Gå til innhold

Hvilke garn syns du er best til votter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har strikket og solgt mange votter de siste par årene, men helt ærlig så aner jeg ikke hvordan de faktisk er i bruk! Har brukt de samme butikk-kjøpte vottene i maaange år🤣

Garnlageret minker betraktelig så jeg ønsker å kjøpe inn garn som folk liker følelsen av og som holder de varme🙂

Anonymkode: f25d6...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ullgarn som kan toves. De blir nesten vindtette på den måten syns jeg.  :jepp: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Jeg liker ullgarn som kan toves. De blir nesten vindtette på den måten syns jeg.  :jepp: 

Jeg ser helst etter merkenavn og produkt, kan du anbefale noen?

Anonymkode: f25d6...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er lenge siden jeg strikket votter nå, men liker veldig godt Raumagarn til det. Det har passe tykkelse når jeg strikker mønsterstrikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 17.59, Hoppetaujenta skrev:

Det synes jeg er helt totalt uegnet til votter. Det er vondt å strikke med og det tover så det blir stivt og fælt. Jeg liker best Drops Nepal, dobbel Finull eller Fritidsgarn til tovede votter. Til type Selbu bruker jeg Drops Lima, Mitu, Tumi eller Finull.  

Anonymkode: c6506...c5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilo, eventuelt 3-tråds fra Rauma (husfliden).

Østfold/vestfolds garn, usikker på om det er å få tak i lengre? Det rene ullgarnet de pleide å ha på bl.a Nille.

Så lenge det ikke er superwash er det meste OK. Men garn som er en anelse grove blir også de beste og varmeste vottene i bruk.

Anonymkode: ee0ee...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 24.11.2019 den 10.56):

Jeg liker best Drops Nepal, dobbel Finull eller Fritidsgarn til tovede votter. Til type Selbu bruker jeg Drops Lima, Mitu, Tumi eller Finull.  

Takk for veldig gode tips! ♥️

Anonymkode: 0159e...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...