Gå til innhold

Far som lyver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan forholde seg til en barnefar som lyver hele tiden? 
 

Får ofte henvendelser at han ikke kan ha barnet grunnet div årsaker. (Jobb, dugnad, brannøvelser osv) de mest utrolige ting. 
 

Har funnet ut at han lyver ved at jeg har sjekket ut det faktum ved flere anledninger. Han har hatt besøk av damer, vært på byen, dratt på ferie/reiser og slikt. 
 

Samvær utgår eller blir utsatt. Er så lei nå at jeg har begynt å si at utgått samvær kan ikke takes ved en senere anledning da det blir vanskelig for meg og barnet å planlegge. 
Har måttet ordne barnevakt eller tatt meg fri fra jobb grunnet utgått samvær. Det resulterer i inntektstap for meg. Jeg jobber turnus med nattevakter og kveld når barnet skal være til pappaen sin. 
 

Har begynt å notere ned alt av utgått samvær for å kunne dokumentere dette. Har screenshot av samtaler på messenger med dato. 
 

Hvordan klare å forholde seg til dette ? Trist at han går glipp av tid med sønnen sin. Så gleder gutten seg mye til å se pappaen sin og det blir vanskelig å forklare han alltid. Gutten blir trist og redd at han føler at pappaen ikke vil se han. 

Anonymkode: 824fe...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om møte på Familievernkontoret, si at samværsavtalen må endres til reelt samvær. Om det er så sjeldent som en gang annenhver måned han faktisk kan, så blir det fastsatt samvær. Alt utenom blir å spørre deg om det passer at han låner sønnen sin. 

Og så tror jeg du bare må skaffe deg en fast barnevakt når du har turnusvakter som ikke går opp, eller søke om å få endre stilling på et vis. 

Anonymkode: 6f192...187

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...