Gå til innhold

Octavia eller Golf stasjonsvogn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser de koster omtrent det samme og ha gått omtrent like langt. Ser på 2 år gamle biler.

Noen som har synspunkter på hvilken som er best? Vet VW har en del feil, rust etc, men det er kanskje på eldre biler?

Anonymkode: c96dc...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville personlig aldri kjøpt så ny bil, verditap fra første kjøremeter. Men hadde jeg hatt kniven på strupen så ville det nok blitt Skoda. Veldig driftstikker bil og god i tester år etter år, hører stadig noe positivt rundt de bilene. Har dog ingen erfaring rundt noen av bilene når det kommer til den bestemte årsmodellen. 

Anonymkode: 4d3c4...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville personlig aldri kjøpt så ny bil, verditap fra første kjøremeter. 

Noen verdsetter trygghet🙄

Anonymkode: e8859...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo omtrent samme bilen med andre emblemer bare. Octavia er litt kjipere enn Golfen, samt Octaviaen har et problem med rust på bakskjermene ved støtfangerhjørnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Audiot skrev:

Er jo omtrent samme bilen med andre emblemer bare. Octavia er litt kjipere enn Golfen, samt Octaviaen har et problem med rust på bakskjermene ved støtfangerhjørnene.

Golfen er kanskje litt dyrere også? Hva med reparasjoner, vet du om de er dyrere på Golf enn Octavia?

Anonymkode: c96dc...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda er en bedre sammenskrudd bil enn VW, har jeg hørt fra en som har jobbet på Skoda fabrikken.

Anonymkode: 58a04...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Škoda er vesentlig bedre, etter min erfaring. Det er jo mye de samme bilene, men, som en annen her sier, de tsjekkiske og slovakiske fabrikkene er bedre. I tillegg har Škoda ofte noe enklere utstyr, som forklarer den noe lavere prisen (ny i alle fall) og mindre feil i hverdagen. 

Anonymkode: 47bf9...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...