AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #1 Skrevet 18. november 2019 Jeg trives ikke i livet mitt. Jeg liker meg ikke alene men klarer ikke å få meg venner fordi jeg ikke er bra nok. Jeg liker ikke der jeg bor og jeg aner ikke hvor jeg skal bo. Jeg er aldri fornøyd i livet fordi jeg er ikke fornøyd med meg selv. Jeg hater meg selv og jeg vil forandre meg til en bra person men hvordan gjør jeg det? Man sier jo at man må leve livet sitt som man vil men jeg aner ikke hvordan jeg skal leve livet mitt. Sånn som livet er nå mistrives jeg i. Hvordan får jeg til å trives i livet? Anonymkode: aab88...433 1
Gjest Juks Skrevet 18. november 2019 #2 Skrevet 18. november 2019 Det første du bør gjøre er å snu ditt eget syn på deg. Ta en ransakelse av deg selv, hva er det du er misfornøyd med rundt din egen personlighet og figur? Spør deg om det du tenker om deg selv har rot i fakta eller er et mentalt oppdiktet inntrykk? For mange er det faktisk det sistnevnte. Så hva kan du gjøre for å snu ditt syn på deg selv til det positive? Kan du endre noe slik at du får det bedre? Jeg tenker at du har iallefall en jobb å gjøre med å akseptere deg selv. Jeg er sikker på at hvis du trives bedre med deg selv, og har mer tiltro til deg selv, så kommer du til å få det bedre i livet. Spør deg hva du kan gjøre for å få det bedre der du er? Kan du endre atferd (bli tøffere, bli mer empatisk, bli mer oppmerksom, og/eller bli mer direkte osv?) slik at du får det bedre utad? Hvordan kan du øke din egen selvsikkerhet i ulike situasjoner? Hva må til? Hvordan er du når du føler du har det bra, hva gjør du og hva tenker du på akkurat når du er på ditt beste? Kan du gjøre dette oftere eller være oftere slik? Hvis du ikke klarer å få deg venner, hva kan du gjøre med det? Kan du melde deg inn i noen lokale lag og foreninger, slik at du danner nettverk med den nye personligheten? Hva med å oppsøke treningssenter, melde deg inn i treningsgrupper eller andre hobbygrupper? Hvilke interesser og skills har du? Dann nettverk rundt dette, på områder som interesserer deg og som du kan. Finn deg noen å få en felles interesse med. Det tar tid, men du merker fort at ting løsner. Se rundt deg, hvem omgås du med.... kan du omgå dem oftere? Kan du bevisst oppsøke dem, bare på en ubevisst måte? Hva med din familie eller gamle venner? Du må faktisk ta opp kampen mot deg selv, med deg selv og til andre. Jeg skjønner at du er i villrede, ettersom du ikke har funnet deg selv noen plasser enda. En ting er sikkert, du må faktisk gjøre jobben selv. Og jobben er svært lærerikt. Anbefaler deg også å enten oppsøke noen som jobber med personlig utvikling eller coaching, som kan lære deg ulike teknikker. Eller kjøpe deg et par bøker innenfor personlig utvikling. Dette er et interessant område, i jakten på i finne seg selv. Du må utforske både din tankemåte og væremåte, noe som forresten er svært artig. Du må tørre å bryte barrierer for å finne den beste utgaven av deg selv. Når du den, så er du både tilfreds med deg selv og dine omgivelser, og reagerer upåvirket på alt som skjer deg. Det er faktisk kun du som sitter med svarene på det du spør om, og det jeg har skrevet nå er kun for å få deg til å tenke gjennom dette selv. Du skal ikke svare på noen av spørsmålene jeg har stilt nå, bare til ettertanke. Men vær obs på at hvis denne følelsen handler om psykisk sykdom, så bør du heller droppe alt jeg har skrevet nå, og ta kontakt med fastlege for henvisning til psykolog. En psykolog kan også hjelpe deg med det du spør om. Faktisk skader det ikke å ta kontakt med psykolog selv om det ikke er psykisk sykdom, for det kunne vært fint med hjelp her. Problemet ditt er så ekte som du kan få det. Vet ikke om jeg har bidratt til det du spør om, men du må uansett ha lykke til
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #3 Skrevet 18. november 2019 Mange god råd over. Det første du må gjøre er å sette deg ned å tenke over hva du vil. Studere kanskje? En ny jobb du kunne tenke deg å søke på? Det hjelper ofte å komme seg vekk fra et miljø. Skifte beite. Selvfølgelig er du bra nok. Du må bare finne ditt miljø. Jeg trivdes heller ikke en periode da jeg var student. Følte jeg ikke klikket med de rundt meg. Men litt etter litt fant jeg noen med samme interesser som meg. Du vil trives i livet når du finner en jobb der du jobber med noe du er interessert i, studerer noe spennende eller gjør noe som du kunne tenke deg å prøve. Sett deg ned og tenk, om jeg ikke tenkte på hva alle andre gjør eller mener, hva ville jeg drevet med? Interesser, hobbyer du kunne tenke deg å utforske. Det er bare du som kan endre på livet ditt, men du har ingen definerte mål nå. Jeg har vært der og det føles frustrerende. Jeg dro til utlandet og studerte. Holdt på å snu i døren men gjorde det likevel. Beste opplevelsen i mitt liv. Anonymkode: b31fe...795
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #4 Skrevet 18. november 2019 Lag deg en visjonstavle på Pinterest 🙂 Anonymkode: d1836...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå