Gå til innhold

OPERASJON AV ENDROMETRIOSE

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg skal opperere for endrometriose nå denne fredagen.  Men er usikker på om jeg skal gjennomføre den. 

Jeg sliter en del med angst.  I tilegg har jeg ibs.  Som nå i flere måneder har vært stabil og hatt deg veldig greit med magen. Før så måtte jeg sykemeldes hver gang jeg har mensen . Men nå kommer jeg meg på jobb og tar smertedtillende og klarer å gjennomføre dagen . 

Jeg har ikke prøvd alt det er før operasjon som f eks hormomsprial . Jeg vurdere å prøve dette først og se om dette da hjelper . 

Jeg er redd operasjon gjlr det vondt verre. Da jeg er redd den ødelegger den gode perioden med Ibsen og at den ikke gir noe forskjell ved mensen .

Er det noen som har noen tips og råd som m har gått igjennom det samme ? 

Anonymkode: 2ff5f...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan påvirker operasjonen tarmen din tenker du? Siden du er redd for IBS forverring? 

Anonymkode: 54984...a73

Skrevet

Jeg har operert og det gikk veldig greit for min del.

Anonymkode: 6dc69...475

• Liker 1
Skrevet

Jeg er operert og jeg kunne ikke vært gladere for at jeg gjorde det. Har ikke hatt en dag med smerter etterpå. Absolutt ingen ting. Jeg fikk satt inn spiral i samme slengen, noe som gjør at jeg heller ikke blør.

Jeg anbefaler deg sterkt å operere. Jeg kan ikke skjønne at noen ikke gjør det. Smertene er så uutholdelige og nå får du en ny hverdag uten dem. 

Når det gjelder angsten tenker jeg at den ene dagen det tar, bare noen få timer, de bør du klare å kvinne deg opp til. Tenk hva du vinner på det! 

Anonymkode: 799e0...445

• Liker 1
Skrevet

Eneste grunnen til å ikke gjøre det er vel om vevet sitter i tarmveggen din, noe den kan gjøre. Men som regel sitter det i bukhuleveggen og omkring. Det kan settes inn spiral i samme slengen, som nevnt over. Som regel blir de fleste veldig mye bedre etter å ha fjernet vevet

Anonymkode: 562d5...520

Skrevet

Kan du bli gravid? Moren min har det og jeg er redd jeg har det og ikke kan bli gravid. 

Skrevet

Jeg slet veldig med å bli gravid. Hadde også vanvittige smerter. Anbefales. 

Skrevet
2 minutter siden, dainty skrev:

Kan du bli gravid? Moren min har det og jeg er redd jeg har det og ikke kan bli gravid. 

Jeg er ikke Ts - men jeg er plaget med enometriose (mye smerter...) og jeg føder snart mitt tredje barn! Slik jeg har forstått det, så betyr ikke enometriose at man ikke kan få barn, men det er en viss prosent (husket ikke nøyaktig) av dem som ikke får barn som har endometriose. Tror ikke man er helt sikker på grunnen til det... Jeg har fått oppgitt ulike grunner fra ulike leger.

Jeg krysser fingrene for deg ♥️

Skrevet
3 minutter siden, Ballongen skrev:

Jeg er ikke Ts - men jeg er plaget med enometriose (mye smerter...) og jeg føder snart mitt tredje barn! Slik jeg har forstått det, så betyr ikke enometriose at man ikke kan få barn, men det er en viss prosent (husket ikke nøyaktig) av dem som ikke får barn som har endometriose. Tror ikke man er helt sikker på grunnen til det... Jeg har fått oppgitt ulike grunner fra ulike leger.

Hei jeg er ts.  Og har ikke fått beskjed om at jeg ikke kan få barn .  Er som ballongen sier det er noen som ikke kan få det  men en del av oss som kan det . Også det er noe som legen sier man tar og sjekker når man eventuelt vil ha barn 

Skrevet
7 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg slet veldig med å bli gravid. Hadde også vanvittige smerter. Anbefales. 

Hjalp operasjonen? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan påvirker operasjonen tarmen din tenker du? Siden du er redd for IBS forverring? 

Mange med ibs som har slitt med smerter etterpå av operasjon. Og at magen har blitt ille igjen 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjalp operasjonen? 

Absolutt! 

Skrevet
44 minutter siden, Ballongen skrev:

Endometriose heter det🙂

Anonymkode: 4a562...3b9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Endometriose heter det🙂

Anonymkode: 4a562...3b9

Herregud 😂 Jeg VET. Jeg har hatt det i mange år. Man kan faktisk trykke litt feil på telefonen. 

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange med ibs som har slitt med smerter etterpå av operasjon. Og at magen har blitt ille igjen 

Har du kilder på at dette er et problem som er relatert til den operasjonen? For de er jo ikke borti tarmen din. Jeg har IBS og merka ingenting fra eller til av laparoskopi (for meg er det naturligvis, har ikke tenkt tanken engang på at tarmen påvirkes av å se med kamera på eggstokker og livmor). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...