AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #21 Skrevet 25. november 2019 Jeg har hatt nyrestein en gang. Og fikk påvist en til i nyrepapillen. Jeg trodde først jeg hadde litt vondt i ryggen. Ble på kort tid en rar smerte som gjorde at jeg ikke kunne stå strakt oppreist, kun krokbød. Det gav seg litt og jeg skulle pusse tennene. Jeg ble akutt kvalm med styrtoppkast rett i speilet. Helt ut av det blå. Jeg gikk på legevakta (5min a gå) når anfallet ga seg. De var ikke åpent med lege der. Da var smertene så hinsides at jeg stod på hodet i sofaen på venteværelse og hylgrein mens sykepleier ringte taxi og sendte meg til lege (hadde ikke fastlege i byen). Jeg måtte ut på fortauet og kaste opp tre ganger på det som ellers hadde vært en 5min kjøretur. Det var vondt i flanken på den siden som ngresteinen satt. Vil si meg enig i at det kjennes som dyyype knivhugg og at kniven vris om og du blir kvalm. Selv om jeg heller ikke har opplevd det da. Jeg klarte ikke sitte stille på legekontoret. Trave frem og tilbake og hinke rundt med en kontorstol. Urinen var mørkebrun, nesten svart som cola. Fikk voltaren intramuskulært det hjalp. Videre fikk jeg resept på voltaren 100mg samt omnic (som demper kramper i urinrøret). Kjente når nyrestein kom ut, en rar følelse, men jeg fant den ikke i do. Gruer mer til en eventuell nestegang. Smerte 9/10 (fødsel er 10/10 Jeg har hatt urinveisinfeksjon en gang, og det var vondt over symfysen og kjentes bare ut som a tisse barberblad 😅 smerte 5/10. Anonymkode: e5955...c45 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #22 Skrevet 25. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt nyrestein en gang. Og fikk påvist en til i nyrepapillen. Jeg trodde først jeg hadde litt vondt i ryggen. Ble på kort tid en rar smerte som gjorde at jeg ikke kunne stå strakt oppreist, kun krokbød. Det gav seg litt og jeg skulle pusse tennene. Jeg ble akutt kvalm med styrtoppkast rett i speilet. Helt ut av det blå. Jeg gikk på legevakta (5min a gå) når anfallet ga seg. De var ikke åpent med lege der. Da var smertene så hinsides at jeg stod på hodet i sofaen på venteværelse og hylgrein mens sykepleier ringte taxi og sendte meg til lege (hadde ikke fastlege i byen). Jeg måtte ut på fortauet og kaste opp tre ganger på det som ellers hadde vært en 5min kjøretur. Det var vondt i flanken på den siden som ngresteinen satt. Vil si meg enig i at det kjennes som dyyype knivhugg og at kniven vris om og du blir kvalm. Selv om jeg heller ikke har opplevd det da. Jeg klarte ikke sitte stille på legekontoret. Trave frem og tilbake og hinke rundt med en kontorstol. Urinen var mørkebrun, nesten svart som cola. Fikk voltaren intramuskulært det hjalp. Videre fikk jeg resept på voltaren 100mg samt omnic (som demper kramper i urinrøret). Kjente når nyrestein kom ut, en rar følelse, men jeg fant den ikke i do. Gruer mer til en eventuell nestegang. Smerte 9/10 (fødsel er 10/10 Jeg har hatt urinveisinfeksjon en gang, og det var vondt over symfysen og kjentes bare ut som a tisse barberblad 😅 smerte 5/10. Anonymkode: e5955...c45 Ja jeg har og hatt urinveisinfeksjon og det er ikke i nærheten av dette. Skal til legen i dag, så får se hva som skjer videre. Takk for at dere deler deres opplevelser og Anonymkode: cf948...857 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #23 Skrevet 2. desember 2019 Fikk beskjed fra legen at jeg skulle vente å se i 3 uker om det gikk over. Fikk gynekologisk undersøkelse og dermed sendt hjem. Sporblødde i ei uke før det nå kom masse blod som en mens. Må jo være noe alvorlig galt med meg Kan det være mensen som kommer 11 dager før tiden liksom og at celleprøven fremskyndet mensen på en måte? Noen som har opplevd det? Anonymkode: cf948...857
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #24 Skrevet 2. desember 2019 Celleprøven kan ikke fremskynde mensen, men den kan gi lette blødninger. Blødningen du opplever skal gå over i løpet av dagen og den bør ikke være stor eller øke. Jeg synes det er rart at du fikk beskjed om å vente i 3 uker, da er vi midt i jula. Ble det tatt noen prøver? Blodprøver? Anonymkode: 8b6f6...501
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #25 Skrevet 2. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Celleprøven kan ikke fremskynde mensen, men den kan gi lette blødninger. Blødningen du opplever skal gå over i løpet av dagen og den bør ikke være stor eller øke. Jeg synes det er rart at du fikk beskjed om å vente i 3 uker, da er vi midt i jula. Ble det tatt noen prøver? Blodprøver? Anonymkode: 8b6f6...501 Hadde lette blødninger i 5 dager før jeg fikk full mens etter 6 dager, Bruker aldri å blø utenom mensperiodene mine. Og dette er 11 dager før mensen skal komme. Ja har tatt masse blodprøver og alle var fine. Anonymkode: cf948...857
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #26 Skrevet 2. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde lette blødninger i 5 dager før jeg fikk full mens etter 6 dager, Bruker aldri å blø utenom mensperiodene mine. Og dette er 11 dager før mensen skal komme. Ja har tatt masse blodprøver og alle var fine. Anonymkode: cf948...857 Hvordan er smertene i flanken/ryggen nå? Anonymkode: 8b6f6...501
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #27 Skrevet 2. desember 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er smertene i flanken/ryggen nå? Anonymkode: 8b6f6...501 Har aldri hatt i flankene, kun i underlivet på hver side av magen . Verst var høyre, men nå har smertene heldigvis roet seg litt. Kjenner det av og til men heldigvis i mindre styrke enn det var. Skjønner ikke hvorofor jeg får mensen så mye tidligere enn jeg skulle ha den Har alltid hatt mensen på rett tid og plutselig nå etter celleprøven får jeg den lenge før Anonymkode: cf948...857
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå