Gå til innhold

Ikke glem dette folkens...


Sandum.PT

Anbefalte innlegg

All aktivitet er bedre enn ingen aktivitet!* 🤸‍♂️

Slutt å tenke at alt skal være så optimalt hele tiden. Det optimale treningsprogrammet FINNES IKKE 😶

Det er alt for mange variabler å kontrollere, og du kommer bedre ut av det ved å gjøre noe du liker over tid 👌

Jeg tok for eksempel med meg min fantastiske lille jente ut på en kort joggetur 😍

976714126_IMG_20191004_163029(1).thumb.jpg.66f550abebb94af571956a744fc94ad4.jpg

Vi fant en liten bakke som jeg løp opp med høy intensitet og gikk ned igjen. Dette gjentok jeg fire ganger før vi tok turen hjem 🏃

Totalt tok det vel rundt 40 minutter. Økta var utrolig fin, på tross av at jeg IKKE visste:⁠

Hvilken puls jeg hadde⁠
Hvor lange drag jeg gjorde⁠
Hvor lange pauser jeg hadde⁠
Hvor raskt pulsen falt mellom drag⁠
Hvor mye laktat jeg hadde i muskulaturen⁠
Hvor langt eller raskt jeg løp⁠
Osv. osv. osv.⁠

Jeg sier ikke at man ikke skal være prestasjonsfokusert. Jeg sier bare at du ikke MÅ være det HELE TIDEN 🤗

Bare kom deg ut en liten tur for å gjøre det som føles riktig 😀

Kroppen takker deg uansett, mye mer enn om du ikke gidder å være i aktivitet fordi "det er ikke optimalt" 🏋️♀️

Kan også nevne at denne dagen var det mye tyngre enn tidligere. Jeg undret meg hvordan det kunne ha seg. Det var også mer folksomt ute enn vanlig, og jeg møtte flere andre turgåere og mosjonister 🚶

Det var først etter treningsøkten at jeg skjønte hvor dum jeg må ha sett ut. Her har jeg glemt å kaste søpla på vei ut og har tatt med meg rundt 7 kg i tiss, bæsj og gamle matrester på tur 🤪

Jaja, de gale har det godt! 😘

OG - det ble en mer effektiv treningsøkt i tillegg 😎

*Innenfor rimelighetens grenser

Endret av Sandum.PT
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, minister-mio skrev:

Hva målte du ikke laktat? 🤣 neida. Helt enig med deg!

Angrer surt på det! Get it?? 🤪🤪

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sandum.PT skrev:

Angrer surt på det! Get it?? 🤪🤪

I see what you did there :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 21.12, minister-mio skrev:

Hva målte du ikke laktat? 🤣 neida. Helt enig med deg!

Hvorfor ikke bare si melkesyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, OPIgirl skrev:

Hvorfor ikke bare si melkesyre?

Fordi vi spøker med hvor mye man kan legge i detaljer i trening. Leste du ikke hi?  

Jeg sier ikke laktat, ts skrev det for gøy slik jeg tolket det, og jeg hang meg på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin påminnelse! Jeg har tatt meg selv i å tenke at en joggetur var bortkastet fordi jeg hadde trykket feil på klokka...og ville løpe runda på nytt. :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, OPIgirl skrev:

Hvorfor ikke bare si melkesyre?

Du er sikkert gøy på fest!

Anonymkode: 49ec9...8cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er sikkert gøy på fest!

Anonymkode: 49ec9...8cf

Jeg fester ikke. Slikt barnslig tull er jeg heldigvis ferdig med for lengst. Nå har jeg andre og viktigere verdier. Og hva har melkesyre eller laktat på fest å gjøre. Må være en merkelig fest hvis treningsuttrykk er det ungdom i dag diskuterer på fest. Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 20.42, OPIgirl skrev:

Jeg fester ikke. Slikt barnslig tull er jeg heldigvis ferdig med for lengst. Nå har jeg andre og viktigere verdier. Og hva har melkesyre eller laktat på fest å gjøre. Må være en merkelig fest hvis treningsuttrykk er det ungdom i dag diskuterer på fest. Takk for meg.

Jeg bare tuller. Siden du pirket på de som snakket om melkesyre og laktat (nå så du laltat selv!) Når det var åpenbart for alle andre at det var på spøk.

Anonymkode: 49ec9...8cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...