Gå til innhold

Ammeskam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en herlig unge på 1 år som er tidlig ute på språk. Hver dag etter barnehagen er pupp det beste i livet. Det er det eneste ungen snakker på turen hjem fra barnehagen. Problemet. Faren sier det er flaut, puppen burde vært avsluttet og han er flau over oss. Hvem skal jeg støtte meg til, ungen som finner trygghet og kos i pupp etter en lang barnehagedag, eller faren som synes hun burde ha sluttet amme tvert hun kunne si ordet pupp. Er ordforråd grunnen til å slutte med ting vi er glad i, eller er ordforråd noe vi burde respektere

Anonymkode: a0e03...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amm så lenge dere føler for det, det tar tidsnok slutt ❤️

Jeg ammet ene min til hn var 2, men bare etter bhg og på morgen det siste halve året. Eller hvis syk eller veldig lei seg 💕

Det er masse gode antistoffer i melka som kan bidra til mindre sykdom dette vinterhalvåret.  Les på ammehjelpen.no og kos deg 😊

Anonymkode: f2862...127

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det er det jeg tenker og sier også. Ungen har såvidt vært syk etter barnehagestart. Og jeg føler på skuffelse, hvorfor ser han ikke fordelene med amming men bare ulempene(ulempene er ja...) 

Anonymkode: a0e03...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens helseorganisasjon anbefaler jo å amme til to år. Du bør oppdatere han litt på fordelene med amming og be han vokse opp med tanke på skammen. Han er en voksen mann som burde vite bedre enn å være flau over kone og barn og bry seg med hva andre ev måtte mene

Anonymkode: 9495c...7a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe flaut det. Blir nesten som jenta mi som er flaskebaby som fortsatt vil ha en flaske til frokost og en til kvelds :) (Hun er 13 mnd)

Anonymkode: 0a480...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kalte det aldri «pupp» eller amming av denne grunn. Nå var min sent ute med språk, så det ble aldri et problem. Jeg ville dog aldri sluttet på grunn av fars flauhet, han får ta seg sammen.

Anonymkode: 85cd7...ed3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en herlig unge på 1 år som er tidlig ute på språk. Hver dag etter barnehagen er pupp det beste i livet. Det er det eneste ungen snakker på turen hjem fra barnehagen. Problemet. Faren sier det er flaut, puppen burde vært avsluttet og han er flau over oss. Hvem skal jeg støtte meg til, ungen som finner trygghet og kos i pupp etter en lang barnehagedag, eller faren som synes hun burde ha sluttet amme tvert hun kunne si ordet pupp. Er ordforråd grunnen til å slutte med ting vi er glad i, eller er ordforråd noe vi burde respektere

Anonymkode: a0e03...d04

At far synes dette er flaut, er flaut i seg selv. 
1 år er 365 dager, og det er ikke mye.

Gi ungen din trygghet, men hver så snill, slutt før ungen er 3!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Om far blir flau over dette bør han lese seg opp litt før barnet blir større. Det vil komme flauere temaer enn ordet pupp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg med nr 2 prøver å unngå å kalle det pupp 😅 amme i vei, det er sååå fint å ha den trygge stunden med barnet etter barnehage osv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har ikke noe han skulle ha sagt i dette tilfellet. Du fortsetter med amming så lenge du og barnet er komfortabel med det, så får fars skam være noe han får jobbe seg gjennom selv. Det er ikke farlig å være litt flau. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at far blir flau om andre sitter i bilen og hører barnet prate masse om puppen. Men hvis det er bare dere burde det være greit. 

Kan du ikke prøve å lære ungen et annet ord enn pupp? 

Anonymkode: 0af5c...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen mann og småbarnsfar som blir flau av ordet pupp, sagt av en ettåring. Nå har jeg hørt det også... Neida jeg har hørt det før, men det er ganske uforståelig for meg. 

Fortsett å amme. Han må ta seg sammen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en barnslig mann. Hadde min mann sagt at han syns det er flaut at jeg fortsatt ammer vår ferske 1åring, hadde jeg sagt han kan ta seg en bolle. Ærlig talt!!!! 

Anonymkode: 5ed54...ba5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ingen som reagerer på at en ettåring snakker om pupp? Pupp er vel noe av det beste i livet hans. Han er ETT år. Nesten baby.

Far får ta seg en bolle, og du fortsetter å amme så lenge du og barnet vil.

Anonymkode: 3287d...7be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke prøve å lære ungen et annet ord enn pupp

Hvorfor??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/17/2019 at 10:47 PM, AnonymBruker said:

Jeg har en herlig unge på 1 år som er tidlig ute på språk. Hver dag etter barnehagen er pupp det beste i livet. Det er det eneste ungen snakker på turen hjem fra barnehagen. Problemet. Faren sier det er flaut, puppen burde vært avsluttet og han er flau over oss. Hvem skal jeg støtte meg til, ungen som finner trygghet og kos i pupp etter en lang barnehagedag, eller faren som synes hun burde ha sluttet amme tvert hun kunne si ordet pupp. Er ordforråd grunnen til å slutte med ting vi er glad i, eller er ordforråd noe vi burde respektere

Anonymkode: a0e03...d04

Barn slutter ikke nødvendigvis å snakke om pupper selv om man slitter å amme.

Dette bør være dim avgjørelse, ikke mannens.

Anonymkode: 28a5c...093

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.11.2019 den 15.24, solmåneogstjerner skrev:

Hvorfor??? 

Fordi det er et helt forferdelig stygt ord. Mitt barn lærte å si "bryst" eller "melk" og i mine ører høres det uendelig mye bedre ut enn pupp. 

Anonymkode: 85767...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...