Gjest Jeeeeeeea Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Jeg skal til Sverige nå snart, og lurer på hva som lønner seg å handle? Jeg tenker brus, Capri sonne og godteri er ting som er billigere i Sverige. Er det andre ting? Vi bor på vestlandet og skal sannsynligvis ha en overnatting på vei hjem, så kan ikke handle kjøtt eller andre ting som må være kaldt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Apotekvarer er ofte halve prisen i Sverige. Så ting dere evt bruker av reseptfrie apotekvarer kan lønne seg å kjøpe; nesespray, Paracet og andre lignende ting. Nå er det jo forkjølelsessesong og influensasesongen er om hjørnet, så kanskje greit å bunkre opp med sånt. Det er også mulig å bruke norske resepter i Sverige, leste jeg en gang, men hvordan det funker nå som vi har e-resepter i Norge stort sett overalt, vet jeg ikke. Da går det jo ikke, med mindre man ber legen spesifikt om papirresept. Anonymkode: be11a...5ae
Durinur Skrevet 18. november 2019 #4 Skrevet 18. november 2019 Det er mange ting som er billigere i Sverige, men dere går glipp av det store trekkplasteret om dere ikke handler kjøtt. Alkohol og tobakk er det jo veldig mye å spare på da. Ellers har du litt lesestoff her. Der står det en del om hvilke produkter som er billigere i Sverige, og hvilke som har samme pris.
SPOCA Skrevet 18. november 2019 #5 Skrevet 18. november 2019 De få gangene jeg er i Sverige handler jeg kjøtt, Pepsi Max og godteri.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #6 Skrevet 18. november 2019 Kaffe, brus, apotekvarer, diverse aktuelle tilbud, spekemat og parmesan (holder seg fint over natten i bilen), godteri, proteinpudding fra propud (trenger ikke stå kaldt). Anonymkode: bdc73...844
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #7 Skrevet 18. november 2019 Hvis dere skal overnatte i Sverige har dere lov å handle for mye mer (gjelder ikke alkohol og tobakk). Husker ikke tollfrigrensene, jeg, men Google det. Anonymkode: 28f43...c95
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #8 Skrevet 18. november 2019 Det er da ikke noe problem å kjøpe kjøtt nå. Det er jo kjøleskaptemperatur ute over det meste av landet på denne årstiden. Det er bare å la kjøttet ligge i bagasjerommet på bilen 😊 Anonymkode: 23dcd...c36 1
Blue Berry Skrevet 18. november 2019 #9 Skrevet 18. november 2019 På 17.11.2019 den 11.28, AnonymBruker skrev: Apotekvarer er ofte halve prisen i Sverige. Så ting dere evt bruker av reseptfrie apotekvarer kan lønne seg å kjøpe; nesespray, Paracet og andre lignende ting. Nå er det jo forkjølelsessesong og influensasesongen er om hjørnet, så kanskje greit å bunkre opp med sånt. Det er også mulig å bruke norske resepter i Sverige, leste jeg en gang, men hvordan det funker nå som vi har e-resepter i Norge stort sett overalt, vet jeg ikke. Da går det jo ikke, med mindre man ber legen spesifikt om papirresept. Anonymkode: be11a...5ae Nesespray koster det samme
Durinur Skrevet 19. november 2019 #10 Skrevet 19. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere skal overnatte i Sverige har dere lov å handle for mye mer (gjelder ikke alkohol og tobakk). Husker ikke tollfrigrensene, jeg, men Google det. Anonymkode: 28f43...c95 Det gjelder tobakk og alkohol også. Når man er i landet i under 24 timer har man egentlig ingen kvote for disse tingene, mens når man har vært utenfor landet i over et døgn får man de vanlige kvotene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå