Gå til innhold

Plagsom rødming

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan rødme selv om jeg ikke er flau eller noe, og det er skikkelig plagsomt. Noen råd? Jeg har litt sosialangst, kan det være årsaken?

Anonymkode: d3f5a...446

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med samme selv. Hater det! Har også sosial angst. Ingen tips, dessverre. 

Anonymkode: b1619...529

Skrevet

Har samme problemet. Kan være verre i perioder. Kan være spesielt hvis jeg er i sentrum, hvis alle ser på meg og oppmerksomheten er rettet mot meg. Jeg har ikke fått diagnosert sosial angst, men tror jeg lider litt av det. 

Anonymkode: cdeae...9ae

Skrevet

Det er så irriterende, og alltid er det noen som må kommentere, gjør det ikke akkurat lettere.TS

Anonymkode: d3f5a...446

Skrevet

Jeg har slitt ekstremt med det samme i mange år. Har så og si blitt kvitt problemet i takt med at jeg har gitt litt faen i at det skjer. Har oppdaget hvor mange rundt meg som har det på samme måten, og hvor ubetydelig det er at de blir litt rød av og til. 

Begynte også å bruke hudprodukter som roer ned huden i ansiktet slik at huden ikke blir så lett rød. Mange av disse produktene er så bra at selv om man kjenner seg kjemperød så synes det ikke på utsiden (har spurt de rundt meg som har visst om dette, typ «synes det at jeg er rød nå?»). Da sluttet jeg etterhvert å bekymre meg for at det skulle skje, siden det ikke kom til å synes uansett, og da sluttet jeg også å bli rød i det hele tatt. Nå trenger jeg ikke bruke så mye som foundation engang.

Det har også hjulpet å bare være åpen om det, og ta seg selv litt uhøytidelig. Typ «ja du kjenner jo meg, blir jo rød med en gang». Jo mer man bare snakker høyt om det, jo mer ufarliggjør man det. Og tro meg, selv om noen liker å kommentere på sånt avogtil, så er det faktisk ingen som tenker noe videre over det. Selv om man føler at hele verden ser rart på deg og tenker «hva i all verden sa jeg nå som gjorde at hun rødmer sånn?»🥵😅 Men de tenker altså ikke det. 

Anonymkode: 7cc1d...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...