Gå til innhold

Lage brus m/ colasmak hjemme.. Smaker det greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå, i en alder av 24, drikker jeg mer brus enn vann (utenom på jobben), og det koster jo kort og greit jævlig mye i lengden. Det er ikke egentlig det at jeg liker brus så forferdelig godt, men mer det at det har blitt en stygg vane å demle i seg cola zero på kveldene. 

 

Er det noen som har prøvd å lage selv med soda stream? Smaker det... Ålreit?

Anonymkode: 488cb...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har nylig kommet en type Pepsi Max konsentrat fra SodaStream. Den er ok, men noe dyrere. 

De andre typene med colasmak er ikke så bra. Jeg har prøvd ulike typer smaker fra SodaStream, Aqvia og den fra Europris. Felles for dem alle er at de er tamme i smaken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi Max konsentratet til SodaStream er helt greit. Smaker godt. 

Nå synes jo jeg at den tradisjonelle SodaStream Sugarfree Cola også er god, så å betale dobbelt så mye for å få Pepsi Max er jeg ikke sikker på om jeg kommer til å gjøre så ofte.

Anonymkode: c601d...83b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den vanlige sukkerfrie colaen til SodaStream blir bedre hvis man blander med noen av de andre smakene. Jeg liker å blande med konsentratet for ingefærøl (ginger ale) eller den som smaker som svensk julmust. Bruker ca. to tredjedeler cola og en tredjedel av en annen type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 16.13, AnonymBruker skrev:

Nå, i en alder av 24, drikker jeg mer brus enn vann (utenom på jobben), og det koster jo kort og greit jævlig mye i lengden. Det er ikke egentlig det at jeg liker brus så forferdelig godt, men mer det at det har blitt en stygg vane å demle i seg cola zero på kveldene. 

 

Er det noen som har prøvd å lage selv med soda stream? Smaker det... Ålreit?

Anonymkode: 488cb...c62

Hjemmelaget brus lages ikke med sodastream. Den lages med gjærkultur. Som en lager øl eller kefir.

I ditt tilfelle, Ts, så er jo svaret enkelt: slutt å kjøpe inn brus. Du er et voksent menneske og klarer fint å ta den lille mentale jobben det er å lære deg å drikke vann igjen.

Anonymkode: 54e61...5f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker den sukkerfrie colaen veldig godt, og synes ikke at den smaker veldig forskjellig fra cola zero. Det er større smaksforskjell mellom cola zero og Pepsi max enn sodastream og cz. 

Anonymkode: bf52b...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sær på lettbrus med colasmak og drikker ofte FP sin, syns til og med den er bedre enn Pepsi Max.  Drikker ofte Rema sin og coop sin også.  Soda stream sin lettcola-smak er helt grei, men syns det er dyrt med 60 kr for en flaske saft. Blir jo likevel billigere enn flasker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Grans sukkerfri cola fra rema er den beste - bedre enn Pepsi Max og coca cola sine 😊

Vi handler i blant i Sverige når det er 4x1,5 l for 30 kr, men ellers går det i rema sin 😊

Sodastream har jeg ikke testet, da drikker vi bare vann med bobler.

Anonymkode: b2e96...d93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å bestille bokser fra Sverige, f.eks. fra maxgodis. Det er så godt som gratis.

Anonymkode: afa25...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Hjemmelaget brus lages ikke med sodastream. Den lages med gjærkultur. Som en lager øl eller kefir.

I ditt tilfelle, Ts, så er jo svaret enkelt: slutt å kjøpe inn brus. Du er et voksent menneske og klarer fint å ta den lille mentale jobben det er å lære deg å drikke vann igjen.

Anonymkode: 54e61...5f0

Ojoj, streng du var da.

Seff *klarer* jeg det om jeg vil, men jeg *vil* ikke slutte helt, av samme grunn som at jeg kommer til å fortsette å lage taco fredagskvelden selv om det er mye sunnere å bare lage seg en salat.

Anonymkode: 488cb...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På Saturday, November 23, 2019 den 0.35, AnonymBruker skrev:

Like greit å bestille bokser fra Sverige, f.eks. fra maxgodis. Det er så godt som gratis.

Anonymkode: afa25...889

Samme her! 

Stort sett latterlig mye bedre priser enn i Norge. Og dersom flest mulig nordmenn bestiller fra slike svenske nettbutikker, så kanskje de får tåd til å utvide deres sortiment og / eller få til ENDA bedre priser. Vinn-vinn siutuasjon for alle parter...  

:nordvesta:   

Anonymkode: 0d032...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...