Gå til innhold

?


Anonymburker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener du selv at du er perfekt, eller er det noe du kan forbedre?

Anonymkode: f32a6...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke slipper folk innpå deg? Folk liker andre bedre dersom man er mer åpen og deler mer. Kanskje du fremstiller deg selv som for perfekt? Eller viser bare fasaden? Man blir faktisk mer likandes dersom man har noen feil. 

Anonymkode: 843a5...b4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du ikke slipper folk innpå deg? Folk liker andre bedre dersom man er mer åpen og deler mer. Kanskje du fremstiller deg selv som for perfekt? Eller viser bare fasaden? Man blir faktisk mer likandes dersom man har noen feil. 

Anonymkode: 843a5...b4f

Det er vel så langt fra sannheten man kan komme. Jeg har mange feil, og har ikke problemer med å vise det. Er vel heller redd for at jeg har for mange feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du har mange feil. Kanskje det er det faktum at du er så bevisst på feilene og å ikke vise dem, at du sender miksede signaler? "Jeg har lyst til å bli kjent, men de må ikke bli for kjent med meg"

 

Anonymkode: 485d7...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du er kjedelig. Hva mener du med det? Et nøytralt utseende ingen legger merke til, ingen meninger om kultur, politikk og filosofi, eller er du kjedelig i den forstand at du ikke har lyst til å bli med på noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Okapi skrev:

Du skriver at du er kjedelig. Hva mener du med det? Et nøytralt utseende ingen legger merke til, ingen meninger om kultur, politikk og filosofi, eller er du kjedelig i den forstand at du ikke har lyst til å bli med på noe?

Tror nok alt du sier her, stemmer bra. Normalt utseende, men ikke noe mer enn det.

Syns det ofte er vanskelig å være sosial, da jeg bruker mye krefter på det. Ofte må jeg bygge meg opp psykisk og helst vite om planer flere dager i forveien. Spontane ting sier jeg nei til.

Det er mange oppigjennom åra som har påstått at jeg er smart. Skal ikke si at jeg er direkte dum, men er nok under snittet interessert i samfunnsdebatten. Interessene mine går på idrett/sport, selv om jeg forsåvidt syns historie er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også jeg var en som ingen kunne elske. Helt til jeg traff han som nå er mannen min. 

Anonymkode: b0377...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fornuftig-mann said:

Jeg føler at jeg er en person som går overens med de fleste, og sjelden er i konflikter eller uoverensstemmelse med noen. Likevel resulterer det aldri i noen nære vennskap eller veldig gode relasjoner. Bortsett fra de som jeg har etablert i barndomsåra. Jeg har ikke fått noen nye, nære og varige relasjoner siden barneskolen.

Vennskap på ungdomsskolen og videregående var fraværende, og heller ikke blant kolleger har det blitt noen tette bånd. Jeg har kun hatt et par kvinnelige bekjentskaper av kjærestekarakter, men også dette har vært kortvarig.

Hvorfor får jeg det ikke til? Er jeg en person som ingen blir ordentlig glad i? Mange sier til meg at jeg er rolig, hyggelig, høflig osv.. Men det må likevel tydeligvis være noe feil med meg. Kanskje jeg rett og slett er en altfor kjedelig person. Kanskje jeg gjør for lite ut av meg. Det er jo gjerne de som skriker høyest som får mest oppmerksomhet.

Det som plager meg mest er mangelen på interesse fra damer. Det virker bare klin umulig, og at jeg mangler alt som skal til for at noen finner meg interessant.

Det du skriver får meg til å tenke på sangen "verdiløse menn" av Jokke.

Men sånn seriøst, du høres ut som en helt normal fyr. Det er flere enn du aner som sliter med det samme. Det er viktig å huske at den sosiale kulturen generelt sett er ganske "lukket i Norge", man holder seg helst til seg og sine. Derfor man ofte ser at andre som flytter til Norge sliter kraftig med å komme inn i en vennegruppe, da det skal en del til for å bli "innvidd", da vennegrupper ofte består av mennesker som har hatt svært langvarige vennskap, ofte helt fra skoletiden.

Det hjelper selvfølgelig om man er sosial og tar mye iniativ selv, men det virker som om du er sjenert og blir ganske sliten av sosiale settinger. Ang. damer så tenker jeg absolutt (med mindre det er noe kritisk informasjon jeg ikke vet) at det er mulig for deg å finne noen som kan bli glad i deg. Det finner mange uffatelig kjedelige typer i verden, men en god del av dem har faktisk partnere 😁 

Her handler det kanskje litt om egen utståling, dersom man ser på seg selv som kjedelig, og tenker at ingen vil like en så blir ikke vibbene du utstråler like gode som om du kunne ha vært komfortabel og bare vært deg selv 100%.

Hvor gammel er du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter er selvfølgelig ikke en ingen kan elske, dem finnes det nok veldig få av. Kanskje handler det mer om at en må gjøre en større innsats for å få kontakt med folk selv? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tylerkingdurden skrev:

Det du skriver får meg til å tenke på sangen "verdiløse menn" av Jokke.

Men sånn seriøst, du høres ut som en helt normal fyr. Det er flere enn du aner som sliter med det samme. Det er viktig å huske at den sosiale kulturen generelt sett er ganske "lukket i Norge", man holder seg helst til seg og sine. Derfor man ofte ser at andre som flytter til Norge sliter kraftig med å komme inn i en vennegruppe, da det skal en del til for å bli "innvidd", da vennegrupper ofte består av mennesker som har hatt svært langvarige vennskap, ofte helt fra skoletiden.

Det hjelper selvfølgelig om man er sosial og tar mye iniativ selv, men det virker som om du er sjenert og blir ganske sliten av sosiale settinger. Ang. damer så tenker jeg absolutt (med mindre det er noe kritisk informasjon jeg ikke vet) at det er mulig for deg å finne noen som kan bli glad i deg. Det finner mange uffatelig kjedelige typer i verden, men en god del av dem har faktisk partnere 😁 

Her handler det kanskje litt om egen utståling, dersom man ser på seg selv som kjedelig, og tenker at ingen vil like en så blir ikke vibbene du utstråler like gode som om du kunne ha vært komfortabel og bare vært deg selv 100%.

Hvor gammel er du?

 

Jeg er noen og tredve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 21.25, Fornuftig-mann skrev:

Jeg føler at jeg er en person som går overens med de fleste, og sjelden er i konflikter eller uoverensstemmelse med noen. Likevel resulterer det aldri i noen nære vennskap eller veldig gode relasjoner. Bortsett fra de som jeg har etablert i barndomsåra. Jeg har ikke fått noen nye, nære og varige relasjoner siden barneskolen.

Vennskap på ungdomsskolen og videregående var fraværende, og heller ikke blant kolleger har det blitt noen tette bånd. Jeg har kun hatt et par kvinnelige bekjentskaper av kjærestekarakter, men også dette har vært kortvarig.

Hvorfor får jeg det ikke til? Er jeg en person som ingen blir ordentlig glad i? Mange sier til meg at jeg er rolig, hyggelig, høflig osv.. Men det må likevel tydeligvis være noe feil med meg. Kanskje jeg rett og slett er en altfor kjedelig person. Kanskje jeg gjør for lite ut av meg. Det er jo gjerne de som skriker høyest som får mest oppmerksomhet.

Det som plager meg mest er mangelen på interesse fra damer. Det virker bare klin umulig, og at jeg mangler alt som skal til for at noen finner meg interessant.

Rolig, høfelig, hyggelig osv. Sliten av å være sosial.

Jeg synes du høres distanser og kjedelig ut, mulig det er utstrålingen din. By litt mer på deg selv, le og smil, slå ann en spøk og ikke vær formell og høytidelig. 

Tror folk sliter med å få ordentlig kontakt med deg. 

Anonymkode: 68854...3e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rolig, høfelig, hyggelig osv. Sliten av å være sosial.

Jeg synes du høres distanser og kjedelig ut, mulig det er utstrålingen din. By litt mer på deg selv, le og smil, slå ann en spøk og ikke vær formell og høytidelig. 

Tror folk sliter med å få ordentlig kontakt med deg. 

Anonymkode: 68854...3e0

Tja. I de sosiale sammenhengene jeg faktisk er med i, både ler og smiler jeg, og har faktisk ganske mye humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Fornuftig-mann skrev:

Tja. I de sosiale sammenhengene jeg faktisk er med i, både ler og smiler jeg, og har faktisk ganske mye humor.

Da er det umulig å svare på over nett. 

Anonymkode: 68854...3e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres litt ut som meg...jeg oppfattes ofte som blid og omgjengelig, sosial og sprudlende, men de nære relasjonene uteblir. Etter mye soulsearching, har jeg måttet innrømme for meg selv at jeg sjelden slipper noen innpå og viser hvem jeg virkelig er, under staffasjen. Alle erfaringer tilsier at dersom jeg slipper dem nært innpå, kommer de til å såre meg og misbruke tilliten, så jeg holder de aller fleste på en armlengdes avstand. Jeg er en ypperlig venn å invitere på kaffe for sosial smalltalk, på en fest for å mingle rundt og for å be om hjelp til alt mulig, men jeg er ikke den de ringer for å ha lange. dype samtaler. Rett og slett fordi de ikke føler de kjenner meg godt nok, fordi jeg aldri deler av meg selv. Selvpåført elendighet pga gamle skader, altså. 

Etter jeg ble bevisst på hva jeg gjorde, har jeg med fullt overlegg valgt ut noen få i omgangskretsen som jeg stoler på som har fått slippe innpå. Da kom også de nære relasjonene. Kanskje en dag at jeg tør å slippe en potensiell partner inn også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...