125

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...