Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Costa Rica?

Recommended Posts

AnonymBruker

Noen som har vært der? Er det et backpacker-sted? Familievennlig?

Noen tips?

Anonymkode: 57a29...4f4

Fortsetter under...

AnonymBruker

Var i Costa Rica for fire år siden, og ja det er absolutt et backpacker-sted. Møtte faktisk en svensk familie som reiste rundt i CR med barna sine, og de stortrivdes i hvert fall. Jeg backpacket i to måneder og besøkte alle landene i Mellom-Amerika. Costa Rica var helt klart det landet jeg følte meg tryggest i. Dessuten var det ganske enkelt å komme seg rundt med buss og båt der. I løpet av de to ukene jeg tilbrakte i CR var jeg innom La Fortuna, Monteverde, San José, Manuel Antonio, Tortuguero og Puerto Viejo. 

La Fortuna er en lite spennende landsby. De fleste drar dit for å oppleve Arenal nasjonalpark og vulkanen. Dessuten er det i nærheten av Monteverde med tåkeskog, hengebroer og ziplining. 

Manuel Antonio på Stillehavskysten er en nasjonalpark hvor man kan se masse forskjellige dyr, som aper, slanger, dovendyr og flaggermus. Anbefaler å leie en guide da de har mye kunnskap og er flinke til å spotte dyr. Strendene i nasjonalparken er ganske fine. 

Tortuguero er kanskje det stedet jeg har best minner fra i CR. Langt inni jungelen og adskilt fra omverdenen. Det er bare to måter å komme seg dit på, og det er med båt eller småfly. Jeg reiste dit med båt, og den turen gjennom jungelen var spektakulær. Kjørte forbi krokodiller, slanger og aper. Fikk også se en skilpadde legge egg på stranden i Tortuguero, og på gåtur i jungelen så jeg en knallgul eyelash viper

Puerto Viejo er et sted mange drar innom før de krysser grensen til Panama. Egentlig ikke så mye spennende å oppleve her, bortsett fra brølaper og helt greie strender. 

Anonymkode: d4e90...b90