seriousgirl Skrevet 18. november 2019 Forfatter #41 Del Skrevet 18. november 2019 8 timer siden, Minlillesky skrev: Hvorfor er ikke frokost inkludert i overnattingsprisen? Frokost er inkludert i prisen på hotellet, men ikke om man sover på slottet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seriousgirl Skrevet 18. november 2019 Forfatter #42 Del Skrevet 18. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, er det derfor? Eller er en av dem svensk og har tilknytning til stedet? Det hadde hatt betydning for om jeg hadde giddet å bruke såpass mye tid og penger på bryllupet. Anonymkode: 69e8d...18a Ja, vi har tilknytning til stedet. Men forstår ikke hvorfor det egentlig har noe å si. Utgiftene er jo akkurat de samme uansett:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seriousgirl Skrevet 19. november 2019 Forfatter #43 Del Skrevet 19. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er de fleste gjestene fra østlandet forresten? Fra her jeg bor er det både enklere og billigere å reise til London eller København enn det er til hvor som helst i Sverige. Anonymkode: c80ec...9ba Ja er fra Oslo og Østfold:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seriousgirl Skrevet 19. november 2019 Forfatter #44 Del Skrevet 19. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns det er for dyrt. Pris for overnatting må inkludere frokost, og bussen bør dere sponse hvis den settes opp (dere undersøker selvfølgelig OM det er et ønske fra gjestene). Anonymkode: 3edda...3cf Den bussen er noe jeg satte i gang kun for å gjøre det enklere for gjestene (spesielt de eldre) Og den koster faktisk 30 000 i leie for hele helgen, så det er ikke bare å betale hele bussen. Uansett hvilket bryllup man blir bedt i, har jo veldig mange stort sett litt reisevei og overnatting uansett. Jeg har hvertfall ikke blitt bedt i et bryllup uten overnatting. Har aldri opplevd at det har vært vanlig at brudeparet må stå for transporten til bryllupet. Bryllup er dyrt fra før. Da koster jo et bryllup fort over en halv mill da, om brudeparet må stå for all transport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seriousgirl Skrevet 19. november 2019 Forfatter #45 Del Skrevet 19. november 2019 7 timer siden, ms. Underwood skrev: Jeg synes ikke dette er for dyrt eller frekt. Det er mange som må reise for bryllup. prisene for overnatting og reise var billige. Det høres også nydelig ut med en helg til feiring ☺️ Jeg ville heller foreslått å gjøre noe felles fredag kveld eller søndag morgen så det blir litt mer helgebryllup og folk blir underholdt større deler av helgen. jeg stusser over alle som blir så sure over utenlandsbryllup. Hvis mannen din hadde vært fra Finnmark og dere skulle feiret der, hadde folk blitt sure da eller kalt dere egoistiske? Åå så godt å høre at noen endelig er litt enig med meg! Må si jeg ble veldig overrasket over hvor negative folk var her inne. Trodde det var relativt vanlig nå i 2019 at bryllup var med litt reisevei og overnatting jeg. Og har jobbet såå hardt for å få prisen ned i 2400kr. Takk for støtten:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #46 Del Skrevet 19. november 2019 22 timer siden, seriousgirl skrev: Takk for svar! Kanskje jeg husker feil ang drivstoffutgiftene. Men minns vi brukte 1,5 tank hvertfall🤪 Helt enig at 2000 for utrykningslag er altfor mye! Har gitt streng beskjed til forloveren min om at jeg ikke vil ha dyrt utrykningslag. Men føler det er annerledes med bryllup. Særlig når det er i utlandet. Vet ikke helt hvordan vi skal få bryllupsutgiftene enda mer ned for gjestene, da jeg har jobbet ganske hardt for å få de ned til 2400 kroner for en helg (for de som ønsker å gjøre det rimeligst mulig). Men kan kanskje forstå at det er dyrt for enkelte.. Derfor er det jo bra å høre andres mening:) Ja, som sagt skal vi ikke ha gaveønske! 23 timer siden, seriousgirl skrev: Vi skal gifte oss i en nydelig slottshage i Sverige neste sommer. Dette er ca 5 timers kjøretur fra Oslo. Med tanke på at det er et utenlands bryllup, er vi så redd for at det skal bli for dyrt for gjestene. De finnes to alternativer for overnatting, avhengig av hvor "fint" gjesten ønsker å bo. 900 kr eller 1600 kr per rom per natt. Frivillig om gjestene kommer fra lørdag til søndag eller fredag til søndag. Når det kommer til transport, ønsket vi å stille med litt service, og har bestilt felles buss fra Oslo for de som ønsker å benytte seg av det. Her tenkte vi å ta ca. 600 kr per person for tur/retur. (Dette vil være billigere, da det koster ca. 2000 kroner i drivstoff for en vanlig bil tur/retur destinasjonen) Overnatting og transport for gjestene fredag til søndag vil da komme på 2400 kr - 3800 kr avhengig av hvilke av overnattingsstedene de velger. Hotellprisene er per rom så overnattingen vil bli billigere om venner deler rom etc. Vi vil stå for lunsj, middag, nattmat og all drikke på bryllupsdagen. Vi kommer også til å skrive i innbydelsen at vi ikke ønsker gave. At det å komme og feire dagen med oss er det største gaven. Hva hadde du tenkt om du ble bedt i et slikt bryllup? Jeg synes dette høres helt topp og veldig koselig ut😇 Hadde absolutt prioritert å dra og dele dagen med brudeparet om dette var noen i familien, eller noen andre jeg var glad i! Men lurt å sende ut invitasjon i GOD tid så man får tid til å prioritere å spare opp. De fleste har noen feriedager ila sommeren eller kan ta seg fri en fredag så man får etpar netter ❤️ Gave hadde jeg skrevet et koselig kort & kjøpt en deilig musserende vin om det hadde blitt litt trangt! Men mest sannsynlig prøvd å spare opp til et gavekort på 5-600,- og levd litt enklere selv etpar uker. Evt gått sammen med noen andre. Masse lykke til og håper dere får en fantastisk bryllupshelg🎈🎈🎈 Anonymkode: dbbd0...3a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seriousgirl Skrevet 19. november 2019 Forfatter #47 Del Skrevet 19. november 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er ekstremt egoistisk av brudepar å påføre gjestene den belastningen det er, å ha bryllupet så langt unna. Bare fordi man har sett et såååå romantisk sted og der mååå de bare gifte seg. Jeg hadde ikke reist i det bryllupet. Ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi jeg i utgangspunktet syns det er for dyrt og fordi jeg ikke har lyst til å kaste bort en hel helg bare fordi noen skal gifte seg et sted de gjerne ikke har noen tilknytning til. Anonymkode: 60181...73f Så du mener at et par skal droppe drømmestedet på det som for mange er den viktigste dagen i deres liv. Ikke fordi du ikke har råd til det, men fordi du ikke gidder å bruke en helg på det?? Da ville jeg helt ærlig heller at denne personen kunne sittet hjemme i sofaen sin, mens vi hadde drømmebryllupet vårt akkurat der vi ønsker å ha det:) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seriousgirl Skrevet 19. november 2019 Forfatter #48 Del Skrevet 19. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes dette høres helt topp og veldig koselig ut😇 Hadde absolutt prioritert å dra og dele dagen med brudeparet om dette var noen i familien, eller noen andre jeg var glad i! Men lurt å sende ut invitasjon i GOD tid så man får tid til å prioritere å spare opp. De fleste har noen feriedager ila sommeren eller kan ta seg fri en fredag så man får etpar netter ❤️ Gave hadde jeg skrevet et koselig kort & kjøpt en deilig musserende vin om det hadde blitt litt trangt! Men mest sannsynlig prøvd å spare opp til et gavekort på 5-600,- og levd litt enklere selv etpar uker. Evt gått sammen med noen andre. Masse lykke til og håper dere får en fantastisk bryllupshelg🎈🎈🎈 Anonymkode: dbbd0...3a7 Tusen takk for hyggelig og støttende melding:) Invitasjonene blir sendt ut i god tid før bryllupet😀 Godt å høre at du syntes det hørtes ut som en koselig helg. Tusen takk, det håper vi også!😀❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 19. november 2019 #49 Del Skrevet 19. november 2019 8 timer siden, seriousgirl skrev: Frokost er inkludert i prisen på hotellet, men ikke om man sover på slottet. Er begge overnattingstedene i nærheten av der dere gifter dere? Får gjestene skyss til stedet evt hvis begge overnattingsstedene ikke er på samme sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seriousgirl Skrevet 19. november 2019 Forfatter #50 Del Skrevet 19. november 2019 23 minutter siden, Minlillesky skrev: Er begge overnattingstedene i nærheten av der dere gifter dere? Får gjestene skyss til stedet evt hvis begge overnattingsstedene ikke er på samme sted? Overnattingsstedene er ca 10-15 min fra hverandre. Og ja, vi står for transport mellom overnattingsstedene:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #51 Del Skrevet 19. november 2019 Bare reisen og overnatting blir jo dyrere enn mange ville ha brukt på gave. Om de ikke er nær familie eller driter penger. Hadde ikke takket ja, om du ikke var datteren min. Må være langt inn i Sverige om det tar 5 timer fra Oslo.... Anonymkode: 4dcfa...ceb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #52 Del Skrevet 19. november 2019 Norge er et såpass langt land og de fleste har vel fort slekt og venner i store deler av landet. Og reisevei blir uansett lang,og overnatting på hotell i Norge er ofte ennå dyrere enn i Sverige. Det er ikke noe mer stress å reise til et bryllup i Sverige fra Oslo enn et bryllup til Mo i Rana, Nordfjordeid eller Namsos liksom. Mest sannsynlig er veiene mye bedre også. Ville ikke tenkt på det som noe ekstra belastning. Anonymkode: b501f...07f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. november 2019 #53 Del Skrevet 19. november 2019 10 timer siden, seriousgirl skrev: Ja, vi har tilknytning til stedet. Men forstår ikke hvorfor det egentlig har noe å si. Utgiftene er jo akkurat de samme uansett:) Forskjellen er hvor unødvendig det oppleves for gjestene. Jeg har ingen problemer med å bruke tid og penger på å reie i bryllup i København når det er et familiemedlem som er derfra som gifter seg, mens det sitter mye lenger inn å gjøre tilsvarende når brudeparet er fra samme by som meg, men vil gifte seg i Køben "bare fordi". Jeg blir av og til litt overrasket i disse diskusjonene over i hvor stor grad "drømmebryllupet" handler om sted og omgivelser og de ytre tingene, og i hvor stor grad brudeparet synes det er helt greit at gjestene (for hvem dette langt fra er den viktigste dagen i deres liv) skal få ekstra utgifter for at de skal få det akkurat som de vil. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 19. november 2019 #54 Del Skrevet 19. november 2019 På 18.11.2019 den 1.58, seriousgirl skrev: Vi skal gifte oss i en nydelig slottshage i Sverige neste sommer. Dette er ca 5 timers kjøretur fra Oslo. Med tanke på at det er et utenlands bryllup, er vi så redd for at det skal bli for dyrt for gjestene. De finnes to alternativer for overnatting, avhengig av hvor "fint" gjesten ønsker å bo. 900 kr eller 1600 kr per rom per natt. Frivillig om gjestene kommer fra lørdag til søndag eller fredag til søndag. Når det kommer til transport, ønsket vi å stille med litt service, og har bestilt felles buss fra Oslo for de som ønsker å benytte seg av det. Her tenkte vi å ta ca. 600 kr per person for tur/retur. (Dette vil være billigere, da det koster ca. 2000 kroner i drivstoff for en vanlig bil tur/retur destinasjonen) Overnatting og transport for gjestene fredag til søndag vil da komme på 2400 kr - 3800 kr avhengig av hvilke av overnattingsstedene de velger. Hotellprisene er per rom så overnattingen vil bli billigere om venner deler rom etc. Vi vil stå for lunsj, middag, nattmat og all drikke på bryllupsdagen. Vi kommer også til å skrive i innbydelsen at vi ikke ønsker gave. At det å komme og feire dagen med oss er det største gaven. Hva hadde du tenkt om du ble bedt i et slikt bryllup? Som gjest ville jeg visst om utenlandsbryllupet og kostnadene pr gjest ett år i forveien. Så jeg hadde hatt mulighet til å spare opp. Husk at gjestene må få beskjed om at frokost følger med bare ved det ene overnattingsvalget. Er det butikk i nærheten, i gåavstand så gjestene kan få kjøpt seg mat (frokost etc?), eller kan dere få til noe frokost for dem? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. november 2019 #55 Del Skrevet 19. november 2019 (endret) På 18.11.2019 den 1.58, seriousgirl skrev: Vi skal gifte oss i en nydelig slottshage i Sverige neste sommer. Dette er ca 5 timers kjøretur fra Oslo. Med tanke på at det er et utenlands bryllup, er vi så redd for at det skal bli for dyrt for gjestene. De finnes to alternativer for overnatting, avhengig av hvor "fint" gjesten ønsker å bo. 900 kr eller 1600 kr per rom per natt. Frivillig om gjestene kommer fra lørdag til søndag eller fredag til søndag. Når det kommer til transport, ønsket vi å stille med litt service, og har bestilt felles buss fra Oslo for de som ønsker å benytte seg av det. Her tenkte vi å ta ca. 600 kr per person for tur/retur. (Dette vil være billigere, da det koster ca. 2000 kroner i drivstoff for en vanlig bil tur/retur destinasjonen) Overnatting og transport for gjestene fredag til søndag vil da komme på 2400 kr - 3800 kr avhengig av hvilke av overnattingsstedene de velger. Hotellprisene er per rom så overnattingen vil bli billigere om venner deler rom etc. Vi vil stå for lunsj, middag, nattmat og all drikke på bryllupsdagen. Vi kommer også til å skrive i innbydelsen at vi ikke ønsker gave. At det å komme og feire dagen med oss er det største gaven. Hva hadde du tenkt om du ble bedt i et slikt bryllup? Kostbar fornøyelse og ville takket nei. Hvorfor? Jeg vil bruke pengene mine på meg selv. Endret 19. november 2019 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #56 Del Skrevet 19. november 2019 Har ikke lest hele tråden, men jeg hadde blitt superglad over å bli invitert i bryllupet ditt! Høres kjempekoselig ut og er absolutt ikke dyrt.D Det hjelper jo veldig at dere ikke vil ha gave og hjelper til med transport. De fleste klarer vel å spare opp det beløpet så lenge de får vite det i god tid i forveien. Bryllup koster jo like mye hvis man skal bo på hotell i Norge og kjøre bil et stykke. Lykke til 👏👏 Anonymkode: 1f827...4d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #57 Del Skrevet 19. november 2019 18 timer siden, seriousgirl skrev: Den bussen er noe jeg satte i gang kun for å gjøre det enklere for gjestene (spesielt de eldre) Og den koster faktisk 30 000 i leie for hele helgen, så det er ikke bare å betale hele bussen. Uansett hvilket bryllup man blir bedt i, har jo veldig mange stort sett litt reisevei og overnatting uansett. Jeg har hvertfall ikke blitt bedt i et bryllup uten overnatting. Har aldri opplevd at det har vært vanlig at brudeparet må stå for transporten til bryllupet. Bryllup er dyrt fra før. Da koster jo et bryllup fort over en halv mill da, om brudeparet må stå for all transport. Av en eller annen grunn provoserer bussprisen meg. Det gjør ikke overnatting eller det å måtte betale bensin, flybillett etc. I samtlige festlige lag jeg har vært i, med buss involvert, har bussen blitt dekket av de som arrangerer laget. Hva med heller prøve å koble folk som kjører og har ekstra plass, med de som ikke kjører - hvor du samtidig foreslår en «sitte-på-pris»? Har god erfaring med liknende, og prisen har vært 300kr ved kjøring t/r steder 3-4 t unna Anonymkode: 3edda...3cf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #58 Del Skrevet 19. november 2019 8 hours ago, Daria said: Forskjellen er hvor unødvendig det oppleves for gjestene. Jeg har ingen problemer med å bruke tid og penger på å reie i bryllup i København når det er et familiemedlem som er derfra som gifter seg, mens det sitter mye lenger inn å gjøre tilsvarende når brudeparet er fra samme by som meg, men vil gifte seg i Køben "bare fordi". Jeg blir av og til litt overrasket i disse diskusjonene over i hvor stor grad "drømmebryllupet" handler om sted og omgivelser og de ytre tingene, og i hvor stor grad brudeparet synes det er helt greit at gjestene (for hvem dette langt fra er den viktigste dagen i deres liv) skal få ekstra utgifter for at de skal få det akkurat som de vil. Er enig i dette. Vil man ha et drømmebryllup på et slott, må man betale prisen for det selv, og ikke dytte kostnadene over på gjestene. Mange vil nok synes at flotte omgivelser gir en opplevelse som gjør det verdt prisen, men ikke alle. Jeg er i den siste kategorien. Anonymkode: 38fdb...c6f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #59 Del Skrevet 19. november 2019 Jeg skjønner ikke alle som klager. Fem timer i bil er jo ingenting? Har alle her inne kun familie og venner i samme nabolag og alle har giftet seg i gåavstand fra der du bor? Det er da helt vanlig å måtte reise en stund for å dra i bryllup og at man må overnatte i den forbindelse. Jeg har vært i mange bryllup, og bare ett av de har jeg kunne droppe å reise/bo på hotell, da var det vel ca en times reisevei. Ellers har jeg kjørt i 3-10 timer eller tatt både fly og tog for å komme frem. Nå har jeg både familie og venner spredd over landet så det er helt naturlig for meg å måtte reise litt for å få treffe folk. Aldri falt meg inn at de jeg besøker, uansett om det er for et bryllup, fest, dåp eller bursdag, skal dekke mine utgifter for å komme. Anonymkode: b501f...07f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #60 Del Skrevet 19. november 2019 Hadde ikke hatt noe problemer med å betale den prisen for en helg. Anonymkode: 93bec...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå