Gå til innhold

Er datteren min tjukk???

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er sikkert ikke ond ment. Synes ikke hun høres tjukk ut. Du skal være glad du ikke har en tynn baby. De er mer sårbare med tanke på sykdom etc.

Jeg er glad hun har litt å tære på kan du jo gi som svar!!!

Tvi tvi :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Barnet ditt har en helt fin vekt. Min yngst datter veide 9990 gr og var 70 cm da hun var 6 mnd. Hun var god og rund, men hun hadde blitt det på morsmelk. Vekten økte en god del til de nærmeste mnd men da hun begynte å krabbe stoppet vektøkningen av seg selv. I dag er hun 8 år og veier 26 kg og er 135 cm lang. Husker jeg var temmelig lei av å stadig høre hvor rund datteren min var. Det var alltid den same leksen på helsestasjonen også. Men ikke tale om at jeg ville nekte min datter å drikke all den morsmelka hun ville ha.

Skrevet

trudde at babyer skulle være litt gode og runde jeg,,

men skjønner godt at dere kan bli såret over kommentarene,,

forøvrig veide vel sønnen til fetteren min rundt 8 kg da han var 2 mnd gammel.. god og rund han ja...men sååå nydlig,,

han er vel god og rundt enda.. men han er bare 10 mnd om jeg kke husker helt feil,,, men nydlig det er han.

Skrevet

Synes ikke det er så ille at folk sier det når de er babyer, men verre når barna begynner å forstå det selv. Slik samfunnet er i dag får vi vel snart 5 åringer med spiseforstyrrelser..

Skrevet

Min første var en skikkelig liten tjukk unge da han var et halvt år gammel. Jeg var litt bekymret, for vi har endel gener i familien - jeg så for meg at han skulle bli en småfet unge.....

Så gikk det noen måneder, han begynte å krabbe, gå, klatre, løpe, hoppe, fly (nesten, da...) og fra to års alder var han "lang og slank".

Nå er han voksen, er utrolig atletisk og muskuløs, ikke et gram overflødig fett :wink:

Det er ikke noe problem når de er babyer, da er det bedre at de har litt å gå på hvis de blir syke, f.eks.

Men jeg kan jo skjønne at det blir fokus på vekt - jeg har dessverre sett mange eksempler på foreldre som synes babylubbenheten er sjarmerende til langt oppi skolealder - da kan det fort bli et problem.

For ikke å snakke om alminnelige slanke guttunger på 10 år - som får lov til å sitte inne med p'en sin, og skylde på masse forskjellige "skader" slik at de slipper gym, slutter å trene, slutter å være ute........ Så er de plutselig 14 og har mage :o

Det synes jeg er ille, men det er foreldrenes ansvar å ta tak i - men ikke når ungen er baby!

Kos deg meg jenta di, du!

Hilsen mamma til store barn!

Gjest Gjesta
Skrevet

Friske babyer som lever utelukkende på morsmelk har ingen mulighet i verden til å bli overvektige.

Kos deg med trulta di, og vær glad hun ikke er mager. Om hun skulle bli syk en dag og miste matlysten slipper du å bekymre deg søvnløs :wink:

Gjest igiyir
Skrevet

Da min sønn(som nå er voksen) var 16 mnd gammel veide han 16 kg.

Det var et problem,han var overvektig.

Men han var spiker et par år etterpå.

Idag er han som sagt voksen,178 høy og veier rundt 66 kg.

Datteren min var 1 år og 8 kg.

Den minste sønnen min blir 7 år og veier 24 kg.

Så lenge babyene ikke blir bevegelseshemmet så er det ikke noe problem.

Søskenbarnet til unga var 8 mnd og 11 kg.

Idag er han spiker.

de løper det av seg med tiden.

Og babyer er ikke tjukke.

Si heller ifra til de som kommenterer slike ting at det plager deg.

du har et helt normalt barn,noen spiser mer enn andre,oftere enn andre,har lavere forbrenning osv.

Jeg hadde heller vært bekymret om babyen var syltynn,de skal ha bollekinn og lubne lår.

det er jo så søtt.

Datteren min gikk i 2 klasse ov veide 21,8 kg.

det gjorde meg bekymret.

Hun var altfor tynn.

Så hadde hun heller ikke noen reserver å gå på da hun ble syk.

Du har et friskt barn,ikke bekymre deg.

Bare kos deg du.

Skrevet

Jenta di er ikke feit. Var hun stor når hun ble født da? Gutten min var 8590 gram og 70 cm da han var 6 mnd. Lang og tynn.

Skrevet

Min sønn veide 10 kg da han var 6 mnd..

Han veide 4,7 kg da han ble født, og han har alltid vært stor for alderen. Mentjukk? Pøh :roll:

Helt individuelt hva barna veier, og det skal MYE til før man kan kalle et spebarn for overvektig!

Skrevet
Ja' date=' sikkert et dumt spørsmål, men jeg begynner å bli litt lei av alle kommentarene jeg får. Altså, hun er 6 1/2 måned gammel, hun er 67 cm lang og veier 8015 gram. Uansett hvem jeg snakker med så får jeg kommentarer om at; ja der har vi en som spiser opp alle måltidene sine, ja. Eller, ja mamma passer nok på å få i deg nok mat ja..., hei tjukka..og sånne litt "morsomme" kommentarer som jeg ikke synes er så morsomme lengre. For meg er hun helt normal, både i lengde og i vekt. Er hun virkelig så stor som alle skal ha det til??[/quote']

Når babyer tykke kaller vi det "god og rund" (positivt), mens viss en 3 åring er tykk, er det grunn til bekymring.

Jeg syns at når småbarn er godt i hold, er det et sunnhetstegn! Men er de fortsatt eller blir godt i hold i 2-3 års alseren og større, bør man tenke gjennom hva ungen egetlig spiser.

Ser så mange som går tur med barn som sitter med hele kjekspakker og gomler. Det er faktisk mye sukker i både kjeks, yougurt og saft.

Du har ingen grunn til bekymring!!!

Ikke bry deg om hva andre syns :wink:

Skrevet

Sønnen min er i dag tre uker og veier 4,5 kilo. Han legger på seg en halv kilo i uken, og må jo da også bli ganske tung rundt 6 måneder!! :ler: Han får morsmelk erstatning, og lurer jo selv på om det er bra att han legger på seg så mye i uken!

Skrevet

Du skal bare være glad for at barnet ditt legger på seg. min lille gjørt det ikke og deter et styr med hele mat greiene. Har ei venninne som har en sønn på 3 mnd - snart 4. Hennes gutt er 8 kilo allerede og innomfor normalen til helsestasjonen. Så ikke bry deg og de folkene som kommenterer! Barn er og blir barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...