Gå til innhold

Nattevakter og trening (tredelt turnus)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg begynte å jobbe tredelt turnus for 3 mnd siden, og jobber derfor også netter. Jeg går sjeldent mer enn 3 netter på rad. Jeg sliter med å sove etter nattevaktene, men håper det skal gå seg mer til etter hvert som jeg finner ut hva som funker best for meg. Det jeg lurer på her er hvordan dere som jobber tredelt turnus gjør det med trening? Trener dere før første nattevakt? Har dere energi til å trene mellom nattevakter?

Jeg overtenker dette helt sikkert, men jeg er liksom litt redd for å bruke for mye energi, og dermed bli ekstra sliten og trøtt når jeg er på vakt. Og siden jeg sliter med å sove på dagtid, er det ikke mye energi å hente til trening. Likevel syns jeg det er litt mye å gå 3-4 dager uten trening. Så hvordan gjør dere det? Opplever dere at trening før/mellom nattevakt gjør det verre å holde seg våken om nettene, eller går det greit? Når på dagen trener dere? 

Takk for tips og råd! 

Anonymkode: eec10...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener før nattevakt 😊 Sover godt etter/før nattevakt, så har masse energi på ettermiddagen. Trener i 18-tiden. Går på vakt 22.00. Jobber også 3-delt turnus. Trener på morgenen hvis jeg har senvakt eller fri

Anonymkode: c1bfc...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger etter nattevakten. Jobber en god tur med bikkja. Så sover vi begge veldig godt etterpå

Anonymkode: ce6c6...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en tur etter nattevakten og trener fra 2030-2130 før nattevakten. Så reiser jeg rett på jobb og dusjer der :)

Anonymkode: 193fa...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...