Gå til innhold

Hvordan fortelle arbeidsgiver om graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig ingen planer om å si noe før fullgåtte 12 uker. Men nå som jeg har kommet meg til uke 6 blir jeg rævkjørt av kvalmen.. og føler dermed at jeg må melde ifra slik at hun forstår hva som er greia.

Hvordan fortalte dere Arbeidsgiver om dette? Det er min førstefødte, og jeg er veldig nervøs for å si noe

Anonymkode: d92c5...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde egentlig ingen planer om å si noe før fullgåtte 12 uker. Men nå som jeg har kommet meg til uke 6 blir jeg rævkjørt av kvalmen.. og føler dermed at jeg må melde ifra slik at hun forstår hva som er greia.

Hvordan fortalte dere Arbeidsgiver om dette? Det er min førstefødte, og jeg er veldig nervøs for å si noe

Anonymkode: d92c5...e7a

Du sier det bare rett ut, med et smil. Ikke noe om og men, ikke pakk det inn, ikke beklag eller liknende.

Anonymkode: ec840...a66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde egentlig ingen planer om å si noe før fullgåtte 12 uker. Men nå som jeg har kommet meg til uke 6 blir jeg rævkjørt av kvalmen.. og føler dermed at jeg må melde ifra slik at hun forstår hva som er greia.

Hvordan fortalte dere Arbeidsgiver om dette? Det er min førstefødte, og jeg er veldig nervøs for å si noe

Anonymkode: d92c5...e7a

Jeg er 5 uker på veg og har sagt det allerede. Tenker det skader ikke for sjefen å vite det så tidlig, og om det går skeis har man litt forståelse for at man trenger noen dager for seg selv. 

Jeg banket på kontoret og spurte om sjefen hadde et minutt, også fortalte jeg det bare. Fikk gratulasjoner og gode tanker.

Anonymkode: b3fc4...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det også til sjefen rundt uke 6-7. Hadde egentlig tenkt å vente, men merket at det gikk utover både konsentrasjon og effektivitet, så var like greit å bare få det ut av verden. Han ble egentlig mest overrasket over at jeg fortalte det såpass tidlig, men veldig glad på mine vegne.

Sist gang ventet jeg til uke 11, bare glede og lykkeønskninger da også. 

Anonymkode: 66f99...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste spør bare om å få snakke med meg og forteller det. Og får gratulerer tilbake. Og mister de får de omsorg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min arbeidsgiver spurte meg om hvordan jeg stilte meg til å bli leid ut. Da var jeg helt i starten, 6-7 uker på vei. Jeg valgte å fortelle at jeg var gravid da (pga dårlig samvittighet). Han gratulerte meg, kom med bokanbefaling og at det ikke var relevant for evt utleie :) Full støtte hele veien fra han.

Anonymkode: b73ee...5c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også det er fint å bare si det 😊 de har sikkert merket det allerede - min sjef har gjort det iaf... Har ikke vært så kvalm, men holdt på å sovne i stolen min fra uke 4 til uke 13 🙈😅

Anonymkode: 25fa4...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang gruet jeg meg veldig, og sa ikke noe før uke 15. Jeg hadde ingen plager og det var ikke synlig, så det var egentlig ikke nødvendig å si noe før. Jeg sa vel noe sånt som "jeg ville bare informere om at jeg er gravid og kommer til å gå ut i permisjon mot slutten av året". Jeg hadde en litt anstrengt kjemi med denne sjefen fordi vi begge er litt sjenert/keitete, som var grunnen til at jeg kviet meg for å fortelle. Men det gikk greit, altså. Andre gang hadde jeg en annen sjef (men samme jobb) som jeg hadde mye bedre kjemi med. Da fortalte jeg i uke 10 og det var en veldig hyggelig samtale. 

Anonymkode: 358b5...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...