Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

er så ubegripelig sår at jeg har måttet tatt en ammepause for å gro. Har pumpet og gitt lille melk fra kopp, har da pumpet hver 2./3. Time alt etter som når han har vært sulten. Har pumpet til det ikke kom mer. I starten (før helga) fikk jeg alltid ut 80-100 ml av ett bryst, nå er det nede i 40-50 av det ene og 15-20 av det andre :( Lille er to uker, og blir ikke mett av det jeg får ut! Må gi tillegg nå, for han sulter jo.. Brystvortene er ennå så såre at jeg ikke kan legge han til, har dialog med ammehjelper angående det. 

Noen som har vært borti lignende? Akkurat nå føles hele ammetullet helt håpløst, men jeg har så uendelig lyst å få det til!

Anonymkode: e2b49...5f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg alltid håndmelker etter pumping for å forsikre meg om at det faktisk er tomt..

Skrevet

Pumping stimulerer ikke brystet på samme måte, så ja det kan godt hende at du nå har gjort ammingen vanskeligere.

Jeg ville ammet meg gjennom sårheten. Det går over. Bare pass på at ungen gaper ordentlig og har riktig tak 

Anonymkode: 039fd...785

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pumping stimulerer ikke brystet på samme måte, så ja det kan godt hende at du nå har gjort ammingen vanskeligere.

Jeg ville ammet meg gjennom sårheten. Det går over. Bare pass på at ungen gaper ordentlig og har riktig tak 

Anonymkode: 039fd...785

Har ikke sjans. Har store åpne, blødende sår - jeg klarer bare ikke å legge han til. Det er så vondt at tårene spretter og jeg hyler til. 

Skrevet

Har du prøvd ammeskjold? 

Anonymkode: 8dc16...091

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd ammeskjold? 

Anonymkode: 8dc16...091

Ja, synes det nesten var vondere enn å koble rett på sårene...

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg føler veldig med deg! ❤️

Du har sikkert prøvd det meste av tips, men for meg har brulidin fungert.

Og det kan godt være at melkemengden tar seg opp igjen hvis/når du begynner å amme igjen.

Jeg ville ha fortsatt med tett dialog med ammehjelpen om dette med tillegg, komme i gang med ammingen igjen etc.

Lykke til! Og hvis det ikke går, så er du like fullt en super mamma uansett 😊

Anonymkode: 7ba5d...da5

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde det likt med begge barna, men kom meg gjennom ammingen de første ukene med nummer to med masse ibux. Med nummer en gav jeg opp og fullpumpet i 6-7 mnd og gav tillegg. Med nummer to har det ordnet seg fint, men var helt grusomt selv med maks dose ibux de første to ukene. 

Anonymkode: 5bb35...69e

Skrevet

Har du prøvd mepilex transfer på brystvortene i mellom pumping/amming? Det er virkelig helt fantastisk stor hjelp i Det. 

Anonymkode: 5bb35...69e

Skrevet

Jeg slet med blødende brystvorter med eldstemann, han gapte rett og slett ikke. Men ved å pumpe hver tredje time, smøre på morsmelk på sårene og la det lufttørke (hver gang!), leget alltid sårene seg på under 24 timer. Har du forsøkt det?

Etter 24 timer kunne vi da øve igjen. Noen ganger gikk det, noen ganger ikke.

I mellomtiden pumpet jeg hver tredje time. Utrolig slitsomt! Men jeg var heldig og hadde masse melk (fikk problemer med overproduksjon til slutt). Dessverre reagerer ikke alle likt på pumping. Jeg leste masse på amerikanske nettsider, siden de stakkars mammaene noen ganger må tilbake på jobb etter en uke eller to. Mange gode tips der! Jeg pleide å se på bilder av babyen min og tenke masse på ham, ev. ha ham rett ved siden av meg når det var mulig. Da fløt melken lettere. I tillegg fikk jeg Synticinon nesespray av fastlegen, men den tror jeg egentlig ikke at jeg trengte. Men hvis du virkelig er motivert, så er det bare å pøse på med alt som kan hjelpe.

Jeg styret slik i seks uker, og så løsnet det! Og jeg ammet i 15 mnd. Så lenge du ikke går helt i kjelleren, kan du fortsette å prøve. Men som de over sier, det er helt ok å slutte! Og best å gjøre det før du har slitt deg ut helt.

Så mine tips er:

• Lufttørke med morsmelk på
  • Pumpe hyppig, med bilder av babyen/se på babyen
  • Syntocinon nesespray

Anonymkode: bcaa1...cc8

Skrevet

Gå over til morsmelkerstatning/pumping. 

Anonymkode: 2bc56...5ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...