Gå til innhold

Mac og pages - trenger datahjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Word funker ikke lenger og jeg skriver i Pages. Problemet er bare at jeg får ikke lagret noen av dokumentene jeg skriver i feks PDF eller noe annet, og jeg får heller ikke åpnet gamle dokumenter som er lagret i word og annet. Får det ikke opp i forhåndsvisning heller. 

Det er litt krise, for jeg skal sende en jobbsøknad og jeg har ikke all verden med tid. 

Jeg trodde det skulle funke å bruke andre programmer som pages selv om word ikke funker lenger. Det har ikke vært problemer med det før. Så jeg vet ikke om det er jeg som har kommet borti noen innstillinger på macen som gjør det slik.

Noen som kan hjelpe meg? :) 

Anonymkode: 7841f...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle Mac programmer kan lagre som pdf hvis du bruker print funksjonen. Når du er ferdig med teksten lagrer du som vanlig (hvilket som helst format) deretter velger du print. Nederst til venstre i dialogvinduet finner du PDF. Klikk på den og velg lagre som pdf.

Merkelig at du ikke får åpnet dine gamle dokumenter i forhåndsvisning. Er det noe mer i denne historien? Sikker på at du har tilgang til dokumentene (er de lagret på maskin eller i sky)? Fungerer de med hurtigvisning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, spinner skrev:

Alle Mac programmer kan lagre som pdf hvis du bruker print funksjonen. Når du er ferdig med teksten lagrer du som vanlig (hvilket som helst format) deretter velger du print. Nederst til venstre i dialogvinduet finner du PDF. Klikk på den og velg lagre som pdf.

Merkelig at du ikke får åpnet dine gamle dokumenter i forhåndsvisning. Er det noe mer i denne historien? Sikker på at du har tilgang til dokumentene (er de lagret på maskin eller i sky)? Fungerer de med hurtigvisning? 

Problemet er at dette funker ikke. Jeg får ikke lagret dokumenter laget i Pages. Da står det at Pages ikke kunne lese filen. Noen lagrede dokumenter kan jeg åpne i forhåndsvisning, men de fleste ikke. Fatter ikke hvor det gikk galt. Enten er det fordi word ikke funker lenger og jeg har slettet det, eller så har jeg kommet borti en innstilling jeg har endret som jeg ikke finner ut av igjen. Sukk! 

Anonymkode: 7841f...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg veksler mellom Pages og Word :)

På skjermbildet kan du se hvor du lagrer P-filene i PDF.

Skjermbilde 2019-11-19 kl. 20.53.23.png

Ja, men Mac nekter å lagre noe som helst! Når jeg gjør det slik, kommer det bare opp at filen kunne ikke eksporteres. :( 

Anonymkode: 7841f...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...