Gå til innhold

PlayStation eller Nintendo Switch


7v8

Anbefalte innlegg

Har en 6-åringen som ønsker seg FIFA. Jeg kan lite om spillverdenen.  Bør man kjøpe PlayStation eller Nintendo Switch? Begrunn gjerne valget😊

Hvis PlayStation er greia, bør man gå for Slim eller Pro?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MYE mer spill på Nintendo. Heller Xbox og Nintendo før PS. 

Anonymkode: 8fbc6...ead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MYE mer spill på Nintendo. Heller Xbox og Nintendo før PS. 

Anonymkode: 8fbc6...ead

du har tydeligvis ingen peiling på spill eller konsoll. verdens mest populære spillmaskin er playstation og ikke uten grunn

hadde definitivt gått for ps4. der får du mest for pengene.

Ps4 knuser også xbox one

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nintendo Switch kan man spille på både tven og håndholdt. Vil påstå at den har flest spill for barn. Og den er mer populær. Jeg ville nok valgt den. 

Kan man spille FIFA mot venner over internett på switchen vs playstation? Å kunne spille med venner er nok noe han ønsker seg? Hvilken platform spiller vennene på?

 

Anonymkode: a0168...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God sjanse for at playstation 5 kommer til neste jul. Er det verdt å kjøpe playstation bare for at det kommer en merkbart bedre maskin med flere muligheter om 1 år? 

Anonymkode: 5e120...bd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, 7v8 skrev:

Har en 6-åringen som ønsker seg FIFA. Jeg kan lite om spillverdenen.  Bør man kjøpe PlayStation eller Nintendo Switch? Begrunn gjerne valget😊

Hvis PlayStation er greia, bør man gå for Slim eller Pro?🤔

trenger hverken slim eller pro

playstation pro har bare bedre bildet. Pro kan kjøre spill i 4k, men da må du ha 4k tv. jeg har sett forskjellen og den er minimal. prisforskjellen er også stor. en vanlig ps4 koster rett over 2800 kr. pro opp mot 4000. PRO er ikke verdt pengene.

playstation slim er bare en maskin som er litt tynnere enn orginalen. jeg hadde kjøpt en helt vanlig playstation 4 med 500 GB. en 6 åring trenger ikke PRO versjonen eller 1 terrabyte

og ikke kjøp på de store elektro butikkene, de er overpriset. power og elkjøp tar alt for mye i profitt. billigere å kjøpe på cdon.com eller proshop

https://cdon.no/elektronikk/sony-playstation-4-spillkonsoll-hdr-500-gb-hdd-kullsort-p49844517?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Sony+PlayStation+4+-+Spillkonsoll+HDR+500+GB+HDD+kullsort&utm_content=49844517&utm_campaign=prisjakt_no_Bærbare+datamaskiner_home-electronics&tduid=3be19dfaf429a54d2ffc29fa5dea0234&affId=2097229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

God sjanse for at playstation 5 kommer til neste jul. Er det verdt å kjøpe playstation bare for at det kommer en merkbart bedre maskin med flere muligheter om 1 år? 

Anonymkode: 5e120...bd2

det stemmer, men en 6 åring har ikke bruk for ps5. så da er ps4 helt ok akkurat nå, de fleste spillene som kommer til ps5 de første årene er voksen spill

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

God sjanse for at playstation 5 kommer til neste jul. Er det verdt å kjøpe playstation bare for at det kommer en merkbart bedre maskin med flere muligheter om 1 år? 

Anonymkode: 5e120...bd2

ja det er forsatt verdt å kjøpe ps4 nå. mange venter med å kjøpe ps5 til den er gått ned i pris, i tilegg kommer det kun voksen spill i starten til ps5 da den ikke er beregnet for 6 åringer. så da kan ts ha ps4 i 2-3 år, før hun kan selge den og kjøpe ps5 når barnet er litt eldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nintendo Switch kan man spille på både tven og håndholdt. Vil påstå at den har flest spill for barn. Og den er mer populær. Jeg ville nok valgt den. 

Kan man spille FIFA mot venner over internett på switchen vs playstation? Å kunne spille med venner er nok noe han ønsker seg? Hvilken platform spiller vennene på?

 

Anonymkode: a0168...ccb

Ja, til en 6-åring vil nok Switch ha mye mer content enn andre maskiner. Hele Mario-universet og ikke minst Zelda. Ubegripelig bra.

Anonymkode: e3840...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, 7v8 skrev:

Har en 6-åringen som ønsker seg FIFA. Jeg kan lite om spillverdenen.  Bør man kjøpe PlayStation eller Nintendo Switch? Begrunn gjerne valget😊

Hvis PlayStation er greia, bør man gå for Slim eller Pro?🤔

Jeg vil nå si at Nintendo Switch nok har et bedre utvalg av spill som er passende for barn, dog er det også veldig mange gode titler til barn på PlayStation4. Når det kommer til FIFA 20, så er det helt klart best på PS4 da den har langt kraftigere maskinvare enn Switch. Det jeg dog ville lagt vekt på er hvilken konsoll vennene hans har, da ha nok vil bli interessert i å spille online med dem etterhvert.

Et off-topic tips til deg som er lite bevandret i spillverdenen: ta aldersgrensene seriøst. Er altfor mange små barn som spiller spill med aldersgrense 16 og 18...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt switch. Da har man muligheten til å spille både stasjonært og håndholdt. Samt det er veldig bra utvalg med spilltitler for barn.

Anonymkode: a74ae...3f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sjwslayer skrev:

du har tydeligvis ingen peiling på spill eller konsoll. verdens mest populære spillmaskin er playstation og ikke uten grunn

hadde definitivt gått for ps4. der får du mest for pengene.

Ps4 knuser også xbox one

Tja, Switch har allerede 1900 titler. Og det kun på 2 år.
Til sammenligning har PS4 2300 titler etter 6 år på markedet.

Anonymkode: a74ae...3f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jo liste noen fordeler med begge.

PS4 (jeg ville valgt Slim, Pro er overkill)

  • Billigere konsoll
  • Billigere spill (spillene faller fort i pris, mens på Switch blir de ofte sittende på 5-600)
  • Bedre grafikk
  • Kan brukes til Neflix, HBO, Youtube, etc.

Switch

  • Kan tas med på tur
  • Trenger ingen egen TV
  • Mario, Zelda og Nintendo-spill generelt; Nintendo har nok et bedre utvalg av spill egnet for barn

Om han skal spille på nett med kamerater må han jo ha samme konsoll som dem, så hvis de alle er på Xbox ville jeg gått for den, men han er kanskje litt for ung for det uansett.

Sånn på stående fot: Skal han BARE spille FIFA, kjøp PS4. Hvis ikke ville jeg sett nøyere på Switch.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, Switch har allerede 1900 titler. Og det kun på 2 år.
Til sammenligning har PS4 2300 titler etter 6 år på markedet.

Anonymkode: a74ae...3f6

En meget stor andel av Switch-titlene er jo bare remakes av Wii U-spill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trolljeger skrev:

En meget stor andel av Switch-titlene er jo bare remakes av Wii U-spill...

Er dette et problem for en 6-åring, tror du?

Anonymkode: e3840...c82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trolljeger skrev:

En meget stor andel av Switch-titlene er jo bare remakes av Wii U-spill...

For all del, dette gjelder jo i stor grad PS4 spill også. Men utvalget til switch har blitt utrolig bra på temmelig kort tid 👍

Anonymkode: a74ae...3f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...