AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #21 Del Skrevet 18. november 2019 5 minutter siden, Veslefrikk skrev: Mannen min har familie i Sverige og de har et gammelt og fantastisk slott som de leier ut til selskaper og bryllup. I fjor var ca 3/4 av bryllupene norske. Og sånn har det visstnok vært i flere år nå. Det er vel stemningen, opplevelsen og omgivelsene, samt at kostnadene er relativt lave i forhold til hva man får for pengene. Ja, halvparten av svenskene er jo "adelige", så noe må de jo bruke slottene sine til. Anonymkode: 69e8d...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 18. november 2019 #22 Del Skrevet 18. november 2019 Hvorfor er ikke frokost inkludert i overnattingsprisen? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #23 Del Skrevet 18. november 2019 Jeg synes det høres bedre ut med Sverige enn et annet sted man må fly til, men det er jo også ganske dyrt å komme seg til Oslo for mange. Hva med å heller legge opp til et sted der folk kan avtale å kjøre sammen? Det blir nok ikke så mye dyrere enn 600 kr om de fleste bilene blir fulle. Dersom mange kommer fra samme sted og det hadde passet å kjøre samtidig, kunne det kanskje gått med minibuss. Jeg synes nok også hotellprisene var ganske stive og hadde ønsket et alternativ, f.eks. hytter på en campingplass eller noe annet. Fint at dere ikke ønsker gave i tillegg. Anonymkode: 26cb8...750 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. november 2019 #24 Del Skrevet 18. november 2019 900 pr natt og det inkluderer ikke engang frokost? Med et opplegg som innebærer at man må bli i to netter ville jeg faktisk forventet at alle måltider var inkludert. Opp mot 3000 i utgfter og 5 timers kjøretur etter arbeidstid fredag kveld - sannsyligheten er stor for at jeg hadde meldt avbud med mindre brudeparet er bland mine nærmeste og/eller det er så mange av vennene mine blant gjestene at jeg vet at det ville bli en bra helg uansett. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #25 Del Skrevet 18. november 2019 12 timer siden, seriousgirl skrev: Nei. Vet ikke hvorfor utrykningslag kom inn lenger oppe i tråden her. Føler det er noe helt annet. Denne tråden er i forbindelse med utenlandsbryllup:) Tror personen som lurte reagerte på «utrykningslag» det heter jo utdrikningslag. Anonymkode: 49b32...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #26 Del Skrevet 18. november 2019 Er de fleste gjestene fra østlandet forresten? Fra her jeg bor er det både enklere og billigere å reise til London eller København enn det er til hvor som helst i Sverige. Anonymkode: c80ec...9ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #27 Del Skrevet 18. november 2019 Jeg syns det er dyrt. I tilegg kommer klær og gave, for selv om dere sier "ingen gave" så kommer folk med gave. hadde takket nei. Anonymkode: 7f05b...0b8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #28 Del Skrevet 18. november 2019 Jeg tenker i utgangspunktet at det blir dyrt. Hvis man har stor familie og omgangskrets er det jo gjerne flere bryllup hvert år, og selv om jeg virkelig synes det er utrolig kjekt å være gjest så ser vi jo hvordan pengene flyr av gårde. Transport, overnatting, mat, gave... Det baller fort på seg. I tillegg har jo ikke alle så god råd at man kan sette av tusenvis av kroner hvert år for at folk skal gifte seg. Jeg tenker det kommer litt an på jeg. Er en av dere svensk og har tilknytning til plassen? I såfall er det ikke så rart at dere velger den plassen. Får alle gjestene lang reisevei bør man tenke seg litt om, synes jeg. Man må i hvert fall regne med at en del ikke kan komme. Selv bor min og samboers familie så spredt at de fleste vil få endel reisevei uansett hvor vi legger bryllupet. Men vi kommer i hvert fall til å prøve å gjøre det rimeligst mulig å delta! Anonymkode: 1b6c0...267 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #29 Del Skrevet 18. november 2019 Dem bussen ville jeg droppet å sette opp. Jeg kjører t/r Nord Norge (24 t hver vei) for under 2000, så det regnestykket deres er nok helt feil eller så kjører dere en bil med et vanvittig høyt forbruk. Jeg ville lagt opp slik at det var et opplegg med gratis mat fredag for de som ville komme da, men sørget for vielse litt sent, for eksempel 14.00 slik at folk kan komme lørdag uten å måtte stå opp så tidlig at festen avsluttes altfor tidlig, og man slipper å betale for to overnattinger. Gratis frokost søndag er obligatorisk. Anonymkode: a9b6a...7a1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #30 Del Skrevet 18. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, er det derfor? Eller er en av dem svensk og har tilknytning til stedet? Det hadde hatt betydning for om jeg hadde giddet å bruke såpass mye tid og penger på bryllupet. Anonymkode: 69e8d...18a Hvis en av de er derifra, så er det selvfølgelig helt greit. Men de fleste som har bryllupsfeiringen på sånne steder gjør det fordi de syns det er så romantisk og har sett det i et bryllupsmagasin eller på en blogg. Og da syns jeg det er egoistisk og en unødvendig belastning for gjestene. Anonymkode: 60181...73f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #31 Del Skrevet 18. november 2019 Syns det er for dyrt. Pris for overnatting må inkludere frokost, og bussen bør dere sponse hvis den settes opp (dere undersøker selvfølgelig OM det er et ønske fra gjestene). Anonymkode: 3edda...3cf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
this_is_she Skrevet 18. november 2019 #32 Del Skrevet 18. november 2019 Dette bryllupet hadde jeg hverken orket å dra i eller hatt råd til 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 18. november 2019 #33 Del Skrevet 18. november 2019 Selvfølgelig er det innafor. Det er dere som gifter dere og bestemmer selvfølgelig selv hvor dere vil gifte dere. Det er viktigere at dere finner et sted som er riktig for dere enn et som er riktig for gjestene. Jeg har vært i bryllup både i Sør-Europa og USA med utgifter til reise og overnatting langt over dette, og aldri har det vært noe problem at folk ikke dukker opp. Dette har folk råd til. Personlig synes jeg det er kjempefin anledning til å få en ekstra utenlandstur også Ikke la gniene surpomper her inne ødelegge planene deres! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #34 Del Skrevet 18. november 2019 Kan dere ikke få til en deal med hotellet at frokosten er inkludert i overnattingsprisen? Dersom det hadde kostet meg 2400kr for to netter på hotell til et bryllup (antar det er per hotellrom slik at jeg og mitt følge kunne dele prisen) hadde jeg syntes det var Ok. Prisen er derfor Ok for meg, men synes 5 timer er ganske langt å reise for en helg, det er vel ikke så mange som derfor kommer fra kun lørdag til søndag? Anonymkode: 53e28...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Underwood Skrevet 18. november 2019 #35 Del Skrevet 18. november 2019 Jeg synes ikke dette er for dyrt eller frekt. Det er mange som må reise for bryllup. prisene for overnatting og reise var billige. Det høres også nydelig ut med en helg til feiring ☺️ Jeg ville heller foreslått å gjøre noe felles fredag kveld eller søndag morgen så det blir litt mer helgebryllup og folk blir underholdt større deler av helgen. jeg stusser over alle som blir så sure over utenlandsbryllup. Hvis mannen din hadde vært fra Finnmark og dere skulle feiret der, hadde folk blitt sure da eller kalt dere egoistiske? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #36 Del Skrevet 18. november 2019 Det koster jo betydelig mer enn bensinen å kjøre bil. Anonymkode: 74d3c...19e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 18. november 2019 #37 Del Skrevet 18. november 2019 Noe er feil her. Helt ok med bryllup i Sverige, men har dere noe å tilby gjestene fra fredag? Det syns jeg må være en selvfølge. Har de noe å gjøre der, er det noe underholdning? Har dere som vertskap planlagt noe fredag og lørdag? Det er Ikke ok om frokost heller ikke er inkludert i prisen. Dere velger et flott sted, og det er helt ok. Men selv om dere er brudeparet og selvfølgelig skal være i fokus på selve dagen, så har dere ansvar for å underholde gjester fram til det. Det er sånn jeg er vant til ihverfall, og det syns jeg er riktig. Gjester skal settes pris på! Når det gjelder at dere ikke ønsker gave, så legg til at dere håper folk vil respektere det, sånn at dagen blir som dere ønsker. For ellers vil noen alltids komme med gave. Poengter at dere mener det, og at det er viktig for dere. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 18. november 2019 #38 Del Skrevet 18. november 2019 Jeg hadde nok valgt å kjøre selv, og være der fra lørdag til søndag. I de fleste bryllup jeg/vi er i, kommer det overnatting og transport i tillegg til gave, så jeg synes opplegget deres er veldig innafor! Eneste jeg kunne ønsket er frokost/brunsj søndag før vi gjestene kjørte hjem. Om det virkelig er slik at dere ikke ønsker gave, må det presiseres nøye! Og ikke sett frem gavebord "i tilfelle", det kan gjøre folk forlegne om det da kommer gaver på bordet. OM det likevel kommer gaver, få de levert diskre og ikke synlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 18. november 2019 #39 Del Skrevet 18. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det koster jo betydelig mer enn bensinen å kjøre bil. Anonymkode: 74d3c...19e Slitasje på dekk, økt kilometerstand og generell slitasje, ja. Men ærlig talt, om man tenker på det er man jaggu bra gnien og lite raus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. november 2019 #40 Del Skrevet 18. november 2019 Jeg ville i hvert fall ikke tatt bussen. Da hadde jeg vært avhengig av den for å komme meg hjem også. Istedenfor hadde jeg foretrukket å kunne kjøre når jeg ville søndagen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå