Gå til innhold

Pruter man på bil man kjøper hos forhandler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe en ganske ny bil hos forhandler. Men pruter man da, eller betaler men det de ber om?

 

Anonymkode: e34f6...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går an å prute, eller legge til f.eks ekstrautstyr. F.eks nye vinter og sommerdekk, skifeste etc

Anonymkode: c42fb...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk nye bremser på alle hjel. ( de var ok, men måtte hatt nye om to år) Så fikk vi noen tusen i avslag. Tre år gammel bil :) 

Anonymkode: bff00...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da er det litt rom for pruting, evt få med noe "på kjøpet"..

Jeg skal forsøke det når jeg nå skal kjøpe ny bil!

ts

Anonymkode: e34f6...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, gjør det! Øv litt hjemme så du får slipt vekk litt av usikkerheten. :) Forhandlere vil ofte påstå at de ikke kan gjøre noe på pris, men heller legge til utstyr. Pass på at de ikke slipper for billig unna i så fall, type bare gummimatter og slikt. På bruktbil kan du prute veldig hardt, særlig på ukurante merker (dårlige biler som franske, Opel, Nissan osv.). Bruktbilmarkedet er et kjøpers marked nå.

Anonymkode: 53bbc...e9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjør du. På brukte biler presser du prisen og får med ekstra service, feks. Sist jeg kjøpte bruktbil prutet vi den ned ca 10k, og fikk med eu-service, siden den skulle inn under 3 mnd etter kjøp. (100k-klasse bil, så ca 10% avslag.)

På nybil pruter man seg gjerne til en pakke med ekstrautstyr, og en totaltabatt. Hvis forhandler gir lån kan du gjerne prute på lånevilkårene også. De har en del å gå på, og høy fortjeneste pr solgte bil, så de er som regel rabattvillige, når de lukter salg. Namedrop gjerne tilsvarende modeller av konkurrerende merker, i samme, eller lavere prisklasse og si at du vurderer disse også, og si at du vil ha et skriftlig tilbud så du kan sammenligne hjemme i ro og mak. 

Anonymkode: 3162e...dbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis klart at du er oppmerksom på alternative modeller fra andre fabrikanter. Gjør deg kostbar. La dem bruke tid på deg - "du må tenke på det, og komme tilbake senere" etc. Noen steder får de bonus utifra hva de har solgt for i løpet av året, så desember kan være en fin måned å prute i.

Anonymkode: 9b0e4...88f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen grunn til at desember er fin er at i januar er bilen ett år eldre, og dermed går listeprisen litt ned. Min gode bruktdeal gjorde jeg rett før jul, på en innbyttebil som ville bli ti år og runde 100k km måneden etter. Det var derfor forrige eier byttet akkurat da, og forhandler så at dersom de ikke fikk denne ut før nyttår måtte de uansett gå litt ned i pris. 

Anonymkode: 3162e...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 19.19, AnonymBruker skrev:

 (dårlige biler som franske, Opel, Nissan osv.)

Anonymkode: 53bbc...e9d

Eh... atte hva?

Anonymkode: 3a5c5...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med en defa hjemmelader (inkludert elektriker) og nye vinterdekk på kjøpet, så absolutt verdt å prøve 

Anonymkode: ca526...e1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎17‎.‎11‎.‎2019 den 20.37, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å kjøpe en ganske ny bil hos forhandler. Men pruter man da, eller betaler men det de ber om?

 

Anonymkode: e34f6...31d

Det går an å prute om alt og det er ingenting som heter ferdigprutet (selv om mange selgere på Finn.no liker å tro det). Man må bare prøve seg frem og får man napp, så har man spart penger. Ingenting galt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Vis klart at du er oppmerksom på alternative modeller fra andre fabrikanter. Gjør deg kostbar. La dem bruke tid på deg - "du må tenke på det, og komme tilbake senere" etc. Noen steder får de bonus utifra hva de har solgt for i løpet av året, så desember kan være en fin måned å prute i.

Anonymkode: 9b0e4...88f

Og her må du gjøre en jobb, altså. Være klar over at i modell X fra konkurrenten får du det og det med som standard, mens du ikke får det om du kjøper Y fra den du forhandler med.

Anonymkode: 9b0e4...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...