Gå til innhold

Barnevern


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

jeg har en unge på 9mnd, etter hun ble født så fikk jeg fødselsdepresjon men gikk aldri å fikk noe hjelp

i ettertid har jeg slitt mye ang spising, jeg har en BMI på 16 som vil si jeg er alvorlig undervektig, jeg klarer ikke spise lenger

jeg skal å få hjelp til det nå men spørsmålet mitt er, kan barnevern komme inn i bildet pga dette? Jeg er livredd for at noen skal ta ungen min pga jeg har spiseforstyrrelse

Anonymkode: cf00f...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De situasjonene hvor jeg har sett at barnevernet kobles inn pga spiseforstyrrelser er det for at mor skal få oppfølging og hjelp. Og at mor skal få informasjon for å lære å unngå å videreføre problemet til barnet. 

Vil faktisk anbefale deg å søke deg til familie enheten på viken senteret eller noe lignende. Fastlegen kan sende henvendelse. De har et veldig bra behandlingsopplegg 

Anonymkode: 3b7b9...f9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du søker hjelp for å få det bedre! Det er noe bv kunne hjulpet deg med eller oppfordret deg til. Bv er mest opptatt av at barnet ditt får god nok omsorg, og at du søker hjelp er et veldig godt skritt i riktig retning ♥️ Det er ingen automatikk at de blir koblet inn, med mindre noen har en bekymring for barnet ditt. Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 05c3d...70a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du får hjelp for spiseforstyrrelsen din. Barnevernet blir ikke automatisk koplet på av den grunn. Det kommer an på om du er en god omsorgsperson.. ikke om spiseforstyrrelsen. 

Har barnet en far? Bor dere sammen? 

Anonymkode: a702d...214

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen!

jeg har en unge på 9mnd, etter hun ble født så fikk jeg fødselsdepresjon men gikk aldri å fikk noe hjelp

i ettertid har jeg slitt mye ang spising, jeg har en BMI på 16 som vil si jeg er alvorlig undervektig, jeg klarer ikke spise lenger

jeg skal å få hjelp til det nå men spørsmålet mitt er, kan barnevern komme inn i bildet pga dette? Jeg er livredd for at noen skal ta ungen min pga jeg har spiseforstyrrelse

Anonymkode: cf00f...2b5

Ta en anonym telefon til barnevernet og still dem spørsmålet slik at du er sikker på at ingenting skjer med ungen din. Masse lykke til :) 

Anonymkode: ae162...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får den hjelpen du trenger i tide. 😊 Ring barnevernet anonymt. De er der for å hjelpe, og om du selv kontakter dem for å få hjelp til slikt, så tror jeg bare det er positivt. Kontakt også fastlegen din så snart som mulig. De er der for å hjelpe deg! ♥️

Anonymkode: b961b...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det viktigste er at du får hjelp for spiseforstyrrelsen din. Barnevernet blir ikke automatisk koplet på av den grunn. Det kommer an på om du er en god omsorgsperson.. ikke om spiseforstyrrelsen. 

Har barnet en far? Bor dere sammen? 

Anonymkode: a702d...214

Barnets far er i bildet ja og vi bor sammen alle 3! Ungen min betyr alt for meg og jeg synest jeg er en god mor men er bare redd for at barnevernet kommer å sier noe sann som «vist du ikke kan ta vare på deg selv kan du ikke ta vare på hun» 💔

Anonymkode: cf00f...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnets far er i bildet ja og vi bor sammen alle 3! Ungen min betyr alt for meg og jeg synest jeg er en god mor men er bare redd for at barnevernet kommer å sier noe sann som «vist du ikke kan ta vare på deg selv kan du ikke ta vare på hun» 💔

Anonymkode: cf00f...2b5

Det er derfor du bør ta kontakt med barnevernet anonymt slik at du er sikker før du går videre med behandlinger når det kommer til helsen din. Når du har begynt på behandling så må du forsikre behandler om at barnet har det bra med faren og deg og at du ikke under noen omstendigheter forsømmer barnet.

Anonymkode: ae162...abe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er derfor du bør ta kontakt med barnevernet anonymt slik at du er sikker før du går videre med behandlinger når det kommer til helsen din. Når du har begynt på behandling så må du forsikre behandler om at barnet har det bra med faren og deg og at du ikke under noen omstendigheter forsømmer barnet.

Anonymkode: ae162...abe

Det er forøvrig enormt trist at barnevernet i Norge har så frynsete rykte at folk flest går rundt og er livredde, det skal ikke være sånn.

Anonymkode: ae162...abe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...