Gå til innhold

Huff, dårlig samvittighet ovenfor svigermor..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei flink bestemor til mine barn som er kjempeflink til å strikke og hekle. Hun gjør dette av ren hobby. Har nevnt flere ganger at jeg bare kan selge når det blir for lite. Hun heklet en nydelig genser til meg, som jeg desverre solgte. Angrer meg halvt ihjel. Mannen min ble sur og forventet at ikke noe slikt skulle skje igjen. 

Var dette helt vanvittig av meg? Noe jeg burde fortelle svigermor at jeg angrer? Får ekstremt fort vobdt av andre, aner ikke hvorfor jeg tilslutt solgte denne. Får skikkelig vondt av hvor mye tid hun har brukt på dette. 

Håper på noen fine ord fra dere. 

☆☆

Anonymkode: 3f43c...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo vite hvorfor du solgte den?? 

Uansett så er det gjort, og jeg syns ikke at det er noe poeng i at svigermoren din skal vite det. Hvorfor det liksom?  Du kommer nok ikke til å gjøre det igjen, så du får jo bare prøve å legge bort dette. Feil og dumheter gjør vi alle sammen, og det må vi bare akseptere uten å se på alt som utilgivelig! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingenting å få dårlig samvittighet over. Hun har jo sagt det kan selges.

Her strikker også svigermor mye. I en stil jeg ærlig talt ikke er så begeistret for (masse mønster i sterke farger). Hun vil ha alt tilbake, så det vises om vi aldri bruker dem.. 

Det hun derimot er ærlig om er at strikking er hennes avhengighet, og at hun alltid ha strikkeprosjekt på gang. Dermed tenker jeg at det ikke bare er omtanke som ligger bak.

Jeg har vært såpass ærlig at jeg har sagt at hvis hun vil strikke til meg, så ønsker jeg å bestemme farger/stil. Det godtar hun

Anonymkode: 36327...8eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du må jo vite hvorfor du solgte den?? 

Uansett så er det gjort, og jeg syns ikke at det er noe poeng i at svigermoren din skal vite det. Hvorfor det liksom?  Du kommer nok ikke til å gjøre det igjen, så du får jo bare prøve å legge bort dette. Feil og dumheter gjør vi alle sammen, og det må vi bare akseptere uten å se på alt som utilgivelig! 

Sa aldri dette til henne. Men hun har siden ikke verken strikket eller heklet noe. 🙈🙈 Kan være hun har sett den lå på Finn.no?? Føler meg skikkelig uhøflig og dårlig mot henne. Ja såklart gjør vi alle ting vi angrer på i ettertid, men denne stakk litt altså. Da spesiellt når mannen min sa at hun kanskje vet det🙃🙃🤐

Anonymkode: 3f43c...20d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å selge plagg til barna som er blitt for små, noe annet er det å selge en genser DU ikke hadde vokst ut av? For om den var for liten, så er jo det en grei sak, men det vill du vel ha husket?

Jrg strikker mye selv, men gir sjelden noe til noen utenfor nærmeste familie. I utgangspunktet tenker jeg at folk må få gjøre som de vil med sine ting, inkludert strikkegaver fra meg, men om noen driver å selger de heller da gidder jeg ikke lage for de heller. 

Anonymkode: e9d37...999

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge det når det blir for lite ja, da mente hun vel barneklærne. Genseren din vokser du vel neppe ut av. Hvis hun vet at du har solgt den så forstår jeg at hun ikke har strikket noe mer til deg siden. Det tar tid å strikke en genser i voksenstr og det er gjort med møysomhet og kjærlighet. 

Jeg strikker ikke selv, men moren min gjør. Det skar i hjertet mitt hvor lei seg hun ble når hun fikk vite at stedattera aldri tok på ungene klærne min mor hadde strikket til de. De ble bare stuet vekk i skuffer og skap og nå er det sikkert kastet. Broren min som har fortalt. 

Jeg ville aldri kvittet meg med noe som har blitt strikket til meg, uansett hvor fælt det var. Svigermoren min hekler duker som ikke er min smak, allikevel setter jeg det jo frem på bord rundt om kring når hun kommer på besøk 

Anonymkode: 841a3...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selge det når det blir for lite ja, da mente hun vel barneklærne. Genseren din vokser du vel neppe ut av. Hvis hun vet at du har solgt den så forstår jeg at hun ikke har strikket noe mer til deg siden. Det tar tid å strikke en genser i voksenstr og det er gjort med møysomhet og kjærlighet. 

Jeg strikker ikke selv, men moren min gjør. Det skar i hjertet mitt hvor lei seg hun ble når hun fikk vite at stedattera aldri tok på ungene klærne min mor hadde strikket til de. De ble bare stuet vekk i skuffer og skap og nå er det sikkert kastet. Broren min som har fortalt. 

Jeg ville aldri kvittet meg med noe som har blitt strikket til meg, uansett hvor fælt det var. Svigermoren min hekler duker som ikke er min smak, allikevel setter jeg det jo frem på bord rundt om kring når hun kommer på besøk 

Anonymkode: 841a3...836

Jeg vet. Har utrolig dårlig samvittighet for det. Men gjort er gjort! Ikke sikkert hun vet det ei gang. 🤞🤞👀

Anonymkode: 3f43c...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ei flink bestemor til mine barn som er kjempeflink til å strikke og hekle. Hun gjør dette av ren hobby. Har nevnt flere ganger at jeg bare kan selge når det blir for lite. Hun heklet en nydelig genser til meg, som jeg desverre solgte. Angrer meg halvt ihjel. Mannen min ble sur og forventet at ikke noe slikt skulle skje igjen. 

Var dette helt vanvittig av meg? Noe jeg burde fortelle svigermor at jeg angrer? Får ekstremt fort vobdt av andre, aner ikke hvorfor jeg tilslutt solgte denne. Får skikkelig vondt av hvor mye tid hun har brukt på dette. 

Håper på noen fine ord fra dere. 

☆☆

Anonymkode: 3f43c...20d

Det nytter ikke å gråte av spilt melk. 

Svigermor har jo tidligere sagt at du kan selge det. Du kan dermed ikke få lettere samvittighet av å si i fra om det du gjorde. Eneste måten å gjøre det godt for egen samvittighet på, er å ikke selge andre ting som familiemedlemmer har laget. 

At hun brukte lang tid på å lage den gjør nok bare at den personen som nå bruker den får brukt det lengre. Svigermor di får uansett ikke den tiden hun brukte på å lage plagget tilbake. 

Anonymkode: 115f1...729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlighet varer lengst. Fortell svigermor hva du har gjort og at du angrer deg fælt. Jeg hadde satt pris på ærlighet og har stor tro på tilgivelse. 
 

Så har du tatt lærdom til neste gang. Jeg tar vare på alt av strikketøy til sønnen min. De kan brukes til videre søsken og har lånt de ut til tantebarna mine. De forblir i familien. Så skal jeg ta vare på de til sønnen min får barn selv. De blir tatt godt vare på og er gode minner ❤️ 
 

Husk ærlighet og oppriktighet er viktig. Samvittigheten din vil takke deg for det også. 

Anonymkode: dba3d...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...