Gå til innhold

Kaster bort livet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har liksom ikke tid til å gå arbeidsledig og deprimert, men jeg går faktisk ganske isolert. Ingen vet at jeg eksisterer omtrent. Jeg vil ikke ta meg råd til å gå på kafe så ofte eller melde meg opp på dyre aktiviteter. 

Anonymkode: 1a8ee...c1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har liksom ikke tid til å gå arbeidsledig og deprimert, men jeg går faktisk ganske isolert. Ingen vet at jeg eksisterer omtrent. Jeg vil ikke ta meg råd til å gå på kafe så ofte eller melde meg opp på dyre aktiviteter. 

Hva med å gå der det er litt mer folk?

Anonymkode: 142b7...bde

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes flere ting her i verden enn kafebesøk og dyre aktiviteter. Ting blir hva man gjør det til selv. Hvis du ikke vil leve isolert fra andre så må slutte å leve isolert fra andre. Høres sikkert dumt ut, men det er 100% sånn det er. 

Anonymkode: 20349...ceb

Skrevet

Som arbeidsledig er det lett for å bli deprimert, men snu på det og tenk at dette er en tid i livet der du kan få utrettet mye på det personlige plan, om du vil. Hvordan er det for eksempel med fysisk aktivitet? Det er lett å snu døgnet på hodet og la dagene gli avgårde med formiddags-TV og godis. MEN: En joggetur, gåtur eller fjelltur er gratis. De jeg kjenner som har vært i din situasjon har spent på seg joggeskoene og tatt beina fatt. Bare det å komme ut gjør godt, uansett vær og vind. Og så må du unne deg noe av og til. Enten et cafebesøk eller noe annet. Lær deg noen nye ting eller skaff deg en givende hobby. 

Anonymkode: ab22a...a57

• Liker 1
Skrevet

Samme her...

Anonymkode: e44ae...a9e

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet

Begynn å gjøre en ting fast hver uke. Sett av tid spesifikt, skriv det på veggen, legg det inn på mobilen osv. Det trenger ikke ta lang tid eller være noe stort. Finn deg noe meningsfylt en time i uka. Så er du i gang, det baller på seg og du får en god følelse av at du har gjort noe bra. 

Skrevet

Jeg har ikke vært arbeidsledig, men jeg har vært deprimert. Faste tidspunkt og lange turer uansett vær hver dag, uansett vær, hjalp på depresjonen. Selv om jeg ikke følte for å være så sosial, var jeg likevel ikke isolert når jeg var «ute i verden».

Anonymkode: 81ef2...6b9

Skrevet
4 minutter siden, Mandag skrev:

Bli frivillig. 

er så lei av det der. 
Problemet med mitt liv er at alt går i dass og jeg lever liksom bare for å leve til slutt. 

Skrevet

Du er så heldig at du bor i ett av verdens beste land å bo i!  Masse å finne på som ikke koster mye penger, feks. bibliotek, turgåing, handarbeide, tv, filmer, musikk, sitte på en benk i sola, internett osv osv

Anonymkode: e19d4...b7d

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her...

Anonymkode: e44ae...a9e

Hvorfor? 

Anonymkode: 1f8c8...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...