AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Dere som har IBS, får dere i blant sterke mage- og luftsmerter ved stress? Har slitt med magen i mange år men har i lengre tid vært inne i en god periode hvor magen har fungert så og si normalt. Men nå de siste dagene, etter et par uker med MYE stress så har magen slått seg helt vrang. Jeg har veldig mye smerter øverst i magen, mye luftsmerter og en konstant følelse av kvalme/uggenhhet og liten matlyst. Har dere andre med IBS samme erfaringer i tøffe/stressende perioder? Merker dere at magen da slår seg helt vrang? Anonymkode: 31e8b...2cd
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Jeg har IBS og reagerer negativt på stress. Får luftsmerter og diare. Så eksamen osv er jo skikkelig gøy. Anonymkode: a2584...bff
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Personlig merker jeg ingenting til og fra med tarmen i forhold til stress. Det eneste av følelser som slår seg på magen hos meg er om jeg f.eks tror jeg har mista mobilen. Da må jeg rett på do, men det har jeg hørt fra andre som ikke har IBS. Det er kun kostholdet mitt som har noe å si til eller fra, og faktisk har magen det mye bedre når jeg jobber veldig mye fordi jeg spiser med jevnere mellomrom på jobb og er dårligere på å spise hjemme. I tillegg er jeg jo aktiv på jobb og føler også at jeg har bedre mage når jeg trener mye, så aktiviteten på jobb kontra om jeg er hjemme kan også ha litt å si. Jeg tolererer dog veldig godt mye stressbelastning og lar meg egentlig ikke bli særlig påvirket av stress generelt. Anonymkode: 7786b...b2b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå